Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

15% skat

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 09:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

I DK har vi so efterhånden en fornuftig virksomhedsskat hvis man skal tro politikkerne, men der til kommer jo skatten af udbytte, sådan at den reelle beskatning som virksomhedsejer stadig er temlig høj.

Så jeg vil bare lige give jer stof til eftertanke hvis i har mod på at forlade DK og drive virksomhed uden for landet.

Jeg sidder i Kroatien hvor vi har en virksomhedsskat på 15% og en udbytte skat på 0% så det er jo en væsentlig forskel til niveauet i DK

I kan læse mere om skat og landet på min blog om Kroatien (se nedenfor)

Hej for nu

Morten 

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 10:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg betaler min skat med glæde.

Det lyder jo interessant med en lav beskatning. Jeg syntes at det er ok, sålænge at du selv bor og lever i Kroatien. Du betaler en lav skat i Kroatien, men omvendt så (formoder jeg) er der heller ikke den store "service" fra staten Kroatien.

Men jeg må samtidig understrege at jeg syntes det er direkte "kvalmt" når man læser indlæg her på amino fra folk, der bor og arbejder i DK og så vil etablere engelske selskaber eller lign. med det ene formål at betale mindre i skat. De folk vil gerne have de serviceydelser den danske stat levere og kunne bruge den danske infrastruktur til at drive forretningen, men syntes sjovt nok at de skal betale skat i et andet land.

 

 

Fra Split
Tilmeldt 13. Oct 06
Indlæg ialt: 411
Skrevet kl. 10:54
Hvor mange stjerner giver du? :

jeg er fuldstændig enig.

´"Man må tage det sure med det søde"

Men faktisk er servicen ikke så dårlig her i kroatien, grunden til den lave beskatning er et forsøg på at tiltrække investeringer udefra, og for at få folk til at blive selvstændige, da landet kæmper med en relativ høj arbejsløshed.

Morten

2 mio. besøgende i Wordpress hvor jeg bla. skriver om ferie i Kroatien på 8 sprog

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 10:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej PB marketing

Som tidligere nævnt, betaler samtlige ansatte i et selskab skat i Danmark af alle udbetalinger, idet man ikke i et selvskab har noget der hedder tag selv skattefrit.

At man så af tjent overskud, vil gøre alt for at spare i skat er ikke forkert, for så er der mindre til investeringer fremover.

Selskabsskat bør ligge på O kr.

Geeked 

 

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Tja, hvis vi havde en seskabsskat på 0% så ville vi jo bare have den højere indkomstskat.

Jeg er da ikke synderlig glad for at betale skat, men det er nu rart nok med lidt gratis undervisning og måske en tur på hospitalet hvis det skulle vise sig at være nødvendig.

/Peder 

Fra Ringsted
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 383
Skrevet kl. 11:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Naturligvis bør selskabsskatten ikke være på 0 kr.

Når jeg hver måned betaler hundretusindvis af kroner i skat, så er det jo blot på mine medarbejderes vegne.

Hvis vi skal gøre det lidt sort / hvidt, så kan vi jo sige at den skat dækker statens service til medarbejderne.

Men naturligvis skal virksomheden da betale skat af overskuddet. Som virksomhedsejer nyder jeg da f.eks godt af diverse erhvervscentre, erhvervsrådgivning og en velfungerende infraststruktur.

Man kunne da godt sætte selskabsskatten til 0 kr., men som skrevet ovenfor så ville det blot kræve en højere personlig beskatning på arbejde. 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Peder

Hvorfor mon det altid er de store koncerner der slipper for at betale selskabsskat??

De store har råd og forstår at kringle den skøre lovgivning.

Men hvis skatten var på 0 kr. af overskud ville mange flere selskaber bosætte sig i Danmark og så ville der komme endnu flere penge i statskassen fra de mange ansatte..

Geeked

 

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 11:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Keld Lanther:

Men hvis skatten var på 0 kr. af overskud ville mange flere selskaber bosætte sig i Danmark og så ville der komme endnu flere penge i statskassen fra de mange ansatte..

Geeked

Var det ikke en ide at fokusere på at få opfyldt de danske virksomheders mangel på arbejdskraft, i stedet for at tænke på at skabe yderligere arbejdspladser og dermed større mangel på arbejdskraft? :) Selvom vi havde haft masser af ledige, så tvivler jeg også på at du ville kunne udligne den manglende selskabsskat uden at sætte indkomstskatten op.
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

 Det har du naturligvis ret i, det er altid en målsætning at tiltrække investeringer. Men som situationen på det danske arbejdsmarked er nu så er det jo helt umuligt at generer mere vækst (ud over den "naturlige" på 1-1.5%).

Så jo, hvis vi havde en situation med høj arbejdsløshed og svag vækst, kunne det givetvis give mere velfærd med en lavere selskabsskat. Man kan jo bare se på Irland eller Dubai for at tage et par eksempeler.

Men på nuværende tidspunkt, så er den slags tiltag no go, med mindre man er klar til at lave en voldsom opbremsning i forbruget i det offentlig (som jeg jo så er modstander af)

/Peder 

Fra Samsø
Tilmeldt 18. Oct 05
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej PB

Hvis du ejer og driver et selskab, vil du som ejer og direktør være lønnet ansat og så ville du også skulle betale normal indkomstskat af dine udbetalinger, li´som dine andre ansatte..

Som ansat og skatte betaler har du også ret til at bruge af velfærden i Danmark som alle andre lønslaver.

Et selskab kan sammenlignes med en skuffe, hvor årets overskud ligger i og som bare samler renter og hvorfor skal man så overhovedet betale noget af hvilende penge??

Den dag de skal bruges til investeringer er der flere penge i skuffen.

Den dag de også skal bruge til udbetalinger betales der enten indkomstskat eller udbytteskat, så hvad er problemet i forhold til en almindelig privat virksomhed??

Geeked

 

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)