Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kunde der ikke har betalt! Hvad gør man?

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Fra Agedrup
Tilmeldt 12. Jul 13
Indlæg ialt: 70
Fra  tingtilkager.dk Skrevet kl. 12:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej ;-) 

Jeg har en kunde som ikke har betalt sin regning, til tiden (faktisk er det mere end 3 mdr. siden den skulle ha været betalt). Der er naturligvis både sendt påmindelser og rykkere, via Dinero. jeg kan dog desværre se at kunden ikke har åbnet fakturaen endnu.. Der er ligeledes sendt fakturaen via post.. Dog ikke anbefalet.. 

MEN.. hvad skal jeg gøre.. regningen drejer sig om 750,- så det er jo ikke alverden..

Rigtig god lørdag

Fra København
Tilmeldt 28. Nov 16
Indlæg ialt: 87
Fra  PrimoFinans Skrevet kl. 12:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Den slags vil nogle afskrive som en erhvervsrisiko, og andre vil bruge et advokatbureau, som har inkasso-værktøjet til rådighed.

Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 13:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan kan du sælge noget uden at få penge ?

Jeg kan da se at der er en masse betalingskort på din side (Hvis det altså drejer sig om den)

Lad være med at spilde tid på en der ikke betaler. Brug det som dyre lærepenge, og lad folk betale før du giver/sender dem tingene. Der er idioter og plattenslagere over alt.

Håber du får det løst Wink

// Lars

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Selvom beløbet "kun" er kr. 750 skal du da ikke bare lade ham slippe.

Hvis du googler "renteloven" gå ind under retsinformation og læs især §9b.

Der kan du se at du efter 30 dage uden betaling kan sende 1.rykker og beregne dig kr. 100.

Derefter kan du yderligere sende ryk 2 og ryk 3 og hver gang tillægge kr. 100.

I alt skyldes derefter kr. 1050.

Hver gang skal du endvidere skrive: Udover det skyldige beløb, forbeholdes rente svarende til den til enhver tid af Nationalbanken fastsatte diskonto, med tillæg af sædvanligt moratillæg

Det sidste du herefter kan gøre, er at meddele at du nu oversender sagen til retslig inkasso og samtidig tillægge yderligere kr. 100, hvorved kravet så er kr. 1150.

Derefter kan så overveje om du vil sende til inkasso hvis manden er så dum at han ikke har betalt.

Jeg tænker på at hvis kravet var kr. 7500 ville du ikke bare glemme det, så her er recepten uanset hvor stort di krav er.

Når det er sagt og hvis ikke rykkerproceduren virker, ville jeg nok give de øvrige indlæg ret i at professionel inkasso ikke kan svare sig i den nævnte beløbsstørrelse.

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 30. Jan 12
Indlæg ialt: 551
Fra  HD Trading Skrevet kl. 14:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Har du prøvet at ringe til kunden - den personlige kontakt kan i mange tilfælde løse sagen.

Jeg ville ringe og høre kunden, om han har glemt at overholde sin del af aftalen. Du har holdt din del, sendt varerne fordi kunden ville overføre beløbet efterfølgende - det har han bare "glemt".

Hvis det ikke hjælper er det nok ikke noget mere at gøre i denne sag.

Jeg har selv haft lignede sager, hvor et opkald eller 2 har ført til at jeg fik pengene

Vi har det største og billigste udvalg af boblekonvolutter.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)