Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Markedsføring - how to do ?

Side 1 ud af 2 (16 indlæg)
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Håber nogle kan giv emig et spark i den rigtige retning !
Jeg er ved at søsætte en IT konsulent virksomhed og så melder spm. sig - hvordan skal jeg markedsføre virksomheden bedst muligt?
 
Jeg er vil jo heller ikke bare smide penge i noget markedsføring der ikke giver salg/kunder.
 
Har I et par hints til effektiv/god markedsføring ?
 
pft
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Slotty,

Hvilken type services vil du tilbyde?
 
Markedsføringen afhænger i høj grad af hvad du vil tilbyde, og hvem din primære målgruppe er.
 
 
mvh Carsten
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 12:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Support og vedligeholdelse af IT / telefoni
Løbende vedligehold
Dokumentation, kravspecifikationer, indkøb, projektledelse
Installation/konfiguration af nye servere/PC''er
 
Eks. x antal timer pr. md ved en kunde, og derved sørge for vedligeholdelse af alt IT.
 
Kort sagt skal kunden, se mig som deres "egen" IT-medarbejder.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 13:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender tre virksomheder som tilbyder lignende services.

Et af dem gør ikke noget mht. markedsføring. De får faktisk kun kunder efter mund-til-mund metoden - altså, deres kunder anbefaler dem til andre. De to andre annoncerer i lokale ugeaviser, men ellers er det vist også mest mund-til-mund.
 
Det er et tough marked, for der er efter min opfattelse mange om budet.
 
Hvis du ikke vil sælge hardware/software, kan du måske slå på at du kan tilbyde virksomheder en uvildig rådgivning før køb af IT løsninger. Lidt i stil med Visivo som rådgiver mht. køb/leasing af kopimaskiner og relaterede produkter (Visivo er også på Amino). Jeg ved ikke hvordan Visivo sælger deres rådgivning - måske du kunne sende en besked til Henrik?
 
Men ellers er det måske et forsøg værd at få booket nogle møder hos potentielle kunder, så du kan komme ud og fortælle om hvad du kan. Dyre annoncer i de store aviser tror jeg ikke er sagen for et iværksætterbudget. Det kræver gentagne annonceringer at blive set/husket, og det kan hurtigt løbe op i mange penge. En mindre annonce i lokalavisen er dog mere overkommelig, og den læser beslutningstagerne i dit område altså også!
 
mvh Carsten
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Carsten

Super... Det gav lidt at arbejde med, tak for det !
 
Jeg skal jo så bare have udarbejdet et salgs- brev/profil som kan sendes til kunderne - det giver lige som "grunden" til at ringe til dem bagefter og aftale et evt. møde.
 
Der må være en eller flere Aminoer, der har erfaring med et sådan brev - som måske kunne hjælpe med udformningen eller ideer dertil !?
 
pft
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 23:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 01:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Slotty

Inden for så stramt et marked, så mener jeg, at det er meget vigtigt, at du finder en niche. Det kan være alt fra Danmarks billigste til alle konsulenter har lyserøde strømper på.

Det vil nemlig samtidig gå hen og blive et brand for dig, og det er der de skal huske dig. Og så vil mund-til-mund også være nemmere: "De er Danmarks billigste" eller "De har hjulpet os med meget prof rådgivning, og så har de altid lyserøde strømper på"

Et eller andet.....

søger ligesindede i Sønderjylland

Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 06:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

 
Tak for alle inputs - jeg har sat nogle aktiviteter igang, på baggrund af jeres svar..
 
 
Tilmeldt 30. Jan 06
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 11:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa

Lige en lille status .....
Nu har jeg de sidste 3 dage, kørt telefon opfølgning på et salgsbrev jeg sendte til nogle udvalgte kundeemner - nøøj, det er træls, her er lige et par af svarene :
- det har jeg sg'' smidt ud.
- alt vi modtager der står "IT" på, smider vi ud
- det har på ingen måde interesse.
- har aldrig set det og det har heller ingen interesse.
- sådan een har vi, skal vi så fyre ham
osv
 
Der er laaaang vej endnu ........
 
Tilmeldt 10. Feb 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 13:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Slotty

 
Ja, det er hårdt at komme igang. Og ikke mindst i konsulent-branchen, hvor der er så meget konkurrence. Angående markedsføring, ja så er den ene og måske bedste mulighed mund-til-mund, men det er jo hønen og ægget, for så skal du først lige have gjort noget for nogen, som de kan anbefale ;-)
 
Og ja, det er hårdt med telefon- og mødesalg, men det er jo desværre nok nødvendigt for de fleste, som ikke er født med et netværk. Har du tænkt på, om du har noget interessant at skrive i et nyhedsbrev, som kunne sendes ud. For det er nemmere at få folk til at sige ja til det, end at de skal tage stilling til, om de vil ansætte dig på stedet.

Du kan også prøve at finde steder med andre konsulenter, som måske ikke lige dækker dine kvalifikationer, og så kan de så at sige formidle dine evner. Sådanne virksomheder er der også en del af. Ellers er der forskellige former for netværk, du kan være med i rundt i landet.
 
Men tror i hvert fald ikke, at du skal bruge penge på annoncer. Så skal de være meget specifikt rettet.
 
Bare et par inputs.
 
Med de venligste hilsener
Søren Kristensen
 
Side 1 ud af 2 (16 indlæg)