Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

ingredienser til colaen der skal udradere Coca cola og Pepsi :-)

Side 3 ud af 4 (39 indlæg)
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 08:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter Sørensen:
Hvis du har ramt smagen så er resten nu bare markedsføring:)

Det er jo så bare den virkeligt vanskelige og omkostningsatunge del af hele projektet, se bare på hvor svært Joly og pepsi cola har det på markedet. 

Fra Aarhus
Tilmeldt 1. Dec 09
Indlæg ialt: 481
Fra  GamerMus.dk Skrevet kl. 10:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Tillykke med det! Det må godt nok have været sjovt at eksperimentere med i gennem årene. Jeg håber at din drøm går i opfyldelse og vi ser din Cola i butikkerne. :-)

Find den gamer mus der passer til dine behov.

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 20:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svar og lad os vide hvis det bliver muligt at smage din Cola i KBH området :)

Anders Bruun Rasmussen:
Fløjt imens du koger colaen. Det kan det godt lide

Ha ha.. Jeg prøver med lidt guitar :D

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 12:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders Bruun Rasmussen:
Fløjt imens du koger colaen

Er der nogen speciel grund til at colaen koges? 

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 21:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Smagen skal jo koges ud af alle ingredienserne.. Hvis du googler cola opskrifter kan du se at de tit indeholder ting som appelsinskald, citronskald, vanilje, stjerneanis og en masse andet...

Tanken har dog slået mig at man måske kunne lave ekstrakt på alle de ingredienser man skal bruge. Så kunne man nøjes med at lave en sukkersirup og så sidde og smage sin cola til med en pipette fra sine forskellige ekstrakter.

Vanilje ekstrakt er let at lave og jeg tænker at man i hvertfald må kunne gøre det samme med citron, appelsin og lime-skald. Ved dog ikke om det er helt så let med ting som kanel eller stjerneanis?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Rasmus L. Knabe:
Smagen skal jo koges ud af alle ingredienserne

Det er en dårlig løsning da flere af smagstfferne enten er flygtige eller nedbrydes af varme.

Det bedste vil være at lave den ønskede smagen ud fra olier eller ekstrakter af de forskellige botanicals. Man kan uden problem købe færdige æteriske olie eller ekstrakter.   Ekstrakter kan laves på mange forskellige måde bl.a ved ekstraktion med opløsningsmiddel, vanddampsdestillation eller superkritisk ekstraktion med CO2

  https://www.ro-co.dk/aeteriske-olier.aspx

Fra København
Tilmeldt 5. May 10
Indlæg ialt: 522
Fra  RasmusKnabe.com Skrevet kl. 01:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Ahh.. sorry.. jeg svarede udelukkende fordi jeg ikke troende du havde forstået grundprocessen.. Ved ikke selv meget om emnet og du har ganske givet ret i at man bevarer smagen bedre med ekstrakter m.m.

Jeg kender som sagt selv til at lave vanilje ekstrakt på opløsningsmiddel (vodka) og tænker man ville kunne gøre på samme måde med f.eks. citronskal m.m. - Ved du noget om hvordan man ville gøre med f.eks. kanel? - Her tænker jeg du ikke bare kan smide et par stænger kanal i vodka?

Fra Ørestad
Tilmeldt 10. Apr 19
Indlæg ialt: 53
Fra  visibility.group Skrevet kl. 11:30
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Øv! Vil ellers gerne smage det! - Du må lige arrangere et smut forbi Københavnstrup i løbet af sommeren!

Så kan jeg måske hjælpe dig lidt med at komme frem på google og nyhederne! :)

Gi' gas!

visibility.group | SEO løsninger | Tekstbureau | Reklamefilm | Grafisk design

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12654
Skrevet kl. 11:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Rasmus L. Knabe:
Her tænker jeg du ikke bare kan smide et par stænger kanal i vodka?

Naturligvis kan man det, stort set alle botanicals kan ekstraheres med alkohol, hvilket også gælder for kanel, det sådan man laver en god glögg.

Men til noget produkter er man ikke  interesseret i at have alkohol i sit ekstrakt, så må man ty til andre metoder såsom vanddamp destillation eller Kuldioxid ekstraktion (superkritisk ekstraktion)

Fra Horsens
Tilmeldt 31. Jan 11
Indlæg ialt: 527
Fra  De skøre kugler Skrevet kl. 16:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ravn


Det er interessant. Jeg har fundet ud af at det er en dårlig idé når det koger for længe...

Tror jeg vil eksperimentere videre med vanddampe :-)


Side 3 ud af 4 (39 indlæg)