Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tilbudt at overtage 33% af virksomhed

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 1. Feb 11
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 02:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino

Her kommer lidt historie.
Tilbage i 2014 snakkede en nu tidl. kollega og jeg om at starte virksomhed men grundet vi var så forskellige på området om alt fra logo til hvordan budgettet skulle se ud, valgte jeg at træde ud og han fandt en anden kollega til at overtage min plads.

Denne kollega har så ikke umiddelbart det der kræves og webshoppen har nu et varelager men ingen kunder, men problemet ligger i at webshoppen er dybt håbløs fra alt til grammatik til opbygning og noget så simpelt som logoer til facebook er der godt nok men man har ikke lige taget sig sammen til at faktisk at linke skidtet til deres profil.

I de 2 år de har kørt har de solgt for 15.000 kr, og som ham min gamle kollega siger er det penge tjent let for de har intet gjort. Hans problem er at hans makker ikke gider, og mener at markedsføring er bedre på facebook hvor de pt. har brugt flere tusinder af kroner på faktisk ingen ting.

Han inviterede så mig til et møde for 2 uger siden, hvor vi gennemgik det hele. Han ønsker jeg skal træde ind i virksomheden på lige vilkår med de to andre, men det er nok mest fordi jeg læser Software på SDU og dermed har styr på alt det tekniske.

I henhold til de dokumenter jeg så har de en driftskonto på -116.000 kr. og gælden vokser rimelig stødt pga. renteudgifterne, og personen jeg kender vil ikke smide sin makker ud da han ikke mener han skal slippe for "gælden", men vil gerne have mig ind.

Mit problem er således:

Jeg kan se virksomheden vokse sig stor med et par dages hårdt arbejde fra min side, men jeg er stadigvæk i tvivl med hensyn til kundebasen, det var nemlig sådan at da vi i 2014 ville starte virksomheden var min makker der kun interesseret I at have dame/pigetøj, og jeg ville gå efter herretøj og/eller causalware til kvinder. Han driver idag en webshop med hvad jeg kalder korte kjoler som kaldes "dagligdagskjoler" men de piger jeg har spurgt har sagt det er fest tøj, og desuden mangler han bredden, da pigerne ønsker at handle alt samlet.. BH'er, Brysttape, Sko, Smykker osv. Og der står jeg allerede af, min interesse om ikke andet.

Da jeg tog fra ham for 2 uger siden sagde jeg at jeg ikke ville tage gælden på mig, jeg ville ikke sige ja eller nej før vi havde en sit-down med den sidste makker, for jeg tænkte det ville give mig et par dage, for ham min makker der virkede yderst motiveret og var konstant med på den der "lad os gøre det yay".

Nu er der gået 2 uger, jeg har INTET hørt fra ham, og jeg har jo som sagt snakket lidt med tøser og personligt bryder jeg mig ikke så meget om at sælge produkter jeg ikke 100% kan identificerer mig med eller have 100% kendskab til herunder BH'er osv. På de piger kunne jeg høre en god BH er mere end blot en billig ting, også synes jeg det er lidt useriøst at lade mig "vente" i 2 uger, når han udsendte nogle helt andre signaler til mødet.

Jeg sidder lidt og tænker "fuck it", fordi det virker dybt useriøst og jeg sidder lidt og tænker at grundstammen (der hvor vi hver især ser virksomheden gå hen) nok er for forskellig stadigvæk.

Nogle af jer andre der har erfaringer med noget af dette eller som måske har lidt råd til at lave min beslutning lidt nemmere?

Tilmeldt 27. Oct 13
Indlæg ialt: 48
Skrevet kl. 06:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Søsæt da dit eget skib, der er da absolut ingen grund til at hoppe ombord på et synkende skib. For mig og se er det jo dybt useriøst den måde de driver virksomhed på og ærlig talt, at have solgt for 15.000 på to år og stå med en gæld på 100+ tusind kroner er ihvertfald ikke en virksomhed jeg vil have noget som helst at gøre med. Du får jo intet ud af det, gælden skal jo først bankes af, og som du selv siger er deres og din holdning jo langt fra hinanden, så jeg synes helt klart du skal starte for dig selv, med et varesortiment du kan identificere dig med, og stå indefor. For som det ser ud med tre vidt forskellige mindsets og holdninger kan det vel næsten kun gå galt.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)