Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Internet of Things - stor fremtid?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 16. Oct 07
Indlæg ialt: 15
Fra  InfoShare Skrevet kl. 16:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Internet of Things spås en stor og gylden fremtid. Og hvis der skal være internet forbindelse fra alting så bliver der da nok at se til. Nogen af de idéer jeg har hørt om, forekommer mig lidt at være lettere overkill, men det kan jo være at du sidder med den helt rigtige idé. Hvis du vil inspireres eller er nysgerrig efter hvad det konkret kan bruges til, så kan du se mine eksempler på, hvad det kan være indenfor "smart cities" her: http://www.rpiot.dk/2016/04/22/smart-cities/ Og hvis der skulle være en forretningsidé, som du kan bruge til noget, så værsgo og held og lykke.

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 17:47
Hvor mange stjerner giver du? :

IoT er helt sikkert et område i vækst, og vi har kun set starten. Men der er også meget hype. Jeg oplever bl.a. investorer er meget interesserede i at investere i IoT projekter, og der er mange elektronik producenter (som eks. Intel), der satser kraftigt på det. 

Der er en del fokus på at skabe nye produkter og tjenester, men jeg ser måske endnu større muligheder i at benytte IoT i eksisterende produkter, og løse mindre, men kendte eksisterende problemer. Ihvertfald på den korte bane.

Jeg har en del IoT baserede produkter i hjemmet, bl.a. termostat, kamera og belysning. Ikke voldsomt revolutionerende, men praktisk. Den ene af mine biler er også connected, og det er lækkert at jeg på en varm sommerdag lige kan starte aircondition 5 minutter før jeg skal køre. Praktisk, men ikke specielt revolutionerende. 

Fra København
Tilmeldt 16. Oct 07
Indlæg ialt: 15
Fra  InfoShare Skrevet kl. 19:24
Hvor mange stjerner giver du? :

HP (Aruba) forventer sig tilsyneladende en del af deres nye Beacon. Sæt nogen stykker op af dem og en app på din mobiltelefon vil hele tiden vide hvor i rummet du er (triangulering). Jeg har set dem til $275 for 5 i US, men mangler stadig at få min indkøbspris.

Eksempel på anvendelse: Så kan din mobiltelefon fortælle dig om det maleri du står og kigger på på et museum. Tjae, jeg undrer mig bare over, hvad der nu er galt med et skilt ;-)

Det er vist et sted i omegnen af hype eller varm luft. Nå men der kommer sikkert noget brugbart.

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)