Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Udvikling af prototype.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)
Tilmeldt 8. Feb 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Nogle der har kontakt(er) til virksomheder der kan/vil lave prototyper udfra ideer?

Måske et underligt spørgsmål. Men har en ide jeg virkelig gerne vil lave til en prototype, så man kan se om ideen bærer frugt.

Fra Gentofte
Tilmeldt 14. Nov 13
Indlæg ialt: 193
Skrevet kl. 11:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Du skal finde dig en person som er dygtig til at tegne i 3D. Nu ved jeg ikke hvor kompleks din ide er, men jeg har hvertfald engang selv stået i samme situation og ved hjælp af nogle forskellige kurser på nettet og lidt research fandt jeg ud af hvordan man tegner i 3D hvilket ikke nødvendigvis er raketvidenskab. Derefter når man har sin 3D fil/filer kan man så sende den til 3D print hos en virksomhed der hedder Shapeways.com som kan printe elementet på professionelle industrielle 3D printere i høj kvalitet. 

Når du så modtager delene krydser du fingrer for at de passer sammen og begynder at teste prototypens struktur, design og materialer.

Samme 3D tegning hvis altså den er tegnet ordenligt i CAD, kan herefter sendes til en støbevirksomhed som vil lave en støbeform (ikke billigt!) og derefter kan du så få masse produceret produktet. 

(Ovenstående relatere sig til et simpelt produkt med få dele)

Tilmeldt 8. Feb 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra København
Tilmeldt 8. Jul 05
Indlæg ialt: 1746
Skrevet kl. 11:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Som Sebastian skriver er det en god idé at alliere sig med en designer, som kan arbejde med idéen og formgive den yderligere - for bagefter at lave en 3D-model af den, som i første omgang kan printes ud og testes inden man sætter den i produktion - som i sig selv koster en hel del penge Smile

Grafisk design & produktudvikling: www.davidchristensen.dk

Tilmeldt 8. Feb 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak det lyder som en fin plan 😄
Men ja, nok lidt krydret.

Tak for din forklaring/beskrivelse

Tilmeldt 8. Feb 17
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 12:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hov, troede jeg fik svaret Sebastian.
Men tak for alle svar. Må håbe der kan være en løsning i blandt 😊

Tilmeldt 5. Apr 13
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Sebastian

Jeg er i samme situation som overtegnet. Ideen er udtænkt og sketchet på papir, men jeg vil gerne have den videre og lavet en 3D model.

Hvilket CAD program har du brugt?

/Dan

Tilmeldt 12. Sep 10
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 22:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, hvor komplekse er jeres ideer? Jeg arbejder til daglig med at tegne koncepter og produkter i 3D, lave 2D produktionstegninger, samt få tingene sat i produktion. Kan muligvis være behjælpelig hvis jeg må hører lidt mere om ideerne? Vi kan tage den i et mere lukket forum, hvis du/I ikke ønsker at gå i detaljer her. :)

Mvh,

Fra Odense, Danmark / Xiamen, Kina
Tilmeldt 6. Feb 17
Indlæg ialt: 73
Skrevet kl. 05:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa,

Vi kan sagtens hjaelpe med at faa det tegnet op i CAD samt lave prototyper for dig.

Vi har baade 3D printere og tekniske folk. Send mig en email eller en PM hvis det har interesse.

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 06:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis i leder efter internationale prototype fabrikant firmaer og kan sige lidt mere om jeres produkt (størrelse, materialer ect.) så send mig en pm

Har et udvalg på 50-60 firmaer at vælge imellem, så kan måske lede Jer i den rigtige retning.

Side 1 ud af 2 (15 indlæg)