Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sikker opbevaring af fortrolig data

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)
Tilmeldt 5. Jun 16
Indlæg ialt: 56
Fra  Lighthouse Technology Skrevet kl. 11:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Gitte Bergmann Søgaard Olsen:

Et program dedikeret til passwords ville løse en del af mine problemer og hvis filen krypteres, så er det vel gangbart at opbevare den på f.eks. Dropbox, hvis bare jeg selv har krypteringsnøglen lokalt.

Hvad hvis det også er andre typer "data" end lige passwords som jeg gerne vil beskytte, men opbevare i skyen. Kan man kryptere billeder, pdf'er, tekstdokument m.m. og herefter sende det til f.eks. Dropbox? Er kryptering en meget ressourcekrævende/tidskrævende arbejdsgang?

Hej Gitte,

Lastpass er en super løsning og øger sikkerheden markant, uden at det får særlig indflydelse på dine arbejdsgange.

Hvis du gemmer dine ting i Dropbox sendes de over en krypteret forbindelse, og ligger lagret krypteret hos Dropbox, så du behøver faktisk ikke kryptere filerne - men det er selvfølgelig et ekstra lag sikkerhed, som jeg som sikkerhedsmand kun kan anbefale ;) I sidste ende er det et spørgsmål om hvor stor tiltro man har til Dropbox, eller hvilken cloudløsning man nu bruger. Læs evt. mere her: https://www.dropbox.com/en/help/27

Hvis du spørger mig, er det vigtigste dog at du krypterer disken på din PC, hvis ikke du allerede har det. Der er større chance for at glemme sin computer et sted, eller få den stjålet, end der er for at en lytter med når du sender filer, statistisk set. Og dernæst sørg for at have et relativt langt og gerne komplekst password i Windows- det kommer du langt med :) 

Jeg arbejder til dagligt med at rådgive mindre og mellemstore virksomheder om deres IT, så send gerne en besked hvis du har flere spørgsmål. 

Fra Taastrup
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 422
Fra  arendtsen.dk Skrevet kl. 12:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Gitte,

Som paranoid backup mand vil jeg forslå du bruger lastpass til alle dine password.
Det fungere rigtig godt og jeg bruger det til alle mine passwords.
Og man kan tilføje at man skal have sin mobil for at kunne tilgå passwords andre steder end via computeren.
En anden ting er at de har en mobil app så man ikke behøver at undvære sine passwords når man ikke er ved computeren.

Hvad angår backup vil jeg forslå SpiderOAK.
Der køres backup og man har mulighed for at kunne dele filer også.
SpiderOAK er meget fokuseret på sikkerhed og privacy.
Fordelen er netop at der køres seperat backup så man altid har et tidspunkt man kan gå tilbage til.

Sig endelig til hvis du skal have den store smøre fra mig. :-)

Tilmeldt 27. Apr 16
Indlæg ialt: 32
Fra  eWay-CRM - Org. 999236340 Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hei Gitte.

Dersom du noen gang skulle komme til å vurdere et CRM-system, med lagring i skyen, så vil du nok oppdage at de fleste leverandører tilbyr sikker lagring og backup.

Et CRM-system, for små og mellomstore bedrifter, vil trolig dekke alle dine behov...og litt til :)



Mvh

Stein

Side 2 ud af 2 (13 indlæg)