Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Afholdelse af lodtrækninger

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Horsens
Tilmeldt 25. Apr 16
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

God dag læser,

Jeg skal til at påbegynde et nyt projekt, som vedrører lodtrækninger. Dog er jeg I tvivl, hvor lovligt det nu lige er, I Danmark.

Min ide foregår på at bygge et fællesskab op via. en Facebook gruppe, og tilbyde en service, hvor jeg afholder lodtrækninger for personer, som gerne ville af med deres produkt hurtigst muligt. Alle lod ville blive sat til salg over en online webshop, og jeg ville tage 10% per lod solgt for service og ydelser.

Jeg er i tvivl, hvorvidt om jeg skal have en speciel aftale med SKAT mht. lotteri, eller om det er unødvendigt, nu når lodtrækningerne ikke overgår omsætningen på 20.000 kr.

Tak for fremtidige svar

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46453
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:38
Hvor mange stjerner giver du? :

ikke at jeg er sikker på at forstå dit koncept helt - men salgs gevinstgivende lodder kan ske til som godkendt lotteri under en type betingelser - og en type skat/afgift - eller til en mindre lukket gruppe - men et andet regelsæt. Du bør betale dig for helt konkret lovgivning - også omkring beskatning og evt "præmieafgift" for vinderne og meget andet. Det er ganske komplekst det du har gang i  - måske du bliver klogere her http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=1788633 

jeg er ikke med på hvad den omsætningsgrænse på 20.000 kr skulle være for en - men igen, jeg er ikke sikker på at forstå hele konceptet og tvivler noget på, at du kan få et svar der dækker alle de aspekter der kan være i det her - præmieafgift - lodtrækningsregler - skat for vinderne - opsætning af dine 10% rent praktisk - hvem ejer produktet du sætter ud til lodtrækning og hvad hvis ejer (det firma der gerne vil af med produktet) har solgt det i mellemtiden og en masse mere - så JEG ville helt sikkert tage en økonmimand med ind i beslutingen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)