Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Råd til forvaltning af penge

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 20. Feb 16
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 22:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej aminoer, 

Hvordan ville I bruge jeres penge i min situation? 

Jeg har arbejdet på min webshop i 4 mdr og er klar til salg 1. dec. Jeg har et okay sortiment. Jeg har sparet 150.000. Hvordan skal de bruges?

1. På en stor erhvervkælder (andel) i min andelsforening. Det ville give mig et dejligt sted at arbejde og producere ting....men det gør også, at jeg kun har 20.000 tilbage

2. Et butikslokale med afståelse og lave fælles værkstedsbutik med andre

3. producere flere ting plus penge på markedsføring

4. give mig selv løn, hvis ikke webshoppen giver nok.

Håber på råd, da jeg virkelig er i tvivl

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46547
Fra  John Hannover Skrevet kl. 22:21
Hvor mange stjerner giver du? :

lav en forsigtig start - køb/anskaf NEED to have og vent med NICE to have. Du kan trygt regne med, at du får brug for pengene du har så fokus på webshoppen og lad den genere et overskud du så kan bruge til dine ønsker - det er webshoppen som er fokus - og klart varer til den så du kan sælge men byg ikke jordens største lager hvis du kan undvære det

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 22:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej,

I min optik er dette her en 'no brainer'.

Først skal du identificere hvad der skaber succes på din webshop hvis det er den som du vil have til at vækste. Her er en fysisk butik/kælder med kapitalbinding og faste omkostninger ikke noget som skaber flere kunder og derfor noget som skal minimeres til et absolut minimum. Jeg ville i den forbindelse leje noget billigt et sted med kort opsigelse hvis du absolut har brug for at finde eksterne lokaler.

For at få din webshop til at blomstre så skal du investere i den og ikke andet end den. Dine webkunder får ikke et øget behov for at handle hos dig online ved at du har etableret dig i lækre lokaler.

I forhold til pkt. 3 og 4 så afhænger det af dine ambitioner omkring udvikling af shoppen i forhold til behovet for løn nu frem for senere.

Hvis shoppen er lille men vækstende så skal du formentlig investere mere i forretningen i forhold til perfrmance og markedsføring for at tiltrække flere kunder. Du skal måske også bruge flere penge på materialer/produkter som er kapitalkrævende for at understøtte den vækst.

Hvis shoppen er stor nok til at bære en fast lønomkostning samtidig med at du kan udvikle den i det tempo du finder passende så er en løn måske også på sin plads.

Summen af ovenstående er ligesom John skriver at du bør begrænse din kapitalbinding mest muligt samt sørge for at dine omkostninger er så variable som muligt og hurtigt kan tilpasses op og ned i tilfælde af at din forretning kræver det.

Mvh Pilde

[Signatur med link udenfor signaturfelt fjernet af moderator i henhold til Aminos regler]

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)