Hvis man som erhvervsdrivende skal have en aftale med en bank, som vil stå skrevet i bunden er ens hjemmeside, vil det så give størst tillid blandt potentielle kunder hvis man har aftale med store banker såsom Nordea, Danske Bank og Nykredit Bank?
- Jeg skal have oprettet en depositumkonti til opbevaring af penge fra kunden som senere kan evt frigives.
Så jeg vil helt sikkert bruge en af de store SEFI (system vigtige) banker.
Få også styr på hvordan dine kunder står, hvis du går konkurs. Er deres penge så beskyttet eller ryger de med i konkursboet? Du kan selvfølgelig have en interesse i det sidste.
Morten
Få den bedste finansiering til din virksomhed. Tjek bankpartner.dk Uvildig finansiel rådgivning
Jeg ville kigge på kundetilfredshed, nu var det her link lige det første jeg fandt, men hvis vi tager den liste så er Jyske Bank #2 i kundetilfredshed og #3 i størrelse (Finanstilsynet, 13/1/2016). Det giver en god kombination af de to faktorer jeg ville kigge på.
Danske Bank som er størst får bundkarakter på kundetilfredshed og Nordea og Nykredit ligger ligeledes i den forkerte ende af skalaen.
Der er ikke tale beløb, som skal stå i en periode længere end allerhøjest 10 dage. Men vil nu også tro at det vil være bedst at benytte sig af en SEFI bank for at være på den sikre side, hvis man evt. får mange kunder.
- Jeg tænkte umiddelbart at vælge Arbejdernes Landsbank, men da de i er en del af SIFI bankerne, tror jeg må vælge Jyske Bank, som ligger nr. 2 på listen.
Vil så nok ikke lige vælge Jyske Bank. De har negativ rente på 0,4 fra første krone på erhvervkonti og tager typisk også 5.000 kr. for at oprette en erhvervskunde.
Få den bedste finansiering til din virksomhed. Tjek bankpartner.dk Uvildig finansiel rådgivning
start i egen bank - det er lettest - og arbejd dig videre - der er ikke en som er så meget bedre end andre i alle forhold - Sæt dig ind i deres forventninger så du taler banksprog når du er i gang med dem http://johnhannover.blogspot.dk/2014/09/ny-konto-i-banken.html
god vind
vh John Hannover
6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER
Jeg er enig med John. Start i egen bank. Når og hvis det bliver et kardinal punkt, at pengene er sikre, så må du flytte til en SEFI bank, men pt. er det også dem, som alle på et eller andet niveau opkræver negativ rente.