Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan det betale sig at importere fra kina?

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)
Tilmeldt 3. Jan 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 12:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Har i tankerne at starte en webshop som sælger smykker og overvejer at importere fra Kina. Men kan det betale sig? 

Hjemmesider jeg har overvejeret at importere fra

aliexpress

lightinthebox

miniinthebox

Hvis i har andre gode sider skriv det gerne Smile

Tilmeldt 23. May 08
Indlæg ialt: 3316
Fra  Easypie ApS Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Om det kan betale sig afhænger af dit DB.

Aliexpress til mindre indkøb, Alibaba eller Global Sources til større indkøb.

Tilmeldt 3. Jan 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Er helt ny i branchen hvad betyder DB?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46428
Fra  John Hannover Skrevet kl. 13:11
Hvor mange stjerner giver du? :

gnaverfood123:

Har i tankerne at starte en webshop som sælger smykker og overvejer at importere fra Kina. Men kan det betale sig? 

Hjemmesider jeg har overvejeret at importere fra

aliexpress

lightinthebox

miniinthebox

Hvis i har andre gode sider skriv det gerne Smile

det korte svar er, at det bliver du næppe rig på nej. Der er mange fæller - bl.a. ægthed, risiko for nikkel eller andre problemer, kopier, returvarer, omkostninger til markedsføring og og og
Læs evt http://johnhannover.blogspot.dk/2013/05/import-fra-uden-for-eu-helt-kort-basis.html 

(DB er dækningsbidrag som du kan google)

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 3. Jan 16
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Tænker bare det godt kan være man kan sælge et smykke til indkøbsprisen x10 men skal man ikke betale helt vildt meget i told og skat, når det kommer ude fra EU??

Tilmeldt 27. Dec 13
Indlæg ialt: 1202
Fra  Cartoonkids.dk Skrevet kl. 13:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal være importregistreret for at købe fra lande uden for EU. Det er gratis at blive, hvis du ikke er det.

- Kim -

www.cartoonkids.dk - sengetøj til børn med superhelte, prinsesser og tegneseriefigurer

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er ikke noget unormalt eller forretningsmæssigt vanskeligt ved at importere varer fra Kina til videresalg. Det gør både store og små virksomheder.

Om du kan gange din indkøbspris med 10 afhænger nok af konkurrencesituationen.

Der findes masser af skrammel til salg på de markedspladser du nævnte, men også kvalitetsvarer. Din opgave må i første omgang være at få tilsendt nogle vareprøver og siden kvaliteststeste disse. Pris kontra kvalitet er også gældende for kinavarer.

Jeg har selv erfaring med leverancer fra Aliexpress og Alibaba og har ikke oplevet nævneværdige problemer med leverancer herfra. Jeg har altid købt små partier til at starte med og herigennem fået sorteret de dårlige varer/leverandører fra inden jeg har købt stort ind.

Tilmeldt 30. Jun 16
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:24
Hvor mange stjerner giver du? :

Et hypotetisk spørgsmål: Hvis nu jeg købere en guldbar (Brutto værdi 120.000 DKK) til under 80 DKK, skal jeg så betale moms, told eller andet, da den reele værdi af guldbaren er over grænsen (80 DKK) for ikke betale told?

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 123
Skrevet kl. 14:42
Hvor mange stjerner giver du? :

hvis du har en kvittering på, at du har betalt 80,- for din ordre, så hypotetisk, skal du ikke betale moms for dit "guldbar."  told betaler du først når ordrens pris overstiger ca. 1200,- (tjek de rigtige grænser) hvis du overvejer at købe hver gang varer for under  80.- for at undgå moms, kommer du ikke langt med det her. for det eneste du kommer til at gøre, er at bestille og vente på ordre. Fragt fra Kina (med den billigste china post) tager ca 30-50 dage. Her i december-januar var ventetidf.eks. op til 60 dage. ca. 10 % af forsendelser går tabt (her over dec/jan op til 16 %)

lightinthebox- er ikke grossist men en webshop

aliexpress- er en blanding af retailere og webshoppe, men alibaba er hovedsageligt grossist.

derudover, smykker er en KÆMPE konkurrence niche pt. og ca  85 % af dem, importerer fra samme grossister. har du undersøgt marked?

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 14:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Eksemplet er lidt urealistisk, men du betaler afgift af din kostpris inkl fragt. Ikke af varens handelsværdi.

Side 1 ud af 2 (19 indlæg)