Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

SEO ved skift af website (links)

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)
Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 10:52
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej SEO-nørder

Jeg står og skal have smidt hele min hjemmeside-konstruktion væk fra Wordpress og over i en dels Umbraco-løsning, der er kodet af en udvikler. Hvad skal jeg være opmærksom på med hensyn til SEO, når jeg skal skifte website? Det ville ikke undre mig, hvis Google ville smide mig lidt længere ned i første omgang... hvordan kan jeg evt. undgå dette - eller i bedste fald vende stærkere tilbage? 

Desuden: Vil min linkbuilding stadig være gældende, selvom linksene går til den "gamle" website. Tænker mere på, at jeg ikke gider lægge arbejdstimer i linkbuilding, hvis de links, jeg skaffer, alligevel ryger ud med toiletvandet, når det nye site kommer. 

Dette er ikke mit stærke område, og jeg ved, der er mange skarpe herinde - tak på forhånd! Smile

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 10:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Friis:
Jeg står og skal have smidt hele min hjemmeside-konstruktion væk fra Wordpress og over i en dels Umbraco-løsning, der er kodet af en udvikler

Du vil kunne tage designet 100% fra Wordpress og lægge over i en Umbraco (har selv gjort det).

Ved at gøre det side for side mister du intet ang. SEO.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 11:08
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Kasper Friis:
Jeg står og skal have smidt hele min hjemmeside-konstruktion væk fra Wordpress og over i en dels Umbraco-løsning, der er kodet af en udvikler

Du vil kunne tage designet 100% fra Wordpress og lægge over i en Umbraco (har selv gjort det).

Ved at gøre det side for side mister du intet ang. SEO.

Hej Niels

Tak for dit bidrag. Dog skal vi have nyt design, som kommer i Umbraco. Big Smile

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Ok. Nu er jeg ikke SEO ekspert, men for at undgå at falde (lidt gør I måske i starten) så er det vigtigt at I laver 301 redirect fra de sider som ikke findes mere til andre sider.

Hvis I sørger for at h1 m.m. matcher indholdet så bør der ikke ske det helt store. Men sørg for at have noget SEO kompetence på sidelinien MENS der kodes.... det er noget rod hvis han kommer på til sidst og der så skal laves noget som.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 11:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Ok. Nu er jeg ikke SEO ekspert, men for at undgå at falde (lidt gør I måske i starten) så er det vigtigt at I laver 301 redirect fra de sider som ikke findes mere til andre sider.

Hvis I sørger for at h1 m.m. matcher indholdet så bør der ikke ske det helt store. Men sørg for at have noget SEO kompetence på sidelinien MENS der kodes.... det er noget rod hvis han kommer på til sidst og der så skal laves noget som.

Okay, Niels. Tak for dit bidrag!

Den udvikler, der er koblet til, er ikke helt SEO-uvidende, hvorfor jeg føler mig sikker på, at der også bliver tænkt SEO ind fra starten af. 

Jeg ved bare, der er nogle SEO-nørder herinde, der kan overtrumfe alt det, jeg troede, jeg vidste - haha. :-)

Fortsat god arbejdslyst og mandag, Niels. 

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Kasper Friis:
Den udvikler, der er koblet til, er ikke helt SEO-uvidende, hvorfor jeg føler mig sikker på, at der også bliver tænkt SEO ind fra starten af. 

Jeg er selv udvikler og ikke helt SEO-uvidende, men jeg vil selv anbefale at der kommer en ind som har SEO som hovedarbejdsområde.

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 11:32
Hvor mange stjerner giver du? :

Niels Henriksen:

Kasper Friis:
Den udvikler, der er koblet til, er ikke helt SEO-uvidende, hvorfor jeg føler mig sikker på, at der også bliver tænkt SEO ind fra starten af. 

Jeg er selv udvikler og ikke helt SEO-uvidende, men jeg vil selv anbefale at der kommer en ind som har SEO som hovedarbejdsområde.

Modtaget - det vil jeg arbejde på. Tak! 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 11:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 3 person

Niels Henriksen:

Du vil kunne tage designet 100% fra Wordpress og lægge over i en Umbraco (har selv gjort det).

Ved at gøre det side for side mister du intet ang. SEO.

Det er en god start, men det er IKKE helt nok! :-)

Der er mange ting der kan gå galt i forhold til en flytning og forhold der kan påvirke, om de nye sider ranker ligeså godt (eller skidt) som de gamle. Herunder bl.a.:

1) Beholder du de eksisterende URL'er, eller ændrer de sig? Hvis de ændrer sig skal der 301 redirectes fra de gamle til de nye, men dette vil alligevel medføre et lille tab

2) Er siderne kodet på samme måde (samme template)? Hvis ikke, kan den nye kode være enten værre eller bedre og det kan have konsekvenser.

3) Benyttes samme TITLE og META-description? Hvis ikke kan dette have en betydning for både ranking og CTR

4) Benyttes samme tekster og billeder på siderne og er de formateret på samme måde? Hvis ikke, kan det også have en negativ betydning

5) Er hastigheden lige så god eller bedre, end på det gamle site? (Herunder også serverens hastighed) Hvis ikke den er ligeså god, så vil det gå ud over dine rankings

6) Benyttes samme, eller mere fyldestgørende Schema-data? Hvis ikke, vil det også have en negativ betydning

7) Benyttes samme Social META-data? Hvis ikke, vil det også have en negativ betydning

Ovenstående liste er ikke nødvendigvis fyldestgørende for lige dit website, men det er da en start :-)

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6555
Fra  TextReactor Skrevet kl. 11:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:
Det er en god start, men det er IKKE helt nok! :-)

Som jeg også siger så er jeg ikke ekspert udi SEO mørke krigelkroge :D

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 13. Jun 16
Indlæg ialt: 1133
Skrevet kl. 11:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel deMib Svendsen:

Niels Henriksen:

Du vil kunne tage designet 100% fra Wordpress og lægge over i en Umbraco (har selv gjort det).

Ved at gøre det side for side mister du intet ang. SEO.

Det er en god start, men det er IKKE helt nok! :-)

Der er mange ting der kan gå galt i forhold til en flytning og forhold der kan påvirke, om de nye sider ranker ligeså godt (eller skidt) som de gamle. Herunder bl.a.:

1) Beholder du de eksisterende URL'er, eller ændrer de sig? Hvis de ændrer sig skal der 301 redirectes fra de gamle til de nye, men dette vil alligevel medføre et lille tab

2) Er siderne kodet på samme måde (samme template)? Hvis ikke, kan den nye kode være enten værre eller bedre og det kan have konsekvenser.

3) Benyttes samme TITLE og META-description? Hvis ikke kan dette have en betydning for både ranking og CTR

4) Benyttes samme tekster og billeder på siderne og er de formateret på samme måde? Hvis ikke, kan det også have en negativ betydning

5) Er hastigheden lige så god eller bedre, end på det gamle site? (Herunder også serverens hastighed) Hvis ikke den er ligeså god, så vil det gå ud over dine rankings

6) Benyttes samme, eller mere fyldestgørende Schema-data? Hvis ikke, vil det også have en negativ betydning

7) Benyttes samme Social META-data? Hvis ikke, vil det også have en negativ betydning

Ovenstående liste er ikke nødvendigvis fyldestgørende for lige dit website, men det er da en start :-)

Hej Mikkel

Tak for dit bidrag. Jeg sad helt ærligt og håbede lidt på et svar fra dig, eftersom SEO må være der, du sprinter fra os alle. 

Det nuværende site, vi har, er egentlig more-or-less blot en prototype, hvorfor meget ikke vil blive transporteret med over på det nye site. Der er dog ingen tvivl om, at det nye site kommer til at sparke mere røv - f.eks. når det kommer til hastighed. Men nu hvor meta-tags, URL, tekst og alt det andet ikke er ens, vil det stå blot betyde, at vi i princippet starter fra bunden igen? Ikke at det er noget kæmpe problem, eftersom min SEO-viden er meget større nu, end da jeg startede prototypen, hvorfor jeg satser på at kunne kravle op gennem Google med højere hastighed. 

Så bottom line er: Det er et helt nyt site, hvorfor vi bare skal starte fra bunden - eller hvad? Det nye site bliver derved IKKE en kopi - men det kan ikke nægtes at nogle (ikke alle) billeder kommer til at gå igen samt måske enkelte SEO-tekster. 

Endnu en gang tak. Din hjælp er utrolig værdsat. 

Side 1 ud af 2 (12 indlæg)