Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

hjemme kursus - programmering af hjemmesider

Side 2 ud af 2 (15 indlæg)
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 08:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Nu skal du så til at bruge MYSQL da det er en database PHP arbejder sammen med.

PHP kan nu også fint arbejde sammen med andre databaser :)
 
Det hvad du skal gøre :D .. OG husk mange proff bruger Notepad til at lave PHP i, da det mest overskuligt.
 
Kender faktisk ingen der lige andvender notepad til avanceret programmering, netop fordi det IKKE er overskueligt uden syntax highlighting.
Jeg tror mest af alt den der med notepad er sådan en lystfisker historie, når programmører har pralet med at de kunne kode i hånden ;) Men der er sikkert nogen der anvender det, men tror ikke på det er mange professionelle.
 
Jeg vil anbefale Edit Plus til at kode i.
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 11:38
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej RasmusMadsen.dk

Mange tak for alle de gode råd :-)
 
Det er sjovt at jeg forstår så meget lige pludselig på blot et par timer.. Takket være html.dk :-)
 
Jeg kigger på nogle af de links du har sendt..
 
William

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 11:45
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/24/2006 8:55:36 AM Forfatter: Martin Tygsen
Jeg tror mest af alt den der med notepad er sådan en lystfisker historie, når programmører har pralet med at de kunne kode i hånden ;)
Jeg vil anbefale Edit Plus til at kode i.

Hejsa :-)
 
Jeg har faktisk tænkt lidt over det med at kode i hånden.. Bare alene at gå igennem de 15 lektioner på html.dk igår og lavede de ting de lærer én, så var koderne jo nærmest helt uoverskueligt.. Lærer man det hele, så det bare sidder i ryggraden eller er der en smart måde at gemme en masse standard koder og så bare tilpasse det? (Kan godt være dette spørgsmål er ret dumt, men jeg lærer det nok aldrig, hvis jeg ikke spørger:-))
 
Og så stødte jeg på et mindre problem igår.. Når jeg skulle sætte en kode ind mellem andre koder (Jeg lærte jo, at der skulle være en linies afstand mellem koderne) så jeg kopierede bare en kode, to x enter efter en kode, indsæt og to x enter igen.. Selvom jeg gjorde det, så kom den nye linie lige efter den anden... Kan man ikke bare Copy-paste?? (Var det et meget rodet spørgsmål?)
 
OG.. hvad er Edit Plus?
 
Taaaak :-)

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej William,

Når man har leget med det i noget tid sidder det på rygraden, men indtil da er det godt at have en tutorial ved hånden. Jeg genbruger ofte kode jeg tidligere har skrevet. I PHP kan man bruge include-funktionen til at inkluderer kode gemt i en anden fil, så man ikke behøver at copy-paste det ind. Når du er blevet lidt mere fortroligt med det, så kig på Funktioner på php.net, så kan du nemlig lave mere struktureret kode.
 
Jeg er ikke helt sikker på at jeg har forstået hvad du skriver med de 2x enter, men hvis du forventer at koden dermed laver linjeskift, så tager du fejl. Brug istedet "<br>".
 
mvh Carsten
 
Fra Vallensbæk Strand
Tilmeldt 13. May 05
Indlæg ialt: 3475
Skrevet kl. 12:04
Hvor mange stjerner giver du? :

De fleste professionelle koder skam i hånden, det var ikke ment sådan. Men de fleste ( min erfaring ) bruger en tekst editor med syntax highlighting. Det vil sige de forskellige kodestumper får forskellige farver, så kan man nemt gennemskue hvis man glemmer et tegn eller lign.

Hvis du ikke helt mener du kan huske dem alle, så er dreamweaver et udmærket valg, den har både en WYSIWYG editor hvor du faktisk sidder og "tegner" din tabel, uden at rode i koder, samt den har en kode del hvor du kan skrive koderne.
 
Især kodedelen er god hvis man ikke lige har alle kommandoer helt på ryggraden, da den når du har skrevet f.eks. <ht så foreslår den selv de muligheder der er. F.eks. <html, og den afslutter også selv dine tags.
 
På den måde er det nemmere at holde styr på synes nogen.
Side 2 ud af 2 (15 indlæg)