Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Dårlig reklame -er det altid god reklame????

Side 2 ud af 2 (20 indlæg)
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 635
Skrevet kl. 20:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Mette

Selvfølgelig forstår jeg dig... det var som jeg skrev heller ikke for at komme og være gnaven, og jeg kan da sagtens følge dig i at han bare burde have smidt de 4 flasker efter dig... men nu er det jo heller ikke ligefrem millioner af kroner vi snakker i DB på visitkort, så der skal jo trækkes en forretningsmæssig grænse...
 
Jeg tænkte bare lige et sekund... OKAY...?? Kom videre..
 
God vind med alt fremover.... også vinen...
Tilmeldt 18. May 05
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 20:45
Hvor mange stjerner giver du? :

He he....

Han fik jo ikke nogen ordre! Bestilte kortene det sted der var billigere... han matchede jo ikke prisen -såe...no buisness her hverken med visitkort eller hvad der ellers kommer af behov i trykker-retningen.
 
Go'' aften
 
Mette
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 21:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg kan også kun bakke Matt op. Jeg har selv fornylig fået brevpapir og visitkort trykt hos en trykker, der havde gode priser, kvaliteten i orden (faktisk bedre end forventet), men jeg måtte vente i evigheder på at han leverede noget. At jeg accepterede det, undrer mig egentlig i dag, men så bliver man fremover bare hårdere og siger "Videre!". Jeg får ikke noget ud af at blive mavesur - det er jo mig, der bare bliver irritabel; og mig og mine omgivelser, der skal leve med det. Efter at jeg blev selvstændig er jeg faktisk blevet meget mere opmærksom på sådanne situationer. 
Jeg synes at man efterhånden lærer at spotte fjolserne fra de seriøse. Og et firma, der reklamerer med at man får et eller andet, hvis man køber deres produkt (eller skriver som han gør) får det hos mig alarmklokkerne til at ringe (der må da være noget underligt ved deres produkter/garantier, hvis det er nødvendigt - ellers bør deres produkter tale for sig selv).
 
Din morale er ok og det kan være nødvendigt at få luft en gang imellem.
 
Hilsen fra Jakob
 
PS Naturligvis vil jeg aldrig bruge den nævnte trykker igen og aldrig anbefale ham.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/21/2006 4:22:48 PM Forfatter:Mette S.
[...]
 
Hvis man fandt tilsvarende produkt ville de give to flasker vin....
Fedt tænkte jeg -de to flasker er hjemme!
Og ikke nok med det så fandt jeg et par steder mere jeg sendte dem link til.
Men ak.... man skal ikke tro på alt hvad man læser.
Jeg fik ret i det ene link, men det andet var der lige nogle diskussioner om....
 
[...]
Hvis det var den samme ville han sende mig de 4 flasker jeg mente jeg havde ret til. Men indtil da mente han jeg allerede havde en fin aftale med 2 flasker for det første link.
Hmmm.....  Hvis man ikke er villig til at betale de ting man udlover skal man vist passe på med at udlove dem!
Er det blot mig der synes dette er for meget?
Eller synes I der er rimelighed i hans procedure?

Jeg synes det er meget rimelig. Han ville sende dig 2 flasker for det første link og så giver du dig til at lede efter flere links, for at få 2 flasker mere... det lyder altså som en historie fra www.haderkunder.dk
Drop den slags pjat og fokuser i stedet for på din forretning.
 
Tilmeldt 18. May 05
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 21:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Næ.. det var nu ikke sådan det gik til....

Jeg sendte 3 links til dem.
Det 1. er det der blev diskuteret, det 2. gik han med til var rigtigt, og det 3. måtte jeg sande ikke var billigere.
Hvis manden ikke havde kommet med den ene undskyldning efter den anden for IKKE at holde hvad han lovede på hans shop, så havde jeg jeg da bare taget det som en ''tjenste'' overfor hans forretning, så han kunne få tilrettet tingene.
Men når folk laver falsk reklame så bliver jeg da små træt af dem.
Og som sagt er jeg ikke den der stæser rundt for KUN at prøve at fange folk i deres eget net. Dog synes jeg denne her var for tyk! Og derfor reagerede jeg på den....
De 3 link blev jo fundet og sendt INDEN han svarede mig overhovedet på det første.
Det er en knivskarp udtalelse han kommer med på siden, og her er min pointe netop.....
Hvis man ikke er sikker i sin sag eller parat til at tage konsekvenserne af sine handlinger/udtalelser så skal man nok lade det ligge.
Ha'' en hyggelig aften
Venlig Hilsen
Mette
 
 
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 08:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg syntes i det hele taget at det er morsomt at størstedelen af dem der laver lavpris-visitkort omtaler deres udstyr som "trykkemaskiner". Deres udstyr har intet med trykkemaskiner at gøre - det er blot en laserprinter. Bevares; de mest udbredte digitaltrykkemaskiner bliver lavet af Xerox og er i bund og grund også forstørrede laserprintere, men der er alligevel en forskel. Jeg er efterhånden stødt på mange kolleger i branchen som tilbyder lavpristryk, men det de trykker på er typisk en HP-laserprinter eller lignende med de begrænsninger som det så introducerer (max. 200 gram papir m.m.). Så i bund og grund ville man kunne lave det lige så pænt/dårligt selv, ved at gå ud og købe en billig laserprinter og printe visitkortene selv.

Bare prisen i sig selv tænder en række alarmklokker hos folk som mig, som er i samme branche: Hvis man nu havde købt en rigtig Xerox digitaltrykkemaskine (f.eks. DC 250 eller større), så ville den også have kostet fra 300.000 kr. i anskaffelse og opefter. Hvis den var leaset ville et "klik" (print)" koste omkring 6 kr. på den (i kostpris). Dertil kommer så papiret - og f.eks. noget godt papir med en tykkelse på 300 gram er ikke helt billigt. Ero: Det ville være en underskudsforretning hvis man skulle sælge visitkortene så billigt og ikke havde et kæmpe oplag (LaserTryk har ekstremt mange opgaver igennem deres maskiner om dagen - så de kan godt få det til at hænge sammen økonomisk - men de er også nogle af de få der kan når deres maskinepark ikke er baseret på normale laserprintere). 
 
Det med vinen vil jeg undladde at kommenterer - jeg drikker ikke vin, så det tilbud ville aldrig nå min interesse.

Her er MediaMouse sker det da også indimellem at der kommer en kunde og tror at vi kan presses ned i et prisleje som svarer til LaserTryk og hvad de ellers hedder. Tag nu f.eks. i mandags, hvor der ringede en kunde og var meget opsat på at nu skulle deres firma have 4 sæt visitkort med 500 kort i hver. Der skulle trykkes med 2 farver på forsiden og ingen ting på bagsiden. De ville meget gerne have at de blev så tykke som muligt og at de var blanke. Her i MediaMouse har vi mulighed for både at offset men også digitalt. Antallet af kort lå lige på vippen til om det ene bedre kunne betale sig i forhold til det andet. Men tykkelsen gjorde at vi skulle offsettrykke det (vores Xerox vil kun tage op til 300 gram). Så jeg sendte nogle prøver på 400 gram offsettrykte visitkort med gloss-lak. I går vendte han så tilbage - Det var simpelthen bare lige sådan de gerne ville have deres visitkort, så om jeg ikke kunne give ham et tilbud på nogle af den slags? Jeg havde allerede regnet prisen ud, så jeg sendte ham en email med prisen. Der gik ca. 1 time, så ringede han og mente at vi tog ågerpriser: Han havde lige sammenlignet med hvad  nogle af lavpristrykkerierne tog for det samme antal - og der var jo kæmpe forskel. Så nu ville han have mig til at kløve mindst 60% af prisen før at han var interesseret. Sådan noget kan jeg ikke tage seriøst! Han sammenligner 400 gram offsettrykte lakbehandlede visitkort med hvad der kommer ud af en laserprinter. Han var forstod simpelthen ikke forskellen imellem trykkvaliteten, trykkelsen og prisen. Jeg spurgte ham om han havde fået nogle prøver fra det andet trykkeri, men det havde han ikke. Men han mente heller ikke det var nødvendigt, da deres beskrivelse af kortene nogenlunde svarede til vores..... Tja... det kan være at vi skulle have givet ham 2 flasker vin..... Men jeg tror nu nok at han selv kan se grunden til prisforskellen når han på et tidspunkt får sine kort fra sit lavpristrykkeri....

Åh nej - nu blev det bare endnu et kæmpe langt svar. Sorry .
/Jesper
Fra Valby
Tilmeldt 4. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 09:31
Hvor mange stjerner giver du? :
Ha ha ha, klassisk!

Inden for tryk får man sq stort set det man betaler for, og længere er den ikke.
Hænder også at vi får den slags kunder, hvor de vil have hele baljen med efterbehandling, forskellige lakkeringer, prægninger osv til 175 DKK for 500 stk.

Så vi har fra tid til anden opgaver hvor vi bare designer layoutet til kortet, og lader kunden tage bøvlet. Vi er dog helst fri for den slags.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/22/2006 8:53:18 AM Forfatter: Jesper Norbøll
Åh nej - nu blev det bare endnu et kæmpe langt svar. Sorry .
/Jesper
 
... men ganske underholdende, Jesper.
Tilmeldt 13. Feb 06
Indlæg ialt: 29
Skrevet kl. 15:21
Hvor mange stjerner giver du? :
ja man må jo sige at den tråd har afledt mange svar.

Jeg ville jo mene at når man laver visitkort og anden reklamemateriale skal man tage det seriøst og tænke lidt længere end hvad det koster pr. kort og måske tænke meget mere over hvilket signal man sender til sine potentielle kunder, når man giver dem noget i hånden som skal representerer sit firma eller produkt. Jeg tænker tit på, når jeg ser folks elendige forsøg på, at spare penge på deres visitkort eller brochure, at hvis personen ikke engang kan finde ud af at se, hvor meget det betyder i forhold til det personen prøver at sælge, så er jeg ikke helt sikker på, at personen kan finde ud af det han eller hun prøver at sælge mig.
Alt med måde selvfølgelig...

Vh
Johan
We Know
Fra Albertslund
Tilmeldt 17. Jan 06
Indlæg ialt: 633
Fra  AgerCon Skrevet kl. 09:55
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/22/2006 3:21:20 PM
Forfatter: Sidekick
Jeg ville jo mene at når man laver visitkort og anden reklamemateriale skal man tage det seriøst og tænke lidt længere end hvad det koster pr. kort og måske tænke meget mere over hvilket signal man sender til sine potentielle kunder, når man giver dem noget i hånden som skal representerer sit firma eller produkt.

Og der er da heldigvis forskel på om man er håndværker, it-rådgiver, art director eller amerikansk psykopat samt hvilke kunder man henvender sig til.

Her under opstarten af min virksomhed vælger jeg selv at skrive visitkort ud på laserprinter. Når jeg har fået designet logo og udarbejdet virksomhedens grafiske profil samt ny adresse, så er det også tid til nye, trykte visitkort.
Side 2 ud af 2 (20 indlæg)