Tak. Nu er jeg forvirret på et lidt højere plan. Skulle der have stået: Du må gerne poste et link til videoen, når det tydeligt fremgår, hvem der har lavet den - men du må ikke postet og skrive, at DU har lavet den? :)
Tekstforfatter, korrekturlæser, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper
Tak. Nu er jeg forvirret på et lidt højere plan. Skulle der have stået: Du må gerne poste et link til videoen, når det tydeligt fremgår, hvem der har lavet den - men du må ikke postet og skrive, at DU har lavet den? :)
Det må du heller ikke, men det jeg mener er at hvis jeg poster en video f.eks. på facebook, så må du kun trykke del, for så fremgår det tydeligt at det er mig som har lagt den op. Selv hvis der står stort over alt på videoen at det er mig som har lavet den, må du ikke poste den selv, du må kun dele at jeg har postet den.
Tak. Nu er jeg forvirret på et lidt højere plan. Skulle der have stået: Du må gerne poste et link til videoen, når det tydeligt fremgår, hvem der har lavet den - men du må ikke postet og skrive, at DU har lavet den? :)
Det må du heller ikke, men det jeg mener er at hvis jeg poster en video f.eks. på facebook, så må du kun trykke del, for så fremgår det tydeligt at det er mig som har lagt den op. Selv hvis der står stort over alt på videoen at det er mig som har lavet den, må du ikke poste den selv, du må kun dele at jeg har postet den.
Er I konkurrenter, må du heller ikke dele din konkurrents video, det er både en overtrædelse af ophavsretsloven og markedføringsloven, samt kan være en overtrædelse af varemærkeloven.
Med mindre du selvfølgelig har fået lov, eller har købt dig brugsretten til at anvende videoen :)
Er I konkurrenter, må du heller ikke dele din konkurrents video, det er både en overtrædelse af ophavsretsloven og markedføringsloven, samt kan være en overtrædelse af varemærkeloven.
Med mindre du selvfølgelig har fået lov, eller har købt dig brugsretten til at anvende videoen :)
Jeg var ikke klar over at jeg ikke må reklamere for min konkurrent - hvad paragraf falder det ind under?
Kommer det ikke lidt an på hvordan de har fået "fat" i videoen ? Fordi hvis den er fra Youtube, så giver man vel tilladelse til at den kan deles/vises (medmindre man har slået deling fra) eller er det mig som tager fejl ?
Er I konkurrenter, må du heller ikke dele din konkurrents video, det er både en overtrædelse af ophavsretsloven og markedføringsloven, samt kan være en overtrædelse af varemærkeloven.
Med mindre du selvfølgelig har fået lov, eller har købt dig brugsretten til at anvende videoen :)
Jeg var ikke klar over at jeg ikke må reklamere for min konkurrent - hvad paragraf falder det ind under?
Jeg må gerne poste materiale - dog ikke hvis det kommer fra en konkurrent - men kun hvis det fremgår, at der ikke er tale om mit materiale? Og det skal fremgå af materialet, selv hvis jeg skriver det højt og tydeligt i updaten, er dette ikke nok?
Tekstforfatter, korrekturlæser, cand.mag., specialist i Emotionelle Kundetyper
Jeg må gerne poste materiale - dog ikke hvis det kommer fra en konkurrent - men kun hvis det fremgår, at der ikke er tale om mit materiale?
Nej, så skal du have lov - du må kun dele at andre har postet materialet - du må ikke poste materialet selv.
Louise Lamberth - Tekstfokus:
Og det skal fremgå af materialet, selv hvis jeg skriver det højt og tydeligt i updaten, er dette ikke nok?
Selv hvis det fremgår, skal du stadig have lov.
Man må i udgangspunktet aldrig poste noget andre har lavet, du må kun dele et link til deres blog, du må ikke kopiere indhold fra bloggen og så poste det.
Du må dele et link til videoen hvor de har postet den, men du må ikke uploade videoen et nyt sted selv.
Du må dele en post på facebook, men du må ikke kopiere indholdet og poste det selv, ej heller hvis du skriver at en anden har skrevet det.
Jeg må gerne poste materiale - dog ikke hvis det kommer fra en konkurrent - men kun hvis det fremgår, at der ikke er tale om mit materiale? Og det skal fremgå af materialet, selv hvis jeg skriver det højt og tydeligt i updaten, er dette ikke nok?
Du må IKKE dele en konkurrents værker på din firmaside på et socialt medie, hverken med delingsknappen, ved at poste et link til f.eks Youtube eller ved at kopiere eller oploade en video.