Jeg er i processen med at skulle finde en bank til min lille nystartet en mands virksomhed. IVS, holding + drift... Jeg har alm. brand men de tilbyder som sådan ikke rigtig erhvervsløsninger i øjeblikket. Rygterne siger at det kommer i den nærmeste fremtid men der er ingen dato. Dog siger min rådgiver at det bedste han kan gøre lige nu, er at oprette en indlånskonto og tilknytte erhvervsbank. Kontoen koster 500 kr. pr kvartal og erhvervsnetbank koster 150 kr. pr kvartal. Det lyder som en alternativ løsning men det kan gå hen og blive den eneste løsning hvis jeg ikke finder en anden bank der vil støtte mig. Jeg har snakket med Sydbank og de virker ikke sådan super interesseret og så vidt jeg kan læse på diverse forums og blogs så er det oftest bankerne der er stopklods for små iværksættere. For et par måneder siden fik jeg et indhentet et tilbud fra Sydbank for at se om det kan betale sig at skifte min privatøkonomi over til dem fra Alm. Brand. Dog var det langt fra en lige så god aftale som jeg havde håbet. Så selvom Sydbank siger ja til at hjælpe mig med erhvervskonti så skal jeg flytte alt mit privat derover også. Lidt øv men sådan er det jo. Så jeg overvejer at bruge den alternative løsning tilbudt fra Alm. Brand det første års tid eller to og håbe de i den tid åbner op for mindre erhverv. Jeg skal ikke låne penge til min virksomhed så skal kun bruge en konto som mine kunder kan betale regninger til. Så mine krav er egentlig meget få. Jeg vil forsøge at finde en bank der kan tilbyde en rigtig erhvervsløsning men HVIS det viser sig for stor en udfordring, hvad har det så af betydning hvis jeg vælger Alm. Brands løsning? |
Hopsa:og så vidt jeg kan læse på diverse forums og blogs så er det oftest bankerne der er stopklods for små iværksættere.
Med fare for at blive for politisk vover jeg alligevel at kommentere.
Stopklodsen for en lille iværksætter er aldrig andre end iværksætteren selv! At skyde på banker, vækstfonden, erhvervsstyrelsen, skat eller hvilken som helst anden er bare en dårlig undskyldning! Man skal som iværksætter være parat til at tage risikoen og i samme omgang også være i stand til at tage risikoen, oftest er det iværksættere (min påstand) som ikke er i stand til at tage risikoen der kommer med undskyldningen om banken (eller andre) er stopklodsen.
Hopsa:Jeg er i processen med at skulle finde en bank til min lille nystartet en mands virksomhed. IVS, holding + drift... Jeg har alm. brand men de tilbyder som sådan ikke rigtig erhvervsløsninger i øjeblikket. Rygterne siger at det kommer i den nærmeste fremtid men der er ingen dato.
Dog siger min rådgiver at det bedste han kan gøre lige nu, er at oprette en indlånskonto og tilknytte erhvervsbank. Kontoen koster 500 kr. pr kvartal og erhvervsnetbank koster 150 kr. pr kvartal. Det lyder som en alternativ løsning men det kan gå hen og blive den eneste løsning hvis jeg ikke finder en anden bank der vil støtte mig.
Jeg vil forsøge at finde en bank der kan tilbyde en rigtig erhvervsløsning men HVIS det viser sig for stor en udfordring, hvad har det så af betydning hvis jeg vælger Alm. Brands løsning?
Det har som sådan ingen betydning for dit IVS om du vælger denne løsning hos Alm. Brand. Du skal bare have en bankkonto, og om den i Alm. Brand' systemer står som privat indlånskonto betyder ikke noget for IVS'et.
Spørgsmålet er om du har brug for en "rigtig" erhvervsløsning (i hvert fald på nuværende tidspunkt), for hvad er dit behov? skal du bare kunne modtage betalinger og selv betale fakturaer er det ligegyldigt hvilken type konto du har, problemet opstår nærmere den dag du har behov for eksempelvis Nets-tilknytning eller leverandørserviceaftale, for det er ikke sikkert Alm. Brand vil tillade den tilknytning til en i deres system privatkonti.