Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvornår tog i springet.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 24. Nov 06
Indlæg ialt: 235
Fra  www.catertrader.dk Skrevet kl. 10:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Hej Aminoer.

Vi diskuterer alt muligt mellem himmel og jord herinde. Jeg kunne godt tænke mig at vide, hvad der præcis skete, eller hvilke tanker i gjorde jer, da i for første gang sprang ud som selvstændige, og kvittede de gode trygge rammer?

også gerne dem der har fortrudt de gjorde det.. 

www.catertrader.dk - udstyr til cafe, grill, pizzaria, restaurant mv.

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 562
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 21:14
Hvor mange stjerner giver du? :

tjae, for mit vedkomne er det kommet i små skridt. Først startede det som en hobby, men det blev hurtigt forretning og for lidt hobby. efter et stykke tid købte vi et nedlagt tekstiltrykkeri, lejede nogle lokaler og drev det kortvarigt ved siden af vores normale jobs. Så sagde min kone sit job op, for da hun er uddannet serigraf var det det mest naturlige. Jeg arbejdede så i mit normale job om dagen og i vores firma om aftenen i nogle år, ind til det blev for hårdt og nu arbejder vi begge i firmaet på fuld tid, og har gjort det i et par år.

Og blot som information: Ja,  det kan godt lade sig gøre at arbejde sammen, mand og kone :-)

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra None
Tilmeldt 28. Dec 07
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 08:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja - jeg er først ved at kvitte rammerne nu, så jeg har desværre ikke rigtigt noget at indbringe i denne samtale desværre..

Tilmeldt 6. Jun 06
Indlæg ialt: 189
Skrevet kl. 09:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg startede langsomt op ved siden af mit lønslavejob, men da det begyndte at kunne løbe så meget rundt, at jeg lige akkurat kunne leve af det, begyndte jeg at overveje at kvitte lønslavejobbet. Men der måtte en omgang stress til for at skuppe mig til at træffe et valg. Og det blev så iværksætter tilværelsen. Flere arbejdstimer, mindre løn men også en meget sjovere tilværelse er hvad jeg har fået ud af det, så jeg har ikke fortrudt.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 09:52
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 3. Jan 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 13:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Tjaaaa, jeg har stadig mit gode job ved siden af og er kun selvstændig i fritiden. men det kan da være at jeg en dag kvitter jobbet for at koncentrere mig om mine webshops, men så skal det være fordi at jeg som minimum tjener det samme.

Thomas

Fra Vejerslev
Tilmeldt 17. Dec 07
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 15:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Havde tænkt på at starte selv for år tilbage, men så blev jeg gravid, tænkte, at det gik da nok alligevel, men fandt så ud af at det var tvillinger, ja, så blev det lige som lagt på hylden igen! Men da børnene så var et par år, så kriblede det igen i iværksætteriet, og da min sidemand blev fyret, og der stadig var lige meget at lave på jobbet, ingen tak for indsatsen ... Ja så tænkte jeg, at det var nok en god tid at tage springet.

Det er nu næsten 2 år siden, og jeg har ikke fortrudt. Var dog på dagpenge den første tid, men det er jo ikke helt nemt, når man samtidig gerne vil starte et lille firma op, for så må det jo kun være en hobby-virksomhed, og man skal søge fast arbejde og stå til rådighed, redegøre for en masse osv. Det var ikke til at forene ret længe, så nu er jeg "helt" fri, og jeg er rigtig glad for valget. Arbejder fra et hjemmekontor, og nyder at kunne have en sygedag med børnene og stadig lave lidt, suset, når en opgave er færdig, kunden tilfreds og pengene går på kontoen, friheden til at tage en fridag, når der ikke er så meget at lave, muligheden for selv at planlægge arbejdet og have den direkte kundekontakt uden forkludrende mellemled, osv osv. Jo, der er mange gode grunde til at jeg er rigtig glad for min beslutning.

Jeg ser kun 2 ulemper: væsentlig mindre midler at gøre med nu end før, (men det er heldigvis en opadgående kurve, så i løbet af endnu et år eller to..!) og hvis jeg vil have flere børn er jeg ikke sikret nogen form for barsel... Og friheden, ja den er jo relativ, for man siger jo ikke nej til en opgave, og det kan være svært at holde fri i 14 dage i streg.

Men det opvejes af den daglige tilfredshed og følelse af frihed! Jeg vil sige, at man ikke ved hvad det vil sige at være selvstændig før man har prøvet det. Og så er det lige meget hvor meget folk prøver at forklare det!

Fra Krifa Erhverv
Tilmeldt 15. Jan 08
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 15:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Kasper.

Jeg er ikke selv selvstændig, men vejleder en del om iværksætteri, specielt i forhold til a-kasse regler.

Det jeg oftest støder på, er spørgsmål af økonomisk art. Her er det vigtigt, at man gør sig nogle overvejelser, både om hvad man har at gøre godt med i opstartsfasen, men ligeså meget hvor meget man evt. er villig til at satse og kaste overbord.

Er du medlem af en a-kasse så kontakt dem, og få vejledning om f.eks at starte op med selvstændig bierhverv, hvor du beholder dit lønarbejde ved siden af. Der er også kombinationsforsikringen som henvender sig til dem der driver selvstændig virksomhed på mellem 15 og 30 timer pr uge samtidig med at have deltids lønarbejde. Ikke alle a-kasser tilbyder dog denne forsikring. 

Du er også velkommen til at læse mere om min vejledning om iværksætteri på www.krifaerhverv.dk

Hilsen

Henrik Lassen

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg blev sparket ud i det, da det var min mulighed for at forblive på arbejdsmarkedet grundet en overfølsomhedssygdom. På det tidspunkt havde jeg ellers udsigt til en pensionering, og så tænkte jeg, at det kun kunne blive bedre at være selvstændig. Desuden havde jeg det elendigt med ikke at have noget at lave. Der findes intet værre!

Det er 1 1/2 år siden, og det går godt. Men jeg er glad for, at jeg har nogle års erfaring fra lønmodtagerjobs – et godt netværk gør det langt nemmere at tage springet.

Det positive er, at jeg virkelig trives med at være selvstændig, og det er langt nemmere at passe ind med små børn, når man – som jeg – arbejder hjemme. Så jeg arbejder meget ofte på skæve tidspunkter, men det generer nu ikke mig. Og jeg elsker at kunne bestemme selv!

Mit arbejde har også altid været min hobby, så dermed generer det heller ikke, og jeg føler ikke, jeg arbejder mere i dag, end da jeg var lønmodtager. Jeg slipper dog for den lange transporttid og kan få lidt husligt fra hånden, hvis der en dag ikke er så meget…

Fra Horsens
Tilmeldt 2. May 07
Indlæg ialt: 828
Skrevet kl. 19:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Så vil jeg også lige være med ;-)

Jeg sad 3 dage efter min 15 års fødeselsdag (for at være helt præsic) også fik jeg lige pludselig den såkaldte (iværksætter hjerneblødning) og tænkte nu gør jeg det sku. Og en uge efter havde jeg smidt de første 12.000 efter en webshop.

Og jeg har aldrig fortrudt det...

Hilsen Nicolai Christensen - Reklamebureauet Drive design.

Side 1 ud af 2 (14 indlæg)