Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Penge udbetalt fra engelsk kunde, uden faktura. Hvordan bogfører/forholder man sig?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 15. Jan 15
Indlæg ialt: 15
Skrevet kl. 14:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lavet et fotojob for det engelske forlag Phaidon og jeg er blevet lidt i tvivl om hvordan faktureringen forgår. Jeg har skrevet en kontrakt med dem, hvori der står at betalingen forfalder i 3 rater. Første del bliver udbetalt når jeg har underskrevet kontrakten, 2. del bliver udbetalt når billederne er leveret og godkendte, og sidste 3. del af udbetalingen falder når bogen bliver udgivet. 

Det vil altså sige at jeg lige nu har fået første del af betalingen, og inden længe modtager d. 2. Den sidste kommer først senere da nogen først udkommer til foråret næste år.

Og det er altså her jeg begyndet at bliver forvirret over hvordan jeg i Dinero/i mit regnskab, skal forholde mig til dette. Hvordan bogfører jeg de indtægter? Min kontakt hos Phaidon har sagt at jeg kan sende en faktura for 2. del af betalingen (som er 80% af honoraret), men jeg skal vel også på en eller anden hvis kunne dokumentere for de restenrede 20% kommer fra? Især når den sidste kommer i næste regnskabsår?

Håber der er nogle som har en idé om hvordan jeg skal forholde mig til det :)

TAK!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46468
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:26
Hvor mange stjerner giver du? :
Ja du er nødt til at kunne dokumentere dine indtægter (går ud fra du er CVR) og dertil behøver du sende en faktura også får de første 20% som 1st installment agreement date xx/x-yyyy - og så en for det næste og en for det sidste. Du kunne vel også lave en på det hele men betalingen delt over tidsfrister og så periodisere det, men jeg ville da vælge en faktura per betaling her - bare med henvisning til kontrakten - 1st installment on signing acc. to contract of date xx/x-yyyy (og skrive PAIED på den så han ved den er betalt) og så 2.nd installment acc. to contract of date xx/x-yyyy - Pictures delivered  og næste år 3rd installment on release of book acc. to contract of date xx/x-yyyy
vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)