Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erfaring med inkasso i England

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 15:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har en kunde, som skylder mig omkring 20.000 kr. Det er en dansk virksomhed, som har lukket deres afdeling i København og lagt den sammen med deres afdeling i England.

De har erkendt det skyldige beløb, og deres virksomhed kører ufortrødent videre i England (og USA) men de betaler ganske enkelt bare ikke og kommer med den ene undskyldning efter den anden.

Er der mon nogen af jer, der har erfaring med at køre en inkassosag i England - nogle I kan anbefale?
Og hvornår er man mon i stand til at afskrive det som et tab - altså hvad skal man have forsøgt, før man kan afskrive det?

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Hvordan har de lukket deres afdeling i DK, er de gået konkurs

Spørgsmålet er om du overhoved kan rejse et krav mod det engelske firma? Jeg vil anbefale at du tager kontakt til en advokat i England, der findes nogle danske advokater i UK, som burde kunne hjælpe dig videre.

www.millerrosenfalck.com

Fra København
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 16:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved faktisk ikke, hvorfor de lukkede den danske afdeling, men den engelske afdeling har vedkendt sig kravet og en del af gælden stammer fra vores fortsatte samarbejde med dem efter de var flyttet til UK, så jeg formoder ikke, det burde være et problem.

Jeg har været i dialog med det pågældende firma, men alene prisen for at sende et påkrav er på 5.000 kr - og hvis det ikke hjælper og der skal foretages yderligere skridt derefter, så stiger prisen betragteligt - så det bliver lidt for dyrt ift hovedstolens størrelse.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 16:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Ifb:
Jeg har været i dialog med det pågældende firma, men alene prisen for at sende et påkrav er på 5.000 kr

Det lyder som en høj pris, hvor har du den fra?  Stat med at sende dem et formelt brev, hvor du giver dem 10 dage til at betale i, gør de ikke det, så oplys dem om at uden yderlige varsel sendes til inkasso med yderlige omkostninger til følge for dem.

Alternativt få en Engelsk advokat til at sende dem et brev, det kan umuligt koste 5.000 DKK.

Fra København
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 16:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er prisen jeg har fået fra det firma, der bliver nævnt i det første svar her i tråden.

Jeg har sendt dem et formelt brev med netop pågældende info og det har desværre ikke haft anden effekt end at de skrev, de ville vende tilbage ugen efter - og så har jeg ikke hørt mere.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 16:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Ifb:
de ville vende tilbage ugen efter - og så har jeg ikke hørt mere.

Så er det da bare at ringe til dem og tal med den ansvarlige. 

Alternativt muligheder

Den danske ambassades handelsafdeling, de kender ofte nogle advokat firmaer.

prøv et af de internationale inkasso bureau. 

Fra København
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 16:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har ringet og ringet, skrevet og skrevet gennem mere end et år - så derfor vil jeg egentlig gerne have sagen lukket nu og vil også gerne betale en del af pengene for det - jeg vil bare nødigt at det ender med at koste mig endnu flere penge uden at jeg kan være sikker på at sagen bliver løst...

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Ifb:
jeg vil bare nødigt at det ender med at koste mig endnu flere penge uden at jeg kan være sikker på at sagen bliver løst...

Men hvis de har vedkendt sig gælden burde det jo ikke være det helt store problem.

Fra København
Tilmeldt 25. Mar 10
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 17:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal betale en advokat i UK 5000 kr alene for at sende dem en rykker med inkassovarsel.

Den reagerer de jo nok højst sandsynligt ikke på - det har de ikke gjort på de andre inkassovarsler.

Hvis sagen så skal køres videre, koster det mig yderligere penge, og så er vi ved at være der, hvor det næsten ikke kan betale sig.

Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 12665
Skrevet kl. 18:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Ifb:
Hvis sagen så skal køres videre, koster det mig yderligere penge, og så er vi ved at være der, hvor det næsten ikke kan betale sig.

Jeg går da at reglerne er som de danske, hvor man får udgifter til inkasso dækket af skyldner.  5.000 DKK for et brev, det lyder som om du skal prøve at finde en anden advokat.

Side 1 ud af 2 (13 indlæg)