Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Overskud fra enkeltmandsvirksomhed i højrentekonto?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 10. Oct 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 17:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej godt folk,

Jeg har nogle penge liggende som jeg har tjent ind via min enkeltmandsvirksomhed.

Lige nu står de i et, tja, ikke særligt spændende konto på Jyske Bank, hvor renten blot er 0.05%.

Jeg vil gerne flytte dem over i et højrente-konto på Santander, hvor renten godt nok er variabel men hvor den i det mindste lige nu ligger på 0.9%.

Men først skal jeg lige høre: Hvad siger Skat til det? Skal jeg f.eks. betale skat af evt. rente-indtægt, eller ej? Og påvirkes situationen på en eller anden måde af det faktum at jeg har en enkeltmandsvirksomhed?

Som et lille bonus-spørgsmål vil jeg også gerne lige høre om der er nogle skjulte afgifter eller gebyrer forbundet med den type af rokade, dvs. fra Jyske Bank til Santander?

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46471
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Renter du tjener er jo altid skattepligtige - i en alm enkeltmandsvirksomhed skal de ikke med men de regnes som private renter helt enkelt og beskattes som kapitalindkomst

OM der er skjulte omk- nej det bør der ikke være, ikke nogen som bankerne ikke ganske klart kan oplyse dig om - ofte gebyr for at hæve uden længere varsel fra en højrente konto, men det skal Santander bestemt kunne oplyse dig om

Overvej at vide lidt mere om enkeltmandsvirksomhed, skat, moms osv - godt nok for en pris af 55 kr men det kan være det værd http://jh-e-books.blogspot.dk/2015/09/personligvirksomhed.html 

Der skal store beløb til, før øvelsen er det værd og et vist tidsforløb. 100.000 med den forskel giver 1000 kr minus skat hvis det er et helt år, mens 50.000 kr i et halvt år jo så kun er 250 kr for flytteøvelsen

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Tilmeldt 10. Oct 15
Indlæg ialt: 16
Skrevet kl. 18:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Tusind tak for dit svar!!

Jeg forestiller mig en permanent flytning, hvor jeg rykker alle mine penge over i Santander - noget af det til et Højrente Plus-konto (0.9%), andet til Højrente Fri (0.6%).

Henover et halvt år eller et år bliver det selvfølgelig ikke mange penge, men henover en livstid - eller i det mindste 5, 10 eller 20 år - så kan det måske blive, tja, mere end ingenting. Hvilket jo er hvad jeg får hos Jyske Bank. Wink

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46471
Fra  John Hannover Skrevet kl. 18:07
Hvor mange stjerner giver du? :

lyder fornuftigt - husk at få dem til at tilknytte den konto du bruger til drift til dit CVR som nemKonto, det bør ikke være et problem. Ganske fint de giver 0,6% trods alt på helt frie midler - det bliver de ikke fede af i Danmark - men måske i en kombi med Spanien Stick out tongue

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)