Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Må jeg trække internet fra på flere adresser?

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 17:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Mit firma betaler selvfølgelig mit internet på min privat adresse i dag, men er begyndt at opholde mig en del på en anden adresse, men har også brug for internet her, kan mit firma betale dette, uden problemer?

Tilmeldt 12. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Skrevet kl. 17:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen der lige kan hjælpe med dette spørgsmål?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Der står ikke noget i loven direkte - men internet er tilladt på selskabets officielle adresse og i hjemmet. ophold på andre adresse - hos kæreste - ven - mor/far eller i sommerhus vil jeg IKKE mene giver ret til frit internet nr 2 . Det har du i privaten max - og så må du være der når du arbejder og ikke alle mulige andre steder -- MEN du kan jo spørge skat - endeligt skriftligt så intet misforstås

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Cookie - John Hannover:
Der står ikke noget i loven direkte - men internet er tilladt på selskabets officielle adresse og i hjemmet. ophold på andre adresse - hos kæreste - ven - mor/far eller i sommerhus vil jeg IKKE mene giver ret til frit internet nr 2

Jeg er ikke uenig med dig.  Skulle man evt. prøve at argumentere for det kunne det f.eks være at brug af USB-modem eller mobiltelefonen vil være dyrere end en fast internetforbindelse (hvor  der næppe kan beregnes fuldt fradrag, hvis en anden person bruger forbindelsen der). SKAT vil næppe modsætte sig fradrag for et USB-modem.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Whiskey:

Cookie - John Hannover:
Der står ikke noget i loven direkte - men internet er tilladt på selskabets officielle adresse og i hjemmet. ophold på andre adresse - hos kæreste - ven - mor/far eller i sommerhus vil jeg IKKE mene giver ret til frit internet nr 2

Jeg er ikke uenig med dig.  Skulle man evt. prøve at argumentere for det kunne det f.eks være at brug af USB-modem eller mobiltelefonen vil være dyrere end en fast internetforbindelse (hvor  der næppe kan beregnes fuldt fradrag, hvis en anden person bruger forbindelsen der). SKAT vil næppe modsætte sig fradrag for et USB-modem.

Jeg har faktisk valgt at spørge skat skriftlig ud fra egen situation - Hvis jeg kan finde tråden når de svarer, skal jeg lægge spørgsmål og svar

Du har nu nok ret i, at hvis man vælger USB internet (og vel ikke mobiltelefon som jo vil udløse skat) men rent USB Internet og kun internet så man bruger SAMME abonnement hjemme og har med ud - så går det vel.

Så har man jo bare ikke internet kørende samtidigt begge steder (i mit tilfælde er det nødvendigt da det er forbindelse til kamera overvågning, gasfyr styring osv - så jeg kan ikke lukke ned hjemme når jeg tager ud.)

jeg tror min søns USB router koster ham ca 200 kr per måned - men med ret lille grænse for GB - så det er vel en mulighed for det kan jo flytte sig sammen med en

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 23:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 23:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Men siger den ikke blot de sædvanlige regler i princip Udgiften skal medgå til at erhverve, sikre og vedligeholde indkomsten, herunder ordinære afskrivninger (statsskattelovens § 6) og Virksomheden skal være drevet erhvervsmæssigt forsvarligt og med indtjening for øje. Formålet skal altid være, at få indtjening og overskud

De to ting ville jo kunne påstås opfyldt, hvis trådstarter f.eks. arbejder fra hjemmet 4 dage og fra en kæreste i 3 dage - så kunne det jo være nok til fradrag for internet begge steder - ELLER alle selvstændige som har frit internet hjemme, kunne vel sige de skulle være tilgængelige og arbejde fra sommerhuset og dermed have fradrag for 2 stk internet i samme husstand

Spørgsmålet er mere, hvad skats praksis ville være. Ville de mon godkende internet hjemme hos mig (da jeg driver en forretning erhvervsmæssigt og udgiften er nødvendig for at erhverve ..... osv) og så også et internet i mit sommerhus. 

Jeg synes ikke linket svarer rigtigt på hvad skat mon ville mene rent praktisk til sådan fradrag for i virkeligheden alle med erhvervsmæssigt drevet firma hjemme - og så også betaling for endnu et internet i  sommerhus hvor der også bliver drevet virksomhed fra - med vigtigt arbejde - i weekender og visse hele uger ofte Big Smile

Jeg er med på man altid kan vælge at prøve og går den så går den - men leder, som trådstarter, efter om der er en kendt praksis eller formodning

vh John Hannover

Udgiften skal vervmedgå til at erhverve, sikre og vedligeholde indkomsten, herunder ordinære afskrivninger (statsskattelovens § 6).
Og
Virksomheden skal være drevet erhvervsmæssigt forsvarligt og med indtjening for øje. Formålet skal altid være, at få indtjening og overskud.

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Hillerød
Tilmeldt 26. Aug 10
Indlæg ialt: 2725
Fra  Erhvervs Consult Revision & Rådgivning Skrevet kl. 00:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Det korte svar er jo, at det netop begrundes i den erhvervsmæssigeog driftsmæssige anvendelse.

Der kan ikke gives et en-kelt lakonisk svar på spørgsmålet, da det afhænger af de forhåndenværende forhold.

Internetforbindelse i kontoret - OK

Internetforbindelse hjemme - OK, hvis man faktisk arbejder hjemmefra

Internetforbindelse i sommerhuset - OK, samme som hjemmet

Herudover problemer med hastigheder/forbindelser trådløs ctr. fastforbindelse og vise versa.

Der er uendelige mange muligheder for at kunne fradrage flere internetforbindelser, men igen det er den erhvervsmæssige begrundelse, som er afgørende.

Akkurat som antallet af mobiltelefoner, PCére, tablets osv. - Hvis den erhvervsmæssige begrundelse er tilstede, så er der fradrag.

Tonny

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46446
Fra  John Hannover Skrevet kl. 00:08
Hvor mange stjerner giver du? :

tak - ja det lyder jo korrekt - hvis man kan erhvervsmæssigt begrunde det ordentligt og netop internet og computer jo ikke er delt "aktiv" men fuldt fradrag hvis NØDVENDIG - dog med delt moms hvis også privat brug

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (9 indlæg)