Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Salg af enkeltmandsvirksomhed til eget ApS

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Fra Sæby
Tilmeldt 3. Nov 13
Indlæg ialt: 23
Fra  Hubshop.dk Skrevet kl. 14:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej

Jeg overvejer at sælge min enkeltmandsvirksomhed til et ApS, som jeg ejer 50% af. Formålet er at få min makker fra ApS'et med i virksomheden.

Mine spørgsmål er:

- Hvordan vurderer man enkeltmandsvirksomhedens værdi?
- Hvordan laver man salget/overflytning bedst mulig, med mindst mulig beskatning?
- Hvordan lukker man efterfølgende enkeltmandsvirksomheden ned?

På forhånd tak og fortsat god søndag :-)

Søren

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46450
Fra  John Hannover Skrevet kl. 17:38
Hvor mange stjerner giver du? :

soren.drejervej:
-

1

Hvordan vurderer man enkeltmandsvirksomhedens værdi?
- 2

Hvordan laver man salget/overflytning bedst mulig, med mindst mulig beskatning?

3

- Hvordan lukker man efterfølgende enkeltmandsvirksomheden ned?

1 Kræver ofte revisorhjælp da goodwill skal vurderes skattemæssigt. Er der ingen goodwill (og det er ikke noget du bare selv må afgøre) så sælger du alle aktiver over til det nye ApS- alle aktiver uanset afskrivning eller ikke, til markedspris og alle varer til indkøbspris. Er det som samlet salg sammen med hele aktiviteten, så er det uden moms. Alt dette sker på alm faktura og så har du det som indtægt inden du lukker

Er du stensikker på der ikke er goodwill, og ikke kommer indtægter i større stil ind fra aktiver der nu sælges over - så er det relativt let, men du kan så få et skattechok hvis du tog fejl

2

Det er der revisor kommer ind i billedet,til at afgøre om du skal lave en skattepligtig eller skattefri omdannelse. Det vil afhænge af goodwill og evt overværdi i aktiver http://johnhannover.blogspot.dk/2016/12/omdanne-virksomhed.html Er du

3 lidt som beskrevet under 1 men mere her http://johnhannover.blogspot.dk/2015/ 11/lukke-virksomhed.html 

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)