Hvordan kommer jeg mere i medierne? - Amino.dk
på Amino
Bliv gratis medlem på Amino

Køb et Amino Sponsorlink

Nye ekspertblog-indlæg
om  Marketing & Salg (Ikke Internet)

Læs flere ekspertindlæg

Top karmaliste (30 dage)

De flinkeste Amino’er der hjælper mest med "PR, pressehåndtering & pressemeddelelser "

Hvordan kommer jeg mere i medierne?

Side 1 ud af 2 (14 indlæg) 1 2 Næste >
Amino-karma 4.871
Fra København
Tilmeldt 13. jun 16
Indlæg ialt: 1.132
Amino Plus Amino Ekspert

Skrevet 04-10-2016 kl. 21:37

Hej Amino

Jeg har gentagende gange været i både aviser og radioer, men jeg kunne godt tænke at lægge endnu mere vægt på PR. Det er ikke på helt bar bund, jeg skriver dette indlæg, eftersom jeg har fået et par råd fra super skarpe iværksættere, der erobrer ugebladende - men jeg kan altid lære mere. Det, jeg efterspørger, er alle tips til, hvordan jeg kan komme mere i medierne; hvordan tager jeg kontakt, hvad er en god pressemeddelse osv.... ALT modtaget med kyshånd. Jeg mener selv - og det skal jeg nok mene - at jeg har en god historie, eftersom jeg er 17 år og startede en hjemmeside som løsning på mit eget problem; jeg anede ikke, hvor jeg skulle finde et fritidsjob. 

Glæder mig til at læse jeres brugbare kommentarer. Tak på forhånd! :-)

Amino-karma 48.941
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. apr 05
Indlæg ialt: 8.600
Amino Plus Amino Ekspert
Hans Stokholm Kjer
Fra Kajaktrip.dk, Kjers Kommunikation
Skrevet 04-10-2016 kl. 21:45

Hej Kasper

Om kort tid udgiver jeg via Tekstspot en e-bog, som leder dig gennem hele processen.
Gå ind på www.tekstspot.dk og meld dig til vores nyhedsbrev - eller hold øje med mig herinde - så opdager du det helt sikkert.

Indtil da, må du lige konkretisere dit spørgsmål lidt, for det favner lidt bredt.

Hans

NYT FOREDRAG:
MIN KONKURS-KURS

https://amino.dk/forums/t/303680.aspx#1839509

Amino-karma 4.871
Fra København
Tilmeldt 13. jun 16
Amino Plus Amino Ekspert
Kasper Friis
Skrevet 04-10-2016 kl. 21:48

Hans Stokholm Kjer:

Hej Kasper

Om kort tid udgiver jeg via Tekstspot en e-bog, som leder dig gennem hele processen.
Gå ind på www.tekstspot.dk og meld dig til vores nyhedsbrev - eller hold øje med mig herinde - så opdager du det helt sikkert.

Indtil da, må du lige konkretisere dit spørgsmål lidt, for det favner lidt bredt.

Hans

Tak for din henvisning, Hans. 

Du har ret i, at jeg favner lidt bredt - det skyldes, at jeg simpelthen søger lidt gode råd helt generelt. Men hvis du ønsker en konkretisering, så har jeg skrevet en pressemeddelse, som jeg gerne vil have ud; hvordan gøres det bedst? At jeg finder en journalist, der har skrevet lign. historier og giver ham/hende et kald? Sender en mail?

Tak for dit svar - har faktisk set din video for nylig, som gav mig et godt råd eller to. Fantastisk. :-)

Amino-karma 48.941
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. apr 05
Indlæg ialt: 8.600
Amino Plus Amino Ekspert
Hans Stokholm Kjer
Fra Kajaktrip.dk, Kjers Kommunikation
Skrevet 04-10-2016 kl. 23:21

Find en relevant journalist.
Skriv pressemeddelelsen og put den i en mail med journalistens mailadresse, men send den ikke.
Ring journalisten op og fang hans opmærksomhed med dit geniale pitch. Mens I snakker, siger du, at du har skrevet lidt forklaringer om historien. "Jeg sender det lige... har du modtaget min mail nu?"
Og så snakker du videre om det, som han har spurgt om.

God vind

Hans

NYT FOREDRAG:
MIN KONKURS-KURS

https://amino.dk/forums/t/303680.aspx#1839509

Amino-karma 22.338
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. mar 05
Indlæg ialt: 4.003
flag Amino Ekspert
Carsten Jacobsen
Fra InspireAnalytics Inc.
Skrevet 05-10-2016 kl. 00:24

Min erfaring er, at journalister er dovne.

De elsker pressemeddelelser de kan smide direkte ind i deres medie (avis, online etc.). En pressemeddelelse som mere eller mindre er en reklame, eller som ikke helt lever op til mediets skrivestandard, har svært ved at trænge igennem. 

Jeg har benyttet metoden Hans beskriver nogle gange, og andre gange bare emailet pressemeddelelsen direkte til en journalist jeg har kendt i forvejen. Mange gange er de røget direkte igennem, endda med en stavefejl Smile

Jeg har som regel skrevet min pressemeddelelse selv, og så sendt den til en tekstforfatter for at få den finpudset. Det koster lidt at få en tekstforfatter ind over, men jeg synes at det forbedre hitraten.

Og husk, de færreste medier er interesseret i at bringe en pressemeddelelse som 3 andre medier allerede har bragt.

Amino-karma 1.573
Fra Silkeborg
Tilmeldt 13. nov 13
Indlæg ialt: 323

Per Eckert
Fra mobilaktiv.dk
Skrevet 05-10-2016 kl. 00:31

Hej Kasper, du kan også prøve at kigge på dette her.
https://www.pressport.com/da-dk

Mvh. Per

Amino-karma 4.871
Fra København
Tilmeldt 13. jun 16
Amino Plus Amino Ekspert
Kasper Friis
Skrevet 05-10-2016 kl. 06:49

Hans Stokholm Kjer:

Find en relevant journalist.
Skriv pressemeddelelsen og put den i en mail med journalistens mailadresse, men send den ikke.
Ring journalisten op og fang hans opmærksomhed med dit geniale pitch. Mens I snakker, siger du, at du har skrevet lidt forklaringer om historien. "Jeg sender det lige... har du modtaget min mail nu?"
Og så snakker du videre om det, som han har spurgt om.

God vind

Hans

Tak for din kommentar - det er modtaget, og det er klart en strategi, jeg må forsøge mig med. :-)

Amino-karma 4.871
Fra København
Tilmeldt 13. jun 16
Amino Plus Amino Ekspert
Kasper Friis
Skrevet 05-10-2016 kl. 08:11

Carsten Jacobsen:

Min erfaring er, at journalister er dovne.

De elsker pressemeddelelser de kan smide direkte ind i deres medie (avis, online etc.). En pressemeddelelse som mere eller mindre er en reklame, eller som ikke helt lever op til mediets skrivestandard, har svært ved at trænge igennem. 

Jeg har benyttet metoden Hans beskriver nogle gange, og andre gange bare emailet pressemeddelelsen direkte til en journalist jeg har kendt i forvejen. Mange gange er de røget direkte igennem, endda med en stavefejl Smile

Jeg har som regel skrevet min pressemeddelelse selv, og så sendt den til en tekstforfatter for at få den finpudset. Det koster lidt at få en tekstforfatter ind over, men jeg synes at det forbedre hitraten.

Og husk, de færreste medier er interesseret i at bringe en pressemeddelelse som 3 andre medier allerede har bragt.

Hej Carsten - tak for dit svar. Som sagt, så har jeg skrevet en pressemeddelse, som jeg har fået andre iværksættere (ikke journalister) til at læse igennem, og den er udemærket, siger de. Min undren er blot, hvilken vinkel jeg skal tage på historien før journalisterne "køber" den. :-)

Amino-karma 7
Tilmeldt 21. aug 16
Indlæg ialt: 2

Lav noget fedt og relevant, ofte det som bliver bragt af medierne er enten relevant eller godt lavet. Du kan sagtens skrive om noget gammelt men det kræver dog at du skriver/ laver det 10 gange bedre. 

Amino-karma 4.871
Fra København
Tilmeldt 13. jun 16
Amino Plus Amino Ekspert
Kasper Friis
Skrevet 05-10-2016 kl. 10:00

http://www.mikonomi.dk/forsikring/bilforsikring/:

Lav noget fedt og relevant, ofte det som bliver bragt af medierne er enten relevant eller godt lavet. Du kan sagtens skrive om noget gammelt men det kræver dog at du skriver/ laver det 10 gange bedre. 

Tak for din kommentar. Det er jo netop det, der er min udfordring - hvad er fedt og relevant for journalisterne? Jeg må prøve mig frem. :-)

Side 1 ud af 2 (14 indlæg) 1 2 Næste >

RSS-feed

Besøg vores samarbejdspartnere :