Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan dette koste?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Dec 05
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 22:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg har drevet en shop de sidste 2 år med salg af IT-udstyr og gadgets, men efter en start på en uddannelse så har jeg nedprioriteret den en del, pga. tidsmangel. Jeg er nu meget interesseret i at sælge det videre til en, som kunne have interesse i at drive shoppen videre. Du kan se shoppen på www.hardwarevest.dk

Butikken er baseret på et OsCommerce system, hvor der er en masse forskellige moduler til rådighed.
OsCommerce shop-system er noget af det nemmeste at indsætte produkter med og søgerobotterne har nemt ved at indeksere det. Du er altså sikret kunder bare ved hjælp af eks. Google.com.

Systemet er opsat til Dankort og det eneste du behøver, er en PBS gateway og en aftale med PBS. Du har også mulighed for at benytte Pay Pal, Ewire, girokort, forudbetaling, net bank og en masse andre betalingsfunktioner i systemet.

Der er en søgefunktion, nyhedsbrevsfunktion, anmeldelsesfunktion, adgangsstyring m.m. i systemet. Du har mulighed for at sætte status på en ordre, hvis du fx har afsendt en ordre. Her går du blot ind under den pågældende ordre, hvor du har mulighed for at opdatere ordrestatusen og skrive bemærkninger til ordren. Når du trykker på ”Opdater Ordre”, så bliver kunden informeret om den nye ordrestatus.

I admin delen er der statistik over produkterne, så du kan følge med i hvilke produkter, som er mest besøgte. På web-hotellet har du mulighed for at se statistik over hvem og hvor mange, som besøger shoppen.

Du har mulighed for at redigere forsiden i admin delen.

Det gode ved at shoppen har lagt på Internettet i lang tid er, at Google finder shoppen med mange relevante søgeord. Jeg har ikke brugt det store på markedsføring og efter en manglende søgning og opdatering af nye produkter i en lang periode, er besøgende og salget dykket en del.

Du byder udelukkende på domæne, web-shop og kontakterne til mine grossister, så du har mulighed for at køre videre med dette sortiment.

Du kan lave test ordre osv. Men husk at skrive TEST.


Hvad tænker I på, når I læser denne salgstekst?

Hvor kan jeg evt. sælge shoppen??

MVH
Søren Larsen

Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 22:49
Hvor mange stjerner giver du? :
Som udgangspunkt er jeg nok nød til at skuffe dig, da den umiddelbare værdi er meget lav. Det er ganske enkelt for let at oprette en ny shop fra bunden af, kontra betale en masse for en eksisterende.
Designet/brugerfladen er middel og ikke prangende, og vareudvalget er meget lille.

Det der kan sætte prisen i vejret er oplysninger om hvor mange registrerede kunder du har, hvor meget omsætter du i snit pr kunde, hvilke forhandleraftaler du har, samt ikke mindst hvad omsætningen er på måneds/årsplan i din butik.

Umiddelbart er det nok dine nærmeste konkurrenter du skal opsøge mht køb, men ellers kan du evt prøve at sælge den på QXL.

Held og lykke med det.
Tilmeldt 23. Dec 05
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 23:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej...

Mange tak for svaret.. Jeg prøver i øjeblikket på QXL.dk, men hvor meget tror du det er værd?
 
MVH
Søren Larsen
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kommer som sagt an på en del, prøv evt at besvare følgende:

- Hvor mange registrerede kunder har du?
- Hvor mange er dem er tilbagevendende kunder?
- Hvor stor var din omsætning i 2005?
- Hvor stort var dit overskud i 2005?
- Hvad er nuværende driftsudgifter pr måned?

Ovenstående kan give en ide af værdien.
Tilmeldt 23. Dec 05
Indlæg ialt: 66
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej..

- Hvor mange registrerede kunder har du?
Siden 1.1 2006 har jeg 31 registrerede kunder.

- Hvor mange er dem er tilbagevendende kunder?
Har haft 15 ordre siden 1.1 2006.

- Hvor stor var din omsætning i 2005?
Omsætning i 2005 var på 70.000DKK.

- Hvor stort var dit overskud i 2005?
Overskuddet var på 4000DKK, efter nogle forsøg på markedsføring.

- Hvad er nuværende driftsudgifter pr måned?
De eneste omkostninger pr. mdr. er web hotellet, som koster 7kr hver mdr.
 
Håber du kan lave en vurdering ud fra dette..

 
MVH
Søren Larsen
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 23:36
Hvor mange stjerner giver du? :
Ok, det er ikke de store tal, som ændrer alverden ved prisen.
4000 kr i fortjeneste på et år er jo ikke rigtigt noget der rykker.

Vil gætte på at din side er ca 1000-2000 kr værd, hvis du finder nogen der er interesseret i at overtage den.

Held og lykke med det.
Fra Odense M
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 1147
Fra  Skovhøj Ejendomme ApS Skrevet kl. 08:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville tilføje, at dine kunder ikke er personlige kontakter, således at kunderne bliver ved med at handle i shoppen selv ved salg.

Hvis det altså forholder sig sådan, naturligvis.

Ejendomsinvestor i selskabet Bolio - Lejebolig i Odense

Tilmeldt 19. Feb 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg gir gerne 300 kr for den side ?
Tilmeldt 20. Nov 05
Indlæg ialt: 169
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej.

Som udgangspunkt er der ikke noget særligt ved en OsCommerse shop. Det der kan betyde noget, er at den har eksisterende forretning som der kan optimeres på. Det kan også være at den er rigtig godt indexeret i søgemaskiner osv.
 
I dette tilfælde angiver du at sitet har en omsætning på 70.000 kr. og et overskud på 4.000.
 
Hvis jeg skulle overveje køb af en portal/shop/hjemmeside ville jeg se på hvor hurtigt jeg havde chance for at få mine penge hjem igen! Derudover er der selvfølgelig potentiale som skal overvejes, men primært handler det om økonomi i sitet.
 
Så med udgangspunkt i de oplysninger du har givet vil jeg sige 1-3 års overskud er værdien, forudsat at køber findes, ellers muligvis betydeligt mindre.
 
Med venlig hilsen
 
Carsten O. 
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)