Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hjælp til privat inkasso inddrivelse

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 13. Jul 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 07:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ved ikke om det er det rigtige forum at spørge, men jeg prøver alligevel.

For at gøre en lang historie kort, så dated jeg en pige på et tidspunkt, som havde en gæld på ca 10000 kr. Disse penge lånte jeg hende,er aftale på at pengene skulle falde til den næste lønningsdag, som var for 3 måneder siden. Og jeg har ikke set pengene endnu, og har svært ved at komme i kontakt med hende. Har dog på bevis i følge af beksder og bankoverførslen at hun har lånt pengene.

Hvordan får jeg bedst mulighed for at få de penge tilbage?
Ved at hyre en advokat eller et inkassoselskab?

Det skal siges, at jeg allerede har sat et inkasso selskab på opgaven, som har kostet mig 3125kr. Og der er blevet sendt 2 rykkere indtil videre, så sagen er ret ny-oprettet.
Men efter min desperate ivrighed for at få mine penge retur, glemte jeg at lave bggrundstjek på firmaet, hvilket jeg så har gjort nu, og de har ikke den bedste omtale på internettet.
Det skal dog siges at jeg på forhånd lavet en forhånds-opsagt kontrakt med dem som lyder på 2 år. Og hvis sagen skal for fogedretten koster det 1400kr.-

Men ville det være lettere for mig at gøre det igennem en advokat, eller hvad gør man helt præcis i sådan en her sag?

Tilmeldt 13. Jul 16
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har nu gjort lidt mere viden omkring emnet, og har været inde på domstol.dk. Der inde skriver de, at ved forenklet inkossosager, skal man henvende sig direkte til fogedretten, og udfylde en blanket ang sagen. Derefter skal rykkerbrev sendes, og så køre de sagen, og tager et retslig gebyr på 500kr.

Vil det så sige, at jeg kunne ha undgået at hyre et inkasso firma, betale de 3125kr, plus at jeg nok også kommer til at betale de 1400kr som er deres gebyr til fogedretten.
Men kunne istedet ha henvendt mig direkte til fogedretten, og så slippe med at betale de 500kr?

Nu ærger det mig godt nok, at jeg ikke lavet noget baggrundsviden før jeg købte inkassofirmaets service.

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)