Hej Folkens! Jeg går med planer om at starte et kurerfirma op. Til at starte med vil det primært være weekendkørsel ved siden af mit normale arbejde. Jeg har derfor et par spg. jeg ville høre om i kunne svare på.
Som jeg forstår det er du mere sikret imod personlig konkurs via et ApS hvor du indskyder de obligatoriske 125.000kr
Men som jeg ser det så vil min eneste udgifter på firmaets regning være Bil, forsikring, benzin samt rep. og slitage af bilen. Vil det så være mere fornuftigt at starte et IS op?, idé der ikke ligger nogen risikogrupper mht. underskud i firmaet.
Angående bil til firmaet står jeg med et valg, om jeg skal sælge min private bil. Enten skal jeg købe en bil gennem firmaet jeg både kan bruge privat samt til firmabrug. Eller også skal jeg købe en bil privat jeg kan bruge i firmaet?
Hvilke andre udgifter kan jeg regne med til opstartsfasen? mht. Revisor og andre udgifter. Det skal siges at det er første gang jeg begiver mig ud i den selvstændige verden og er derfor lidt på bar bund.
Med Venlig Hilsen
Marthin Schmidt |
Opstart af kurerfirma
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
- 1
Sørg for at du har styr på, hvor pengene skal komme fra, dvs. hvor mange kunder du kan få, og hvad markedsprisen er for din ydelse. Husk, at markedsprisen altid er lidt lavere, hvis leverandøren er uerfaren, ikke har mange referencer eller lille kapacitet. |
Ja, det skal enten være et aps eller et personligt ejet selskab! Der er ingen grund til at lave et i/s, hvis du er alene... |
|
Hej Undskyld jeg spørger, men hvor mange firmaer tror du der har behov for kurerkørsel i weekenden?
Har du lavet en markedsundersøgelse der afdækker det faktisk behov for sådan en service?
Hilsen
Ravn
|
Det er rigtigt nok at du måske burde starte en enkeltmandsvirksomhed op, men nu ved jeg ikke hvilke risici der er forbundet med den type virksomhed. Hvad koster dine ydelser? Er bilen registreret i firmaets eller dit navn? Er forsikringen? Det kan være sådan nogle ting der gør det til en fordel at starte ApS, så vidt jeg ved... Hvis du leverer dine ydelser for 100.000, men det af en eller anden grund, juridisk ender med, at du skal tilbagebetale det, og pengene allerede er brugt og du ikke har nogen mulighed for at redde det, så kan ApS'et være en fordel... men alt i alt lyder det nu engang, som om enkeltmands ville være nok til at starte med. Så kan du jo lave det om, når dette anses for at være en fordel, omsætningsmæssigt. |
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Hej! Ravn. Jeg har været i kontakt med flere firmaer samt privatpersoner. Jeg har en bekendt der kører et firma lign. dog på sjælland, og efter hva jeg kan forstå på ham så er der nok at lave.
Marcel. Både bil og forsikring kommer til at stå i mit eget navn. Så som jeg ser det er den eneste udgift på firmakontoen Benzin, og selvfølgelig notaer osv. Priser osv er jeg ved at regne på hvad kan svare sig. Min kammerat tager en fast timeløn, så det bliver nok derhen af jeg bevæger mig også. Jeg beholder jo som sagt mit nuværende faste arbejde, så risikoen er ikke så stor. Er der ikke noget at lave en måned eller to, så har jeg altid min faste indkomst. |
Der er vist ingen tvivl om at du skal vælge enkeltmands så Og så kan du vurdere det som det kommer. Held og lykke med det, Schmidt |
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen
Hej med dig. Jeg arbejder selv på en fragtcentral i København, med bl.a. kurerfirmaer tilknyttede. Du skal nok være opmærksom på følgende ting:
- Prisen på transport (specielt i kbh) er meget presset pga den store konkurrence og i mange tilfælde vil det være betalingbetingelserne der er afgørende om kunde vælger dig frem for en anden.
- Forsikringen på en nystartet vognmand med en bil under 3500 kg er sindsyg dyr, Codan er en af de få der tilbyder denne forsikring til den nette sum af mellem 70.000 og 100.000 kr om året. Prøv at se om du kan komme i kontakt med TWM de er startet så småt i Danmark.
- Find et andet kurerfirma du kan samarbejde med. Hvis du siger ned til en kunde (måske fordi du er ude og kører for en anden kunde) finder de bare andre muligheder, så hellere sige ja og køb kørslen hos et andet firme, hellere tjene lidt eller intet på en enkelt tur, end helt at miste kunden.
Held og lykke med det. |
Side 1 ud af 1 (9 indlæg)