Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af udbetaling af overskud

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 17. Oct 05
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg har en mindre virksomhed som i 2006 gav et mindre overskud. Hvis overskuddet er fx 50.000 hvordan bogfører jeg så udbetalingen til mig selv og hvis jeg hensætter ca. halvdelen til skat, er jeg så nogenlunde sikret?

Mvh

Bine 

 

 

Tilmeldt 17. Oct 05
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov - det er naturligvis 2007 der er tale om.

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 11:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Du debiterer en post under egenkapitalen (typisk "Hævet privat", "Mellemregning" eller lign.) og krediterer banken. At afsætte halvdelen til skat er ikke helt hen i vejret.

Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 12:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Mathias L:
Du debiterer en post under egenkapitalen ..og krediterer banken.

.. fordudsætter dog at årets overskud (2007) står under 'Egenkapitel' eller puttes derned - det vil det gøre i forbindelse med regnskabsafslutningen.

.. og den fejl med at sige '2006' når man tænker på det gamle år, den skal du ikke være ked af. Selv dronningen gjorde det i sin nytårstale

Tilmeldt 17. Oct 05
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Super!

Tusind tak for hjælpen begge to!

Tilmeldt 23. Jul 05
Indlæg ialt: 378
Skrevet kl. 13:32
Hvor mange stjerner giver du? :

henrikkrebs:

Mathias L:
Du debiterer en post under egenkapitalen ..og krediterer banken.

.. fordudsætter dog at årets overskud (2007) står under 'Egenkapitel' eller puttes derned - det vil det gøre i forbindelse med regnskabsafslutningen.



Rent opstillingsmæssigt ja - men den private hævning sker jo uafhængigt af årets resultat. Adgangen til at hæve begrænses reelt kun af de til rådighed værende likvide midler.
Tilmeldt 29. Sep 07
Indlæg ialt: 423
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

bine.s vil 'hæve af 2007-overskuddet'. Jeg ved ikke hvor meget styr bine.s har på regnskabet og årsafslutning, så derfor synes jeg det tydeliggjorde at 'først trak man udgifterne fra indtægterne og lagde forskellen til den ny egenkapital, og derefter tog man fra egenkapitalen.

Men selvf. har du ret.  

Side 1 ud af 1 (7 indlæg)