Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

WEBHOSTING!!

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 15:01
Hvor mange stjerner giver du? :

OK, ny idé! (min idé med udvikling af spil, blev jo hurtigt skudt i sænk ):

Et firma der beskæftiger sig med webhosting kræver efter min mening følgende:
 
1) Kraftige servere
2) Heftig netforbindelse
3) Serverlicenser
 
Ellers noget? Nogle der er friske på idéen?
Tilmeldt 8. Oct 05
Indlæg ialt: 116
Skrevet kl. 15:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Du glemte det vigtigste..... viden.
Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 15:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeps, og en lang investeringshorisont - der er lang tilbagebetalingstid på alt det isenkram, som skal sælges på anparter a 7 kr./md.

Husk også heftig sikkerhed, døgnbemanding og egnede lokaler. Markedsføring skal der nok også investeres en smule i - det er jo et lettere konkurrencepræget marked
 
Mvh.
Claus

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Tilmeldt 22. Dec 05
Indlæg ialt: 313
Skrevet kl. 16:50
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/24/2006 3:01:11 PM Forfatter:gamer

OK, ny idé! (min idé med udvikling af spil, blev jo hurtigt skudt i sænk ):

Et firma der beskæftiger sig med webhosting kræver efter min mening følgende:
1) Kraftige servere
2) Heftig netforbindelse
3) Serverlicenser
Ellers noget? Nogle der er friske på idéen?

 
- Jeg kunne godt tænke mig at bygge et højhus. Er der nogen der er friske? - Jeg mangler en arkitet, en entrepenør og en masse håndværkere. Er der nogen der melder sig???
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 17:01
Hvor mange stjerner giver du? :

The Game: Du glemte lige det med pengene

Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 17:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 2/24/2006 4:49:52 PM Forfatter: The game
Dato: 2/24/2006 3:01:11 PM Forfatter:gamer

OK, ny idé! (min idé med udvikling af spil, blev jo hurtigt skudt i sænk ):

Et firma der beskæftiger sig med webhosting kræver efter min mening følgende:
1) Kraftige servere
2) Heftig netforbindelse
3) Serverlicenser
Ellers noget? Nogle der er friske på idéen?

- Jeg kunne godt tænke mig at bygge et højhus. Er der nogen der er friske? - Jeg mangler en arkitet, en entrepenør og en masse håndværkere. Er der nogen der melder sig???

Udmærket svar, men sagen er den, at jeg er god til stort set det meste med økonomi og IT, og hvis der er andre der er med på idéen, kunne man måske sætte sig sammen?!
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 20:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Lav først en markedsanalyse og se på om der virkelig er brug for et endnu et firma. Er der det, ser du på hvor hurtigt du/I kan tjene jeres penge ind igen. Går der 5-10 år, så kan I/du jo tage den derfra...

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Aalborg
Tilmeldt 2. Jan 06
Indlæg ialt: 834
Skrevet kl. 17:29
Hvor mange stjerner giver du? :
Hejsa der
 
Jeg er den tidligere ejer af webdomain.dk, og var desværre nok den der satte skred i de billige webhoteller i Danmark. jeg startede ud med en 2/2 mbit linie og en motherfucker Dell server til at klare det hele, problemet var at på det tidspunkt jeg startede - ca. 6 år siden - ikke var ret mange med den vilde viden på dette område, derfor blev det noget "juks" uden automatiserede systemer osv.
Man kan sige at min succes blev min undergang, jeg fik bestillinger for op mod 20.000 kr. i døgnet, og uden nogen egentlige omkostninger ved disse bestillinger så var det næsten ren indtægt. Jeg have kun faste udgifter for ca. 5000 kr om måneden, og efter 1 måned havde jeg 1000 abonnementskunder.  I den tid havde jeg - dum som jeg var - brugt alt min tid, ca 16-17timer i døgnet hver dag på at oprette de her webhoteller på serveren, som på det tidspunkt ikke kørte automatisk, og derved fik jeg ikke brugt tid på udviklingen af systemer til automatisering osv. Derfor kørte jeg fuldstændigt død i det, især da mit formål med virksomheden var at tjene penge, og derfor havde jeg ikke mit hjerte med i det, jeg solgte ud til Team Internet for et meget lavt beløb efter at have haft utroligt mange problemer med alt fra mailserver til betaling og problemer med at betale kreditorer, da pengene jeg fik ind, blev brugt på diverse byturer.
 
Derfor:
Hav ikke som et hovedmål at du vil tjene en masse penge.
 
Som sagt tidligere af en af de ovenstående, hav nogle gode kontakter, som virkeligt har forstand på servere og diverse systemer.
 
Sats på kvalitet og ikke kvantitet, det løb er for længst væk. Dog kunne du nok få nogle tusinde kunder ved at leve på at tage dig af de utilfredse kunder hos fx b-one og surftown osv. altså folk som vil betale lidt mere, og så få noget som kører bedre - ikke at jeg kender til nogen problemer med de førnævnte.
Men jeg ville fx heller end gerne betale måske 75-100 kr om måneden hvis jeg var sikker på at maskineriet stod på en virkeligt hurtig linie (evt. hos DIX) og med nogle server som kører perfekt, og som ikke bliver delt med 5.000 andre..
 
Du får måske trange kår det første år, men kan du holde et omdømme, og du ikke kommer til at have nogen nævneværdige problemer med nedbrud osv, ja så kan du faktisk begynde at tjene ok på det efter ét års tid, for så er det jo tid til at kræve penge ind igen :-) Samtidig med at du får nye bestillinger.
 
Sørg for at have noget godt udstyr, software hvor det hele kører automatisk, med brugerlogin, automatisk fakturering, super service, ved kontakt til dig - telefon, live support og email.
 
Sørg for hele tiden at udvikle din virksomhed! og lav en plan for udskiftning af diverse hardware komponenter, så du holder en god stabilitet.
 
Og til sidst men ikke mindst, en masse knofedt men ikke for meget, for så kører du træt i det. Og hold kunderne glade og positive, for der er ikke noget mere demotiverende end sure og tvære kunder dagen lang.
 
Køb dig til systemer der kan klare alt de administrative bøvl, og brug din tid på kundeservice, markedsføring og at holde tingene stabilt kørende.
 
Det er bestemt ikke dyrt at starte en webhosting forretning i dag, alle de ting du skal bruge kan erhverves for små penge, men du skal bare have styr på computer udstyret og holde det kørende. eller mister du kunder lige med det samme, og der er ikke flere kunder der kommer til.
 
Folk som er positive overfor din service er ikke ligeså tilbøjelige til at fortælle om dine service til andre, som folk der er utilfredse! HUSK DET
 
Med Venlig Hilsen
 
<
Fra Lemvig
Tilmeldt 14. Feb 06
Indlæg ialt: 623
Skrevet kl. 22:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Nå Kim du sidder osse herinde...
Må da nok sige det med webdomain gik da i lort for dig sad i 2 måneder hos dig hvor du ikke svarede på telefon eller mail...
Så det kunne man godt mærke det gik lidt galt :)
(er en gammel grum kunde)

Og til gamer...
Der kræves goe servere...
En meget go linje eller måske server smidt hos en server camp?
UPS hvis nu strømmen svigter...
Du kan starte med at bruge GNU/Linux på serverne evt. en gratis dist. (GNU/Linux er mere stabil end Windows *IMHO*)

Men du skal nok regne med omkring 1 -> 3mio det første år i udgifter...


Jeg arbejder selv på et projekt ala det du vil...
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 01:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Kim Sand>>>> Det var et af de absolut bedre svar, sagligt med baggrund i aktuel case study / erfaringer. Respekt!

 
 
Lasse

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)