Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overskud og skat?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 4. May 16
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 16:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære aminoer. 

Hvis vi antager jeg opretter et IVS selskab og derefter opnår en selskabs kapital på 50.000 Kr. og derefter ændres til APS. Er det ikke længere obligatorisk at indskyde 25 % til bundlinjen? eller skal jeg blot betale de 25% i selskabsskat... 

Fra Holbæk
Tilmeldt 19. Dec 13
Indlæg ialt: 634
Fra  TJ Regnskabsservice Skrevet kl. 17:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal betale selskabsskat i både et IVS og et ApS. I et IVS skal du dog henlægge mindst 25% af årets resultat efter skategenkapitalen indtil selskabskapitalen+henlæggelse udgør 50.000

www.tjregnskabsservice.dk - Jeg kan hjælpe dig med regnskab, skat, bogføring og moms m.v.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46551
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Anonym :

Kære aminoer. 

Hvis vi antager jeg opretter et IVS selskab og derefter opnår en selskabs kapital på 50.000 Kr. og derefter ændres til APS. Er det ikke længere obligatorisk at indskyde 25 % til bundlinjen? eller skal jeg blot betale de 25% i selskabsskat... 

nej når det er ApS er der ikke pligt til yderligere opbygning af selskabskapital. Selskabsskat er 22% - Du skal dog have med, at for at ændre IVS til ApS skal du have revisorerklæring med ansvar, og den - specielt hvis du ikke har revisor og revideret regnskab i forvejen, koster typisk 6-12.000 kr

Se evt meget mere om IVS - stiftelse, pligter, huskelister, faste lovpligtige ting der koster -krav til kapitalopbygningen  - ændring til ApS, skat, moms og meget andet i min E-bog IVS som dette link 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)