Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvad kan bedst svar sig... fragtfrit salg eller???

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)
Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 12:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Githa:
jeg skal af med lidt mindre i moms

Husk, at det er ikke dig der betaler salgsmomsen. Det er din kunde. Du opkræver den bare på vegne af momsemor.

Men iøvrigt kan jeg tilslutte mig de mange der synes at 'Fragtfrit ved køb over xxx...' lyder OK. Det giver det indtryk at "hvis kunden giver mig et pænt bidrag til min avance, så vil jeg til gengæld reducere avancen lidt for at betale kundens fragt". Hvis derimod jeg kan købe et par sokker for 20 kr portofrit, så antar jeg at de er 0,50 kr værd - ellers gad du vel ikke sælge dem.

Men: Sidst jeg indkøbte på nettet lavede jeg en oversigt over websteder med pris inkl fragt for den portion jeg nu ville have. Den billigeste fik ordren.

Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 12:17
Hvor mange stjerner giver du? :

henrikkrebs:

Githa:
jeg skal af med lidt mindre i moms

Husk, at det er ikke dig der betaler salgsmomsen. Det er din kunde. Du opkræver den bare på vegne af momsemor.

Men iøvrigt kan jeg tilslutte mig de mange der synes at 'Fragtfrit ved køb over xxx...' lyder OK. Det giver det indtryk at "hvis kunden giver mig et pænt bidrag til min avance, så vil jeg til gengæld reducere avancen lidt for at betale kundens fragt". Hvis derimod jeg kan købe et par sokker for 20 kr portofrit, så antar jeg at de er 0,50 kr værd - ellers gad du vel ikke sælge dem.

Men: Sidst jeg indkøbte på nettet lavede jeg en oversigt over websteder med pris inkl fragt for den portion jeg nu ville have. Den billigeste fik ordren.

Hehe... ja det er jo dig der har sat spekulationer i hovedet på mig Henrik Stick out tongue

Min fragt er 49,- som forsikret pakke. Og nu hvor jeg fandt ud af det med salgsmoms, så er den 49,- inkl. moms... vil ikke begynde at ligge til - så vil man jo skræmme kunderne væk. Så jeg skal da afregning det ekstra beløb (kr. 9,80) som salgsmoms hos SKAT og derved betale dem til skat - korrekt?

Ja spørger lige, for nu forvirrede du mig lige der altså...

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Tilmeldt 30. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 12:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Jo jo, indbetales skal de jo. Jeg beder dig bare at 'tænke' en anden vej rundt: Du får ikke 49 kr ind, men kun 39.20, for kunden skal osse betale moms (som han indbetaler til dig og som du midlertidigt opbevarer før du videresender dem)

 

Jeg har bare mødt så mange der ikke forstår hvorfor de som momsregistrerede skal betale en ekstraskat på 25%, og det skal de jo ikke. Det er os stakkels forbrugere der straffes - hver gang vi hiver en seddel op af lommen til rugbrød eller smøger, så skal vi aflevere noget til momsemor.

Fra Kolding
Tilmeldt 8. Mar 07
Indlæg ialt: 1577
Fra  Jakodan A/S Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Personligt vil jeg ikke gve fx 50 kr i fragt for at få sendt en cd til 150, for jeg ved, jeg bare kan købe den næste gang jeg skal i centret..
.. skal jeg bare købe fx 2 hårbånd til min datter til 40 kr, vil jeg heller ikke give så meget i fragt, max 25 tror jeg
Hvis jeg skal købe for 500 kr varer, betyder det ikke så meget om jeg skal bruge 50 kr ekstra på fragt - 500 eller 550 er ikke den store forskel

 Så egentlig tror jeg, at de steder hvor jeg ikke kan finde på at bruge mange penge, gider jeg ikke betale så  meget i fragt, især ikke hvis det er noget der er let at finde andre steder..
Men de steder hvor jeg lægger lidt flere penge eller hvor varen er lidt speciel og jeg ikke lige ved hvor jeg ellers skal købe det, der vil jeg godt betale lidt mere..

Læs forresten det indlæg der hedder; "penge ud af vinduet - fragten skal hæves" af Helle fra House of Kids

 

Side 2 ud af 2 (14 indlæg)