Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Scanning?

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Dec 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 10:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er umådeligt træt af de papirdynger jeg rager til mig i forbindelse med huskøb (læs konen er træt af at det allerede fylder flere hyldemeter!)
 
Meget af det behøver jeg ikke have i papirform og kunne derfor godt tænke mig at gemme det digitalt på en cd-rom i stedet
 
Derudover vil jeg også meget hellere sende en scannet fil end fax - da det når direkte frem til modtageren.
 
Jeg har en billig scanner derhjemme, men det tager lang tid, kvaliteten er ikke god og filerne fylder rigtig meget.
 
Mit spørgsmål er så: findes der en scanner som har automatisk føder, som ikke koster alverden og som kan lave kvalitetsfiler i normal størrelse?
 
Ville gerne forvandle mine 20 ringbind til 1 cd-rom
 
Ps. det skal bare være scanning til PDF-fil
Tilmeldt 10. Apr 05
Indlæg ialt: 396
Skrevet kl. 10:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Skal der kunne søges i PDF filerne?
Tilmeldt 17. Dec 05
Indlæg ialt: 89
Skrevet kl. 10:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Nææh

Jeg har tænkt mig at omdøbe dem manuelt og selv lave et arkivstruktur vha. mapper.
(eller jeg har en person der vil gøre det for mig!) og derefter brænde dem ned på cd-rom
Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 13:03
Hvor mange stjerner giver du? :

  Hvis det skal være billigt, men stadig i orden, så har både HP, Canon og Epson nogle multifunktionsprintere som også har scanner med arkføder. Ofte koster disse det samme som en løs scanner med arkføder på - så man kan ligeså godt købe printeren med nu hvor man er igang - så kan du også bruge den som en slags kopimaskine.

  Problemet omkring tekst og lignende er, at hvis det skal fylde lidt og stadig være i en god kvalitet, så bør teksten OCR-behandles (Optical Character Regonisation (er ikke sikker på at det er stavet korrekt) - betyder optisk genkendelse af bogstaver). Problemet er blot at du bør købe noget seperat software specielt til OCR, da den OCR software der eventuelt følger med til scannerne i sig selv ikke er god til større mængder i det daglige. OCR-software kan være relativt dyrt.
 
  Et andet alternativ vil være at scanne alle siderne i gråtoner i omkring 600 DPI og derefter gemme dem i JPEG-formatet med en mellem-komprimering. En A4-side med blandet tekst og grafik vil fylde imellem 1 og 1,5 MB hvis det gøres på den måde. Du vil kunne mindske fil-størrelsen ved at scanne i den halve opløsning (300 DPI) men til gengæld vil du risikere at bl.a. tekst for alvor begynder at blive uldent i kanterne.
 
/Jesper
www.MediaMouse.dk    - alt i grafisk kreation & produktion     jesper snabelA mediamouse.dk
 
Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 13:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/22/2006 1:02:48 PM Forfatter: Jesper Norbøll

  Hvis det skal være billigt, men stadig i orden, så har både HP, Canon og Epson nogle multifunktionsprintere som også har scanner med arkføder. Ofte koster disse det samme som en løs scanner med arkføder på - så man kan ligeså godt købe printeren med nu hvor man er igang - så kan du også bruge den som en slags kopimaskine.



I den helt billige ende har HP en OfficeJet 5510 til ca 1400,- (incl moms) der kan gøre tricket. Ved dog ikke hvor hurtig den er, men såden noget hænger som regel sammen med prisen Men hvis det er sådan noget du er ude efter, hjælper jeg dig gerne med at finde den rigtige til den rigtigste pris.

Fra Horsens
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 626
Skrevet kl. 18:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej DanishInvestor

Jeg benytter en HP LaserJet 2840, og programmet Paperport fra Nuance (tidligere ScanSoft.)
 
Det fungerer rigtigt godt, og har været alle pengene værd.
 
Den kan både scanne direkte til pdf-filer på harddisk, e-mail, eller du kan aktivere det fra Paperport og benytte deres standard-format "MAX".
 
Den kan farve og sort/hvid fotokopi, kortlæser, glasplade- og arkføderscanning. og alt fungerer henover netværket..selv scanner og kortlæser.
 
 

Alt om både i Danmark

Side 1 ud af 1 (6 indlæg)