Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Nogle der har erfaring med opstart og drift af bilplejecenter?

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Vejle
Tilmeldt 23. Oct 07
Indlæg ialt: 196
Fra  Pure Solution Aps Skrevet kl. 08:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle Aminoer,

 Jeg har i længere tid gået med tanken om at starte et bilplejecenter i Århus området hvor jeg vil tilbyde polering, motorvask, interiørrens og hvad der nu ellers hører til en komplet bilklargøring.  

Jeg har selv lidt erfaring indenfor bilpleje så ved godt hvordan det rent praktiske arbejde skal gøres.

Mit mål er at få så mange erhvervskunder som muligt ( bilforhandlere, udlejningsfirmaer mv.) da de har en vis volume.

Er der nogle af jer der har erfaring mht. dette og om det er noget der er godt betalt hvis et godt center bliver stablet på benene?

Er markedet mættet da man jo ser rigtig mange centre rundt omkring?

Selve etableringen af centret kan gøres for et nogenlunde fornuftigt beløb men mit største problem er at finde lejelokaler der er egnet til det.

Er der nogle af jer der ved hvor sådanne lokaler kan findes omkring Risskov/Århus gerne tæt på bilforhandlere?

 

Mvh.

 

Martin 

 

 

Tilmeldt 27. May 05
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 08:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin !

Jeg har tidligere som advokat hjulpet en med at starte et bilplejecenter i Randers. Umiddelbart tror jeg det er en hård branche - navnlig hvis du hårdt vil gå efter B2B - markedet uden at have forudgående kontakter.

Mit gæt er, at du kun skal starte hvis du finder et meget centralt beliggende lejemål - så du både kan gå efter B2C-markedet samt tillige (måske) få noget af B2B-markedet.

Du ligger formodentlig for langt væk til, at jeg med fordel ville kunne rådgive dig - men sørg alligevel for, at få dig en rigtig dygtig og nærværende advokat samt en dygtig revisor til at rådgive dig. Yderligere bør du HELT klart starte virksomheden som et ApS - start aps.

Du kan eventuelt læse mere om selskabsret samt ApS og A/Swww.selskabsadvokaterne.dk.

Endelig bør du vel overveje om du måske istedet når længst ved at købe en bestående virksomhed ved en virksomhedsoverdragelse i stedet.

 

Tilmeldt 19. Nov 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 19:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin.

Held og lykke med dit projekt.

Jeg vil selv betegne mig som meget erfaren indenfor området. Arbejder dog pt ikke med det mere pga anden int.

Men B2b kunder er meget pris beviste, og det er der pengene ligger! Selv om de idag generalt får et pisse dårlig stykke arb udført, er det meget meget svært at overbevise dem, hvad der kan betale sig eller ej. Jeg ved at de sagtens kan få en brugtvogns klargøring for DKK. 500.-!!! Kvaliteten er derefter men, der var dage/tider hvor man kunne tage det dobbelte uden videre.... også endda gå i seng og være glad for at man havde gjort et godt stykke arbejde!! Visse kæder (nævner ingen navne) har været meget agressive i deres markedsføring, og havde på et tidspunkt smaddet markedet. Mener dog at disse tider er forbi, og at forhandlerne idag er mere bevisdte om hvad de får for deres penge.

Det tager tid at slå sit navn fast i branchen. Husk, det er en ufaglært branche med mange faldgrupper.  Dog kan du vinde hvis du opfylder de gængse krav som hedder : Kvalitets arbejde, fleksibilitet og ikke mindst gode priser HVERGANG (uden at sælge dig for dyrt eller billigt - ring evt til dine kokurrenter for priser ) . Og her mener jeg HVERGANG!!! - det er IKKE verdens fedeste/seje job hvis du forstår..... man kommer til at gå hurtig død i det på et vis tidspunkt.

Jeg har haft over 12.000 biler på samvittigheden i KBH område, hvor vi kørte ud til  B2b kunder i starten af 1999 og frem til 2005. Jeg var anderledes på markedet da man kunne bestille mig over nettet (DK's første Online Bilpleje-baseret på ægte 128K forbindelse...hahahaha). Takket være dengangs Jubii betalings-reklame-ordning, fik jeg hurtig succes!!! Altså, der var jeg anderledes.... Sendte dengang mails ud til samtlige forhandlere på sjælland, så hvis jeg gjorde det idag vil jeg nok blive buret inde for spam..... men det virkede, og tjente ret hurtig gode penge.... Big Smile

 Min satsning vil stadig være forhandlere..... tag ud til dem og vis dig selv frem. De har ALTID probs med deres klargørings folk. Overbevis dem om, hvorfor det evt kan betale sig at outsource deres klargøring til dig.... overdevis dem om, hvorfor du er de DKK. 300-350.- i timen værd osv osv.... De er ikke dumme selv om de har det dårligste ry på markedet hvad troværdighed angår....

 De bedste men mest krævende kunder for mig har været udlejningskunder som AVIS m.m. Man klargøre mest deres biler der er frikørte og som skal sælges. Altså klargøring til salg. Du skal ikke regne med at få de biler ind som cirkulære som udlejnings vogne. Dem klare de som regel selv, og der er sat max 15 min af på vask+støvsugning..... Hvad deadlines angår er de de mest krævende men samtide betaler de gerne prisen hvis de har en kunde til en deres biler asap....

Sats stille og rolig på B2c også......... men de tager tid... langgggg tid. Men som tommelfinger regel, plejer jeg at sige,: for hvergang du efterlader en tilfreds B2c kunder, bringer de som 3 nye med sig!!! Læg evt nogle enkle annoncer i den lokale avis..... som regel er det de ældre kunder der bidder på, og er de mest loyale....

 Pøj pøj med det hvis du overhovedet kan finde de egnet lokaler..... og godkendelse fra kommuen. Og husk LOCATION-LOCATION-LOCATION.......

 

Fra Vejle
Tilmeldt 23. Oct 07
Indlæg ialt: 196
Fra  Pure Solution Aps Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Dennis,

 

Super indlæg du kommer med. Det giver virkelig noget stof til eftertanke og masser af motivation. Det er virkelig godt at høre fra en som er erfaren indenfor området. Jeg kan selv godt finde ud af at polere og klargøre en bil så det ser godt ud men jeg ved ikke så meget om markedet generelt.

Jeg håber at folk vil betale lidt mere for god kvalitet, både B2B og B2C men ingen tvivl om at B2B er meget prisbevidste. Det er jo BUSINESS for dem. Men jeg har ihvertfald hørt flere herovre i det mørke jylland som har været dybt uitlfredse med en komplet klargøring (B2C) som de måske har betalt 3000 kr. for hvilket også fik mig til at tænke på at hvis man kan få stablet noget på benene som er kendt for super kvalitet, service og fleksibilitet + lidt nytænkning som du også nævner, så må man da kunne vinde racetBig Smile

 Lige en anden ting, er branchen meget sæsonpræget eller kører det hele året?? Jeg tænker på at efter vinteren skal folk måske have shinet deres bil op til foråret??

 

Hilsen Martin

Tilmeldt 19. Nov 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 22:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg må indrømme at jeg gik mere efter "volumen".... dvs B2B kunder. Til sidst lavede vi næsten kun ny-vogns klargøringer. Dem er der rigtig gode penge i, specielt hvis du kan kører samlebåndsarbejde... altså effektiv planlægning af arbejdsgangen. Her kan du snildt ramme over DKK 6-700 i timen hvis du klør på.....

Havde i en del år DK's største kunde Wink. Ordrene lå typisk i foråret og et par månedere før nytår. Sommeren var total død i mere eller mindre 2-3 md. Sats ikkr på B2C kunder lige pt.... og regn ikke med deres kommen i foråret mm..... det tager tid at opbygge den kreds!!

Jeg tror bestemt, at der stadig er i fremtid idet. Som sagt...... det er en branche med mange faldgrupper da det er ufaglært arbejde.... lidt held skal der til, men kvalitet betaler sig altid. Med lidt held og tålmodighed ligger der en god forretning bag. Vær ærlig, lad være med at love guld og grønne skove. Læg din pris fornuftig..... Sælg dig ikke for billigt!!! Selv om det er en lidt kedelig-dum-i-arbejde, så prøv at hive det positve frem når du går død i det...... og glæd dig til alle de spændene mærker der måtte komme ind Big SmileStick out tongue

Kommer der en B2c kunde ind, har du fandme med at skrue charmen på!! Big Smile Gi dem lidt ekstra, og fortæl dem det gerne!! Efter et par år har du til sidst et B2c kartotek som vil sparke røv....

Der er dog en bagside af madaljen Martin! Pas godt på dig selv når du arbejder indenfor dette fag. Får du succes, vil man have mere. Men det er IKKE den sundeste branche. Husk dette, for jeg kunne mærke det på min krop i den sidste tid..... og der var jeg kun 30!! Filmen knækket for mig flere gange pga stress og diverse skavanker.... Kender flere Ræve indenfor branchen som ikke er helt tunet mere som de burde være, og bliver det heller aldrig.....

 Good luck og go for it!

 

 

Fra Vejle
Tilmeldt 23. Oct 07
Indlæg ialt: 196
Fra  Pure Solution Aps Skrevet kl. 23:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil helt sikkert køre videre med min idé efter jeg nu har fået lidt insider viden.

Det med dum-i-arbejde var er jeg lidt forberedt på, det er jo ikke ligefrem rocket science at klargøre biler selvom det kræver en hvis teknikStick out tongue

Tusind tak for de gode rådSmile

Tilmeldt 19. Nov 06
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 23:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jaaaa, det sgu meget sjovt arbejde faktisk, det er IKKE rocket science, men det skal sgu gøres, har ikke set nogle biler der har rundet 200.000km med fabriks-voks på lakken endnu...Big Smile

Efter man har lavet 7-10 stk nye Pegøjt 206'er i 10 dage i træk føler man sig lidt dum... hahahahahahha..... Men at der så lige pludselig dukker en Porsche 911 op til over 2 mill, redder det sgu en helt måned, bare humørmæsigt!!! Specielt hvis bilen skal "hentes-og-bringes"!!! Er der så 2-3 af dem hver uge..... jaaaa, så føler man, at man har et lige så vigtig job som Tom Cruise i Top-Gun him self !!!!Big Smile

Nej, men du skriver bare. Men har du fået styr på det der hvad der kræves idag af miljø-halløj-tilladese osv??

Fra Vejle
Tilmeldt 23. Oct 07
Indlæg ialt: 196
Fra  Pure Solution Aps Skrevet kl. 07:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja men arbejde er jo arbejde og alt bliver jo hverdag på et tidspunkt når man har lavet det længe nok. Heldigvis er jeg, ligesom jeg kan høre du også er, glad for fede biler så det kunne jo også være med til at motivere lidt i det daglige som du selv sigerBig Smile

Mht. miljøtilladelser osv. så det eneste jeg har fundet frem til er, at der skal være en olieudskiller til vaskepladsen som kan tage kemikalier og olierester fra motorvasken, vil du ikke give mig ret i det?? Men det koster jo også nogle knaster at få etableret hvis ikke det allerede findes i de lokaler man skal bruge.

Derudover er der vel også noget med at det ikke må ligge for tæt på beboelse af hensyn til støj osv. (selvom et bilplejecenter ikke støjer så meget, og slet ikke hvis man højtryksrenser indendørsWink )

Men udover det kan jeg ikke se hvad der ellers skulle være af regler.

 

Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:43
Hvor mange stjerner giver du? :

 

Tilmeldt 18. Feb 08
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

hej.du kan jo komme og se midt .www.midtjydsk-klargoringscenter.dk    30 års erfaring

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)