Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføringsgrupper i regnskabssystem

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har valgt at begive mig ud i det system der hedder Aesiras - et gratis økonomisystem og et system som egentlig virker ok (når man altså først har sat alt op).

Mit problem er bare, at der skal opsættes nogen bogføringsgrupper for at det kan blive rigtig - eller det er ihvertfald sådan jeg har forstået det på udbyderen af det. At det er en nødvendighed.

Er det sådan i ALLE systemer eller kan det undgås, synes det virker enormt kompliceret at få sat op??

Det skal siges, at man kunne vælge at kopiere hele opsætningen inkl. kontoplan, momskoder, bogføringsgrupper osv. Men jeg har valgt kun at kopiere navigationen, da jeg ville have min egen kontoplan og ja kunder, leverandører osv. skal jo oprettes uanset hvad, for man har sine egne.

Hvordan er det i andre systemer??

Håber jeg snart finder rette løsning så jeg kan få lavet den bogføring og regnskab for år 2007 - nu bliver tiden snart stram kan jeg mærke.

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej!

Ja...når du bruger faktureringssystemet, er det helt normalt at oprette bogføringsgrupper, som peger på nogle

finanskonti.

Det samme gælder når man kører lønsystemer, der har intregration til finanssystemer.

Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 13:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

Hej!

Ja...når du bruger faktureringssystemet, er det helt normalt at oprette bogføringsgrupper, som peger på nogle

finanskonti.

Det samme gælder når man kører lønsystemer, der har intregration til finanssystemer.

grrrr.... jeg fatter ikke hvordan jeg skal få oprettet de bogføringsgrupper.

For kan vi blive enige om, at når de skal oprettes og jeg har valgt at have en varesalgskonto for hver enkelt leverandør, så skal jeg lave lige så mange bogføringsgrupper?

Men så kan jeg bare ikke se det muligt at gøre sådan med varesalg, for synes kun det virker til man kan sætte en bogføringsgruppe på sin kunde...hmmm...

Det ender snart med at får dig til at lave mit regnskab Peter, for er ved at gå ud af mit gode skind her. Vil så gerne selv og er sikker på jeg kan hvis jeg bare ikke skulle ting som dette og jeg får svar på mine ellers løbende spørgsmål.

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 13:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov nu ser jeg lige du skriver: "Ja... når du bruger faktureringssystemet"

Det gør jeg jo ikke, jeg laver mine fakturaer i Excel og bogføre dem så manuelt.

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:43
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Nu kender jeg ikke det system du nævner, men kan du på nogen måde se, hvad disse bogføringsgrupper

skal bruges til?

Skal de indtastes nogen steder?

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 13:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Githa

Laver mine regnskaber i Excell ?? sikken da et besværlig måde??

Bruger du ikke et normalt regnskabsprogram som kan håndtere bogføringsgrupper??

Der kan laves ganske mange, men er nok ikke nemt i Excell ??

Geeked

 

Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 14:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Peter - Revisor:

 

Nu kender jeg ikke det system du nævner, men kan du på nogen måde se, hvad disse bogføringsgrupper

skal bruges til?

Skal de indtastes nogen steder?

Det er et gratis program...

De skal oprettes og så indsættes under hver kunde/leverandør.

Du kan da lige se hvad de fra supporten har skrevet til mig sidst, for det virkede for mig som om, det egentlig var noget man kunne oprette for at gøre sit daglige mere enkelt og ikke som noget der havde betydning for ens regnskab i sidste ende. Men altså det virker som noget der bare SKAL laves.

Se her:

Hvis du vil bogføre på en kunde eller leverandør i kassekladderne skal kunden (eller leverandøren) have en bogføringsgruppen. Under bogføringen henter programmet finanskontoen for kundernes samlekonto. Man kunne ligeså godt have valgt at man angiver finanskontoen direkte på kundekortet, men vi har valgt at gøre det via en gruppe, da der også skal tilknyttes andre konti, f.eks. omsætningskonti til kunden.

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Tilmeldt 2. Nov 07
Indlæg ialt: 402
Skrevet kl. 14:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Keld Lanther:

Hej Githa

Laver mine regnskaber i Excell ?? sikken da et besværlig måde??

Bruger du ikke et normalt regnskabsprogram som kan håndtere bogføringsgrupper??

Der kan laves ganske mange, men er nok ikke nemt i Excell ??

Geeked

Jeg laver mine fakturaer i Excel, ikke mit regnskab... og ja det kan da betegnes som besværligt, især når ens shopsystem bare både kunne bruges. Der dannes nemlig en faktura, men for det første bruger den samme dato til ordre og fakturadato, det duer jo ikke ligefrem hvis man først levere en del senere end ordredatoen (grundet evt. bestillingsvarer). Udover det kan den finde på at springe en del i numrene (altså så der er mange huller). Dernæst beregner den ikke moms af ens forsendelse...

Nå, men så skulle der tages en hurtig beslutning og det blev excel, da regnskabsprogrammet ikke var oppe og køre på dette tidspunkt (og ja det er det jo heller ikke helt endnu). Og nu må jeg indrømme at jeg ikke har specielt meget lyst til at bruge min tid på at sætte alle varer ind i regnskabsprogrammet, har jo regnskabet der måske er lidt vigtigere.

Og så har de fleste nok fundet ud af, jeg godt vil have det hele lidt anderledes, så ikke for meget standard faktura til mig... :-)

Webshop med kvalitet i børnehøjde - www.vildbasser.dk

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)