Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

En skør ide...

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 28. Feb 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 08:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Gik en tur med hunden i går og fik en skør ide: Mon man kan anvende bluetooth teknologien lidt anderledes end man gør idag? Jeg tænkte på, Hvis nu blinde får en øresnegl med bluetooth..eller en anden form for modtager, og så det offentlig eller måske et privat firma sætter sendere op på farlige og aktuelle steder. Eksempel: Den blinde kommer for via sin bluetooth høretlf at vide at der er et fodgængerfelt i en radius af 10 meter... Eller der er et busstoppested i nærheden...Eller der er et bibliotek i nærheden (Lydbøger ik'') osv osv...

Jeg ved ikke om i helt kan følge mig her, men jeg kunne forestille mig det ville give den blinde en større livskvalitet, da den blinde kan gøre flere ting alene, finde flere ting alene. Man kunne jo godt forestille sig at private firmaer også ville deltage...fx at den blinde for at vide "Du er nu i nærheden af Cafe Ketchup" hehe...

Nå ja...nok bare endnu en skør ide....Brug den hvis i kan

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 11:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Det lyder som noget der teknisk godt kunne virke, dog ser jeg flere hindringer med den største på antallet af blinde. Dansk Blinde Samfund anslår antallet af blinde og synshandicappede i Damark til ca. 20.000 personer. Alene af den grund tror jeg ikke at det vil være rentabelt at sætte sendere op flere steder, blot i de store byer. Hvis det offentlige samt private firmaer (som du selv nævner) gik ind og støttede projektet, ville det måske kunne lade sig gøre. Men jeg tror desværre at det ligger et stykke ude i fremtiden.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 28. Feb 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 11:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen...ja som jeg sagde, en skør ide. Jeg havde også selv forestillet mig at det måske kunne virke i de store byer, men ideen kan jo set på verdensplan måske ret så rentabel. Man kunne jo forestille sig et firma som GN, der jo i forvejen har bluetooth teknikken og jo, som producent på det det markedet, med deres høreapperater kunne se en ide i det. Men som en "iværksætter ide" er det måske nok lige at skyde gråspurve med kanoner...

 

Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 12:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Læste på www.labconfidential.dk om noget lignende. Desværre har de ikke noget nyhedsbrev-arkiv, så følgende er "min udgave".

Man har opfundet en slags tagging, så man med sin (nye) telefon, kan tagge et område, f.eks. en butik eller restaurant. Har man haft en uheldig oplevelse på en restaurant, kan man med mobilen efterlade en besked "i luften", som andre kan modtage når de går forbi.

Systemet kunne evt. tilpasses, så det kan advare blinde om farlige steder.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 14:41
Hvor mange stjerner giver du? :
Skulle man ikke starte med at spørge de blinde, om det er et problem, de gerne vil have løst på den måde?
Jeg ville i hvert fald ikke involvere mig i sådan et projekt uden at have Dansk Blindesamfund med som projektpartner.
Det er vigtigt at have de rigtige samarbejdspartnere, når man udvikler sine projekter.
 
Personligt ved jeg ikke, om jeg ville bryde mig om at være bundet til et bluetooth-headset, når jeg skulle ud i byen - og da slet ikke, hvis jeg blev spammet med tilbud om usund mad, hver gang  jeg gik forbi McD.
 
mvh Hans
Fra Ry
Tilmeldt 2. Jul 05
Indlæg ialt: 223
Skrevet kl. 15:11
Hvor mange stjerner giver du? :
Nu var det jo også bare en skør idé, som vi brainstormede lidt på...

Dato: 2/28/2006 2:41:24 PM
Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation
Personligt ved jeg ikke, om jeg ville bryde mig om at være bundet til et bluetooth-headset, når jeg skulle ud i byen - og da slet ikke, hvis jeg blev spammet med tilbud om usund mad, hver gang jeg gik forbi McD.


Idéen om at tagge med mobiltelefonen indebærer ikke et headset, og man kunne jo vælge kun at modtage beskeder fra nogle bestemte godkendte grupper.

Men lige eksemplet med McDonalds behøver du nok ikke være så bange for i Vestjylland...
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 15:45
Hvor mange stjerner giver du? :

Dato: 2/28/2006 3:11:00 PM Forfatter: Andyman Nu var det jo også bare en skør idé, som vi brainstormede lidt på...

Det er jeg skam helt med på.
Jeg ved blot, at handicapgrupper ofte er temmelig følsomme overfor velmenende folk, der gerne vil løse alverdens problemer for dem. Derfor synes jeg, man skulle tage fat i de, der har problemet for at identificere dets omfang.
 
Telefonideen er meget skæg. Måske kunne folkene bag razzia.dk berette om, hvor villige folk er til at indberette. Det skal være rigtig stort, for at virke. Du skal jo gerne have respons allerede første dag, du er tilmeldt. Omvendt må det ikke blive for stort, så responsen bliver irriterende. Det er lidt af en ballancegang.
 
Og jo indenfor en radius på 50 km har jeg da mindst tre McD - butikker (og 50 km herovre betyder altså ca. 40 min. kørsel inkl. lyskryds og parkering)
 
mvh Hans
 
Tilmeldt 28. Feb 06
Indlæg ialt: 4
Skrevet kl. 15:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Det udvikler sig jo dette her hehe...

Jo naturligvis skal man da ha'' blinde med på råd...personligt ville jeg aldrig udvikle produkter til blinde, døv..folk uden arme osv uden at have mange med på råd, det er selvfølgelig et ømt emne rent etisk..skal man tjene penge på handicappede?? tja...hvis der ikke er nogen der gør det så kommer der ingen hjælpemidler...nå tilbage til ideen.
 
Den primære ide var naturligvis også mest beseret på at det offentlig laver en handlingsplan, produktet ud til dem som behøver det, får installerede de "sendere" hvor de skal være fx. Farlige steder, vigtige offentlige bygninger og...ja hvad med på offentlig toiletter? mon ikke en svagtseende eller blind kan have brug for at finde sådan et i ny og næ?
 
Leg lidt med tanken..der er faktisk rigtig mange steder den kan anvendes. Det behøver jo ikke være et decideret headset der skal anvendes, det kan nemt bygges ind i en tlf, en mp3 afspiller...eller andet.
 
Om private skal have adgang til systemet eller jeg må da være brugerens valg...kan ikke se noget problem i at give brugeren af produktet muligheden for selv at vælge om de vil have at vide om de kommer forbi en McDød eller ej?
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)