Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kosmetik CPNP registrering - hvem står for det?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 5. Apr 16
Indlæg ialt: 3
Fra  beautyface.dk Skrevet kl. 07:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

Jeg arbejder på at importere produkter fra Korea til Danmark. Mine spørgsmål er:

Hvis produkterne allerede sælges i Danmark (Magasin) og de er CPNP registrerede, kan jeg så sælge dem bare ved at indberette til EU´s portal for kosmetiske produkter? 

Er firmaet der laver dem ansvarlig person eller er det mig som distributør?

Sikkerhedsvurdering skal den laves igen efter produkterne er CPNP registrerede og inden jeg sælger dem via netshop?

Håber der er nogen derude der kan hjælpe. 

Tak

Tilmeldt 13. Aug 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej MRose.

Fik du nogensinde svar på dine spørgsmål et andet sted fra ?
Jeg er kunne nemlig også vildt godt tænke mig at vide om jeg er ansvarlig person eller distributør eller begge dele, hvis jeg kun er mig alene der vil importere et produkt fra et større firma i Indien ? Synes det er lige lovlig snørklet når jeg prøver at læse mig frem til de ting.

Og ved du evt hvad det koster at få et produkt sikkerhedsvurderet ? Og hvad er CPNP ?

Mange hilsner fra Signe

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 15:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Forpligtelsen til at registrere et kosmetisk produkt i CPNP ligger hos den ansvarlige person, som bringer det i omsætning.

Tilmeldt 13. Aug 19
Indlæg ialt: 2
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak Ravn. Er CPNP kun indenfor EU ? Og i så fald hvis mit produkt kommer fra et firma i et ikke EU land, gælder så den samme registrering ? Tak

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 16:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Side 1 ud af 1 (5 indlæg)