Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Bogføring af samlet Stripe overførsel?

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)
Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Feb 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 17:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Amino,

Jeg vil høre, om nogen herinde kan vurdere, om følgende er lovligt eller ikke.

Jeg har forresten læst følgende tråd: http://www.amino.dk/forums/t/278630.aspx

Jeg driver en virksomhed, hvor jeg sælger ydelser via abonnementer. Betalingerne for disse abonnementer bliver inddrevet via en udenlandsk subscription service, som integrerer med Stripe.

Det betyder, at alle fakturaer sendt til mine kunder gemmes i denne subscription service, og at Stripe så én gang om måneden overfører et samlet beløb til min konto for alle disse abonnementer.

Kan jeg i E-conomic blot bogføre hele denne indtægt samlet (via et finansbilag), eller skal hver enkel faktura fra mit subscription system overføres enkeltvis til E-conomic?

Det vil stort set være umuligt for mig manuelt at afstemme E-conomic, Stripe og mit subscription system.

Alle fakturaer gemmes som sagt i det eksterne system, så jeg kan altid fremvise disse og påvise, at alle indtægter er bogført.

Mvh

Anders

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 87
Fra  PrimoFinans Skrevet kl. 18:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan ikke se, hvorfor det skulle være decideret ulovligt. Det kan være noget rod, men ulovligt er det ikke.

Fra lovens egen mund: (modificeret):

"Hver enkelt transaktion skal registreres. Flere ensartede transaktioner kan dog sammenlægges og registreres som et beløb, såfremt de har reference til og kan dokumenteres ved andet bilag, fx en kassestrimmel i en detailvirksomhed. "

Samt

"Afgrænsning af kontrolsporet kan være vanskelig, men bør altid tage udgangspunkt i den enkelte virksomheds forhold. En vurdering af virksomhe- dens årsregnskab og/eller skatte- og momsregn- skab samt de data mv., der indgår heri, kan være en god indgangsvinkel til at få klarlagt en ramme for kontrolsporet. "

Det er muligt at der er andet som du også skal være opmærksom på - men noget af det meste primære er, om du har momsmæssigt blandede ydelser. Hvis du sælger både momsbelagte og momsfri ydelser/produkter, så kan du komme noget så heftigt i klemme, ved ikke at specificere salgene nærmere.

Men det er altid nemt at skræmme. Jeg har aldrig hørt om, at der har været problemer med at "batch-bogføre", så længe der ikke er individuelle momsmæssige forhold, som gør sig gældende for de respektive transaktioner.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Feb 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Christian,

Wauw, mange tak for dit svar!

Jeg sælger ikke momsfri ydelser, og forudser heller ikke, at jeg kommer til det.

Må jeg spørge dig, hvor du har fundet det, du refererer til?

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 87
Fra  PrimoFinans Skrevet kl. 18:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Så er der nok ikke problemer i det, hvis dit salg er homogent hele vejen igennem.

Jeg laver bogføring til daglig, så jeg har BDO's "Bogføringslovens krav til virksomheden" liggende.

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Feb 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 18:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Okay. Jamen så anser jeg din rådgivning for fuldt ud kvalificeret. :)

Jeg havde ellers opgivet at drive min virksomhed, som jeg gerne vil, da ingen (gode) udenlandske værktøjer snakker sammen med E-conomic, men det behøver jeg så tilsyneladende ikke alligevel.

Tak for hjælpen!

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 87
Fra  PrimoFinans Skrevet kl. 18:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Bare du husker at følge bogføringsproceduren som også er omtalt i den tråd du selv henviser til, sådan at du netop har muligheden for at afstemme stadigvæk.

God fornøjelse :)

Tilmeldt 3. Sep 15
Indlæg ialt: 55
Skrevet kl. 23:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej :-)

Er lidt nysgerrig, jeg roder lidt med noget abonnement system til en ny hjemmeside...

Hvilket system benytter du og har det mulighed for dansk igennem hele systemet? :-))

Beklager mit lille side spring fra dit spørgsmål ;-)

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 10. Sep 07
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 08:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Anders,

Fandt lige din tråd her og så du henviste til mit indlæg fra november. Mit tool er også ved at være klar med en e-conomic integration, så hvis du smider mig en mail på ps@piipe.co så kan jeg vise dig hvad det kan? Vil også meget gerne forklare/uddybe hvordan den "rigtige" måde at bogføre dine Stripe salg på er.

Fra København
Tilmeldt 21. Sep 05
Indlæg ialt: 441
Skrevet kl. 20:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej Anders

Vi anvender også Stripe, som vi har integreret direkte med Billy således at alle betalinger lavet i Stripe, automatisk genererer en faktura i Billy. Se evt: https://stripe.com/docs/subscriptions/lifecycle#lifecycle

Du skal være opmærksom på at du skal give dine kunder en rigtig faktura - en betalings-mail fra Stripe er ikke nok. Derfor kan du næsten lige så godt generere fakturaen direkte i E-conomic og sende denne som PDF herigennem.

Måske har du allerede styr på det, men du skal måske også være opmærksom på at, hvis du sælger en elektronisk ydelse til andre EU-lande, så skal du opkræve lokal moms (og uden for EU ingen moms). Dvs. i Tyskland skal du opkræve 19% moms, Holland 21%, osv. Læs evt. mere her http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=80028&vId=0. Og så skal du huske at du overfor virksomheder i andre EU-lande ikke skal opkræves moms (reverse charge), men du skal i så fald verificere deres VAT no og rapportere dette til Skat efterfølgende.

Med venlig hilsen

Martin Poulsen, Driversnote

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Feb 17
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 13:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Martin,

Beklager, jeg havde ikke set, at du havde skrevet til mig!

Okay, interessant. Jeg er dog hoppet væk fra Billy til fordel for E-conomic (på opfordring fra min revisor).

Hele faktura-/faktureringsdelen er der som sådan styr på, da disse bliver sendt gennem den subscription-service, jeg i så fald vil bruge. De bekymringer jeg har, er egentlig mest lovmæssige - og så selvfølgelig, at jeg ikke har nogen måde at overføre fakturaer direkte fra min subscription-service til E-conomic, hvilket i så fald ville løse alle mine bekymringer.

Jeg kommer i første omgang kun til at sælge til danske kunder, men jeg kan selvfølgelig ikke udelukke udenlandske kunder på lang sigt, så jeg skal måske lige have dette in mente. Det gør selvefølgelig ikke hele setup'et mindre kompliceret. :)

Side 1 ud af 2 (11 indlæg)