Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjemme kursus - programmering af hjemmesider

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 21:58
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Jeg vil meget gerne lære at programmere hjemmesider. Jeg kender ikke noget til det, men har bl.a. haft en webmaster der programmerede i MySQL (tror jeg nok). Er det godt at lære?
 
Og da jeg ikke har tid til at gå på kursus, vil jeg gerne høre jer ad, om I kender til kursus pakker man kan købe og lære det hjemme?
 
Jeg vil gerne kunne lave simple hjemmesider, men senere mere avancerede.. Hvis jeg kan blive god nok.
 
Hvad skal jeg ellers have at programmer/tegneprogrammer for at kunne lave en hjemmeside?
Og har I en ide om, hvis jeg VIRKELIG giver mig god tid, hvor lang tid det vil tage at lære de mest grundlæggende principper i det?
 
Håber I kan hjælpe.
 
Tak

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Svendborg
Tilmeldt 2. Nov 05
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Prøv html.dk... der kan du finde en masse guf!

Jeg kan godt finde flere gode links til dig, hvis du er interesseret
Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan godt anbefale www.html.dk , der kan du både lære grundlæggende html/css og php/mysql.... Der kan du nemt lære det helt grundlæggende på en uges tid... det gjorde jeg ihvertfald.

Mht. programmer, så findes der open source (gratis) programmet NVU på http://nvu.com... men ellers kan man godt bruge notepad til at lave sin kode i. Det andet er bare nemmere ;)

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Fra Svendborg
Tilmeldt 2. Nov 05
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 22:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil desuden anbefale at du bruger Adobe Golive. Det har rigtig mange muligheder, og kan både lave simple og meget avancerede hjemmesider. Du kan hurtigt lære det mest basale i programmet ved at købe et hæfte.

 
Derudover mener jeg ikke at du skal tænke alt for meget på mysql, lær det mest basale først, altså at lave ganske normale html-sider. Derefter kan du begynde at tænke i databasebaner
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 22:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej guld-drengen :-)

Det er ikke helt galt derinde.. Virkelig skåret ud i papog ret lækkert, når man ikke fatter en skid af programmering.. Så ved jeg hvad jeg skal bruge hele natten på nu.. :-) Skal du have lavet en hjemmeside imorgen? ha ha.. ej, fis.. tak for hjælpen..
Du må endelig gerne sende flere links, hvis du lige har dem :-)
 
Endnu engang tak for hjælpen
 

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tobias,

Tak for dit indslag.. :-)
 
Jeg skal lige forstå det helt rigtigt.. hvad betyder: Mht. programmer, så findes der open source (gratis) programmet NVU på http://nvu.com...
 
Hvad buger man dette program til? at kode?
 
Tak :-)

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Svendborg
Tilmeldt 2. Nov 05
Indlæg ialt: 153
Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg synes faktisk du skal starte med html.dk, da det nok vil være lidt forvirrende at starte med alt for stor en mundfuld. Men jeg giver dig lige et par links alligevel.

Htmltips.dk - Navnet siger det hele.
 
Eksperten.dk - Her er der meget hjælp at hente, fra mange enormt dygtige programmøre. Desuden et rigtig godt forum, næsten ligeså godt som Amino
 
 
Du skal nok også have noget grafik på dine hjemmesider (vil dog foreslå at du starter med at lave rene tekst sider, hvor du indsætter tabeller mm.), der foreslå jeg at du bruge Adobe Photoshop.
Hvis du går ind på http://www.good-tutorials.com/ vil du finde enormt mange gode øvelser, som kan hjælpe dig til at lave noget rigtig fedt grafik til dine sider.
Ligesom Golive kan du også finde små hæfter til photoshop, som sætter dig godt ind i det mest basale, disse bøger findes garanteret også på saxo.com
Fra København
Tilmeldt 14. Dec 05
Indlæg ialt: 624
Fra  Teambuilding Skrevet kl. 22:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg uddyber gerne 

 NVU er et program hvor du kan designe og programmere din hjemmeside uden egentlig at bruge kode (html/css). Desuden kan de så også bruges til at skrive kode i, og så se resultatet med det samme. Helt kort sagt, så er det et program til at lave færdige hjemmesider i

Nyt projekt: polterabend .  Eller prøv teambuilding.dk

Tilmeldt 12. Apr 05
Indlæg ialt: 83
Skrevet kl. 03:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej William Atak.

Her bliver jeg nød til at blande mig :P ..
 
Html og mysql har ikke så meget at gøre med hinanden.
 
Du skal først lærer HTML da alle serverscripting sprog udskriver i HTML.
Det tager en uge og rode lidt med det.
 
Så begynder du på PHP (eller asp, men har programmeret i begge og råder folk til PHP) det tager noget tid at komme igang med. Brug evt EXP.dk når du sidder fast med en fejl.
 
Nu skal du så til at bruge MYSQL da det er en database PHP arbejder sammen med.
 
Det hvad du skal gøre :D .. OG husk mange proff bruger Notepad til at lave PHP i, da det mest overskuligt. Dog jeg personligt gået over til ++ udgaven som også er gratis.
 
For at komme igang så læs nogen guides, som eks på exp.dk(artikler), webcafe.dk(god) og netcodes.

Alle funktioner kan der læses om på php.net
 
Håber det giver dig lidt mere indblik.
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/24/2006 3:05:09 AM Forfatter: Rasmusmadsen.dk
OG husk mange proff bruger Notepad til at lave PHP i, da det mest overskuligt.
 
 
Nej de gør ej! Rigtige PHP programmører bruger ikke Windows, men UNIX/Linux, og der er Quanta konge! 
 
Meeen, skulle man sidde med Windows er WinSyntax 2.0 nu ganske udemærket. Det er i princippet bare en teksteditor som Notepad, men PHP-koderne bliver farvet i forskellige farver så det er nemmere at overskue.
 
mvh Carsten
 
 
Side 1 ud af 2 (15 indlæg)