Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Holdning til faktura gebyr..

Side 1 ud af 2 (18 indlæg)
Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 14:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil lige om hvilke holdninger i har til at indføre gebyr på at udarbejde fakturar. Personligt er jeg imod det, især efter at TDC har meddelt mig at de er nødt til at hæve gebyret, grundet øgede udgifter i forbindelse med at udarbejde deres fakturar. Og når vi snakker TDC syntes jeg det lugter af grådighed..

Men så kom jeg til at tænke på mig selv der tit bruger masser af tid på at skrive fakturar. Især da jeg freelancer en del og bliver mødt af kundernes ønsker om at få nøjagtigt timeantal brugt på  hver enkel opgave/jobnr. Det kan godt blive til en del når man ikke fakturerer pr. opgave, men for den tid man er der.

Derfor vil jeg godt høre om den genrelle holdning til dette og hvad reglerne er..
 
Mange hilsner:
Thomas
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:15
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kunne ikke drømme om at tage et fakturagebyr.

Jeg synes kun, det kan retfærdiggøres i situationer, hvor man kræver at få fakturaen på en anderledes måde end de fleste. Hvis jeg f.eks. kun udsteder elektroniske fakturaer, og du kræver at få en postfremsendt på papir, så er der en smule rimelighed i det. Men almindeligvis tror jeg, man skubber sine kunder fra sig ved at lave den slags ekstraomkostninger.
 
Modargumentet er naturligvis, at man så kan se, hvor stor en del af betalingen der går med fakturaadministration - men det er jo noget vrøvl. Selvom jeg satte et fakturagebyr på eks. 15 eller 30 kr. på hver faktura, så ville det jo ikke afspejle mine udgifter, men blot mit billede af mine udgifter.
 
mvh Hans
Fra Valby
Tilmeldt 5. Dec 05
Indlæg ialt: 880
Skrevet kl. 15:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Så lang tid du kategoriserer det som en reel serviceydelse, er der vel reelt ingen begrænsning af størrelsen.

Som udgangspunkt er jeg imod faktureringsgebyrer, da det bør være en del af prisen for den vare man køber. Vækker en generel irritation ved mig - tanken om at man skal betale for at betale gør mig sq direkte vrissen

Dog kan jeg acceptere det hvis der er alternative løsninger. Eksempelvis; Faktura via posten koster 30 kr i gebyr, faktura via e-mail gratis. På den måde har man selv et valg, og det mener jeg egentlig er fair - så lang tid der er et reelt valg.

Jeg ved godt at der er betydelige udgifter til papirfaktura, så har ingenting imod at der bliver differentieret på papir/elektronisk eksempelvis.
Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 22:11
Hvor mange stjerner giver du? :

Faktureringsgebyrer synes jeg er helt hen i vejret. Man ser det jo også typisk steder, hvor der er monopol-lignende tilstande. Ellers kan de ikke tillade sig at gøre det - ellers forsvinder kunderne. Selvom TDC har konkurrenter, har de en stor portefølje, der ikke flytter men finder sig i at blive brandopkrævet (eks. ældre mennesker).

Når man har en forretning - uanset hvilken slags - er der også administration. Og det må man så regne ind i prisen. Hvis TDC får opbygget et eller andet stort og dyrt faktureringssystem så de kan spare ressourcer må det handle om at rentabiliteten af dette system beregnes udfra den ressourcebesparelse, der er i TDC - ikke at de bare lægger et ekstra gebyr på. Når de så ovenikøbet har en maskine, der gør hovedparten af arbejdet (de burde skamme sig).
 
Der kan være tilfælde, hvor enkelte kunder ønsker noget helt specielt i forbindelse med fakturering. Hvis det er en væsentlig fordyrelse af faktureringen kan man opkræve et gebyr. Men der bør som sagt være tale om specielle tilfælde.
 
Hilsen Jakob
 
 
Tilmeldt 27. Oct 05
Indlæg ialt: 146
Skrevet kl. 09:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Fakturagebyrer gør mig snot hamrende arrig, ligesom alle andre "gebyrer" (administrationsgebyr typisk). Særlig slemt er det hvis ikke der på forhånd er oplyst om det. Hallo, har man mulighed for at fravælge faktura ?  Tænk bare på den kæmpedebat der blev sat igang da butikkerne i sin tid truede med at lægge dankort gebyret over på kunden... uha-uha.
 
Nej, varens pris - slut. Er den for lav må man sælge den lidt højere.. Sådan må det være.
 
Mvh/
Fra Tølløse
Tilmeldt 26. Jan 06
Indlæg ialt: 147
Skrevet kl. 11:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg bliver SÅ harm, når jeg skal betale leverandøren for at modtage mine penge! Indregn det i prisen - eller skaf mig nogle alternativer til forskellige priser, så jeg har et valg.

Alt andet hører monopolverdenen til.
Mvh.
Claus

Professional Quiz Services - 1st-Quiz.com

Fra Valby
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 365
Fra  TNT Factory Skrevet kl. 19:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for svarene... Må erkende at det nok heller ikke er mig at tilføje et gebyr så en enhver overvejelse er hermed droppet.. Men tænk engang da jeg var i banken i dag for at veksle en masse små mønter oplevede jeg gudhjælpemig at der var gebyr for at bruge vekslemaskinen.. Man skal altså selv lave hele arbejdet og så gå op i kassen og få indløst en bon når maskinen er færdig med at tælle.. Hvad gir i.??

Mange hilsner: Thomas

Fra København S
Tilmeldt 24. Apr 05
Indlæg ialt: 1642
Fra  Telemetric ApS Skrevet kl. 07:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg arbejdede hos et størrere dansk firma, der ikke er monopol, og som sælger deres produkteres produkter til forbrugerne. Der satte vi på et tidspunkt et fakturagebyr på serviceydelser, den første månede havde præcis 4519 personer igennem som ville klage over det gebyr på 15 kr.

Fra København K
Tilmeldt 5. Feb 06
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 08:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg er sikker på at der også kommer mange klager hos TDC - men samtidig har mange også opgivet på forhånd, da det er som at slå i en dyne.

 

Fra København
Tilmeldt 27. Dec 05
Indlæg ialt: 295
Skrevet kl. 10:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Fakturagebyrer og lign. er efter min mening helt i orden, såfremt kunden er klar over det inden en aftale indgås. Så kan man jo overveje, om ens markedsføring og ansigt udadtil ønsker at skilte med fakturagebyrer.

Dengang jeg var freelance konsulent, sendte jeg en gang om måneden fakturaer ud til mine kunder, på de ydelser, der havde været udført i en bestemt måned. Det kunne jeg aldrig drømme om at lægge en gebyr på. Til gengæld kunne jeg godt finde på at opkræve fakturagebyr, hvis:

- Kunden ønsker en faktura på et skævt tidspunkt, og ikke kan vente til normalt faktureringstidspunkt.
- Hvis man sælger varer, som er udsat for ekstrem priskonkurrence, og hvor kunden kan vælge at købe ad en eller flere omgange, hvorved man så gebyrlægger hver bestilling, gebyrlægger forsendelsen (man kan få dimserne i en pakke eller flere, afhængigt af hvornår de kommer på lager) osv. Det, man gør i dette tilfælde, er at lade kunden bestemme, om man vil betale ekstra for at få varerne hurtigt.

Det afgørende er, at ens gebyrstruktur er logisk, har en reel funktion og at kunden ikke føler sig snydt.
Side 1 ud af 2 (18 indlæg)