Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Føler mig snydt!

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)
Tilmeldt 25. Jun 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

som det er nu, så mener jeg at de skal udleværrer det jeg har købt og betalt,
Og være glade for at de fik alle de ander telte hjem inden de blev solgt.

Jeg havde jo aldrig lavet en handel hvis firmaet havde sagt at der var pant i teltene.
Men det gjorde de jo ikke, de syntes det lød som en god handel.
De blev både oplyst navn på firmaet og personen.

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis teltfirmaet har formalia iorden med hensyn til pant i teltene, så har du en dårlig sag - desværre. Så er du blevet snydt af sælgeren og så kommer du nok til at aflevere teltet eller købe det igen. Jeg kan ikke lide moralen hos teltfirmaet, du har reelt hjulpet dem rigtigt meget, du burde have en eller anden kompensation for din hjælp, om ikke andet så en afregning for din forbrugte tid på at hjælpe dem til deres telte.

Ved du om deres pant er ok ? Det kan jo være de bare bluffer, hvis ikke formalia er iorden med hensyn til pantet, så var sælger berettiget til et almindeligt salg til dig og så er teltet din retmæssige ejendom.

Tilmeldt 25. Jun 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 12:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har spurgt flere gange om jeg må se en kopi af kontrakten, men de må ikke udleværrer den til tredje person.
Så jeg har kun deres ord på at de har pant i teltene.
Men jeg ved at de har hentet de ander telte, så et eller andet har de jo haft siden de kan hente dem.

Kan man ha ejendomsforbehold/pant i noget man ikke kan identificering?
Der et intet stel.nr i teltene. Der er kun årstal i tag dugen ( der står 14, det står på alle duge der er lavet i 14 )

Tilmeldt 4. Jul 09
Indlæg ialt: 868
Skrevet kl. 15:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg mener at en ting som er alm. pantsat skal være indentificerbar, som en bil eller hus el. lign.. Hvis tingen er omfattet af en konkurssag el. lign. og varelageret er beslaglagt, så er jeg usikker på hvordan tingene hænger sammen. 

Når de ikke vil vise dig dokumentation, så hav is i maven, det er deres pligt at dokumentere deres pant, hvis ikke de kan det, så vil ingen fogedret tage deres sag. Eller med andre ord så har du ejerretten til teltet.

Tilmeldt 30. Jul 12
Indlæg ialt: 2576
Fra  MN Service Skrevet kl. 15:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

MML82:
Producenten ber mig om at finde de forsvundene telte, ellers kommer de og tager mit telt.

Her burde du så også være klar over at det kan de ikke. Det ville være selvtægt og du kunne få Politiet til at anholde dem for tyveri. Så lige her burde du havde afbrudt enhver kontakt med firmaet og kun koncentreret dig om din egen sag.

Vi udfører alt Murer & Malerarbejde http://mogkservice.dk/ 

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 16:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har forstået dit indlæg som at du kontaktede dette firma før du betalte og afhentede teltet, netop for at sikre at de ikke havde noget i klemme med sælger. Det fik du oplyst at de ikke havde.

Grunden til at de har været så påholdende med at få teltet tilbage kan være at de netop har givet dig alibiet til at være i "god tro", og derfor næppe ville få anerkendt deres ejerforbehold overfor dig, såfremt de skulle gå rettens vej.

Du må forsøge at få en jurist til at vurdere om du kan gøre noget, men det virker til at være op ad bakke, desværre.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 16:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov, har måske misforstået det lidt.

Har du endnu det telt du afhentede? Har du det, så mener jeg ikke de kan kræve det udleveret, jf "god tro" i mit indlæg ovenover

Tilmeldt 25. Jun 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 18:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har stadig et af de to telte.
Det andet har telt firmaet taget sammen med alle de ander telte der var på adr.

Det er svært at ha is i maven, firmaet er begyndt at sælge ud af de afhentet telte.
Har jo ikke meget at komme efter hvis de får solgt dem alle.

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 01:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det vil sige at du har ikke afleveret noget telt til dem?

Er ovenstående tilfældet så har du alene en sag med det andet firma (der solgte dig teltene)

Det forhold at du har oplyst dem om hvor teltene var, eller det forhold at de har truet med bål og brand, såfremt du ikke fortalte hvor de øvrige telte var, er et tredje forhold som du næppe kan gøre noget ved

Tilmeldt 25. Jun 14
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 06:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er rigtig, jeg har stadig et af de to telte.

Det andet telt jeg ikke fik med fra start af har telt firmaet taget.

Side 2 ud af 4 (31 indlæg)