Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Brancheskift

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 6. Jun 16
Indlæg ialt: 14
Skrevet kl. 16:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Aminoer

Jeg har igennem en periode kørt en enkeltmandsvirksomhed som freelance elektriker, men da jeg har brudt samarbejdet med min primære kunde, forestiller jeg mig ikke yderligere arbejde i branchen. Jeg påtænker imidlertid at starte på noget lidt andet: Jeg har en ide til et produkt (en gadget om du vil) som jeg vil udvikle og producere (når den er færdigudviklet).

Mit spørgsmål er om jeg rent skattemæssigt kan "hoppe" fra det ene gøremål til det andet: Kan jeg bruge min virksomheds kapital på det udstyr jeg køber i forbindelse med mit nye projekt, og på den måde bare fortsætte regnskabet uden yderligere at redegøre for at udgifterne pludselig går til noget andet?

Der vil naturligvis være et vist overlap i form af værktøj mv., men i sidste ende er det ikke længere en elektriker virksomhed, men en innovationsvirksomhed.

Håber i kan lede mig på rette vej 😊 

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 00:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej. Når det er enkeltmandsvirksomhed, er det faktisk dine egne penge. Du kan hæve dem, når du vil - dit regnskab indeholder kun indtægter og udgifter. Din situation kan så lidt sammenlignes med at du lukker, tager pengene ud, og åbner igen og indskyder de samme penge. Dét behøver du ikke, så længe det forbliver en emv. Du skal muligvis ind og ændre nogle branchekoder på virk.dk. Til info vil du (som regel) beholde dit CVR-nummer, når det er på samme CPR-nummer. Held og lykke.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)