Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger erfaring med udlejning/leasing af materiel

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 13:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej jeg har fundet et lille forretningside, men søger noget erfaring med udlejning/leasing af materiel. 

Er der nogle faldgrupper jeg skal være opmærksom på når man udlejer materiel og hvordan med forsikring. Et andet spørgsmål er hvordan prissætter man en udlejningsydelse. Det er jo ikke svært at finde indkøbsprisen, men hvad skal det kost at leje?

Er der nogle herinde der har erfaringer lytter jeg gerne.

Mvh. Steen W. 

 

Tilmeldt 3. Jan 08
Indlæg ialt: 80
Skrevet kl. 14:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Ingen erfaring men ved Leasing Fyn er ret store indenfor leasing af trucks m.m.

Thomas

Tilmeldt 23. Jan 08
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 14:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Thomas

Tak for info. Det fik mig til at tænke på at jeg havde glemt at der er udlejning til private. Også kan jeg da tilføje at udlejningen er mere i retning af vandsports materiel-

Mvh. Steen W 

 

Tilmeldt 16. Jun 07
Indlæg ialt: 141
Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kan se du siden har tilføjet udlejning til private...men jeg vil alligevel komme med min erfaring.

Da jeg lejede gravemaskiner, bobcat og den slags ud til hovedesaglig firmaer:

1 undersøg marked, få fat i pris lister og vrid rabat aftaler ud af nogen..på nogle produkter er det sådan at der er en fast udlejnignspris med det afgørende er hvor stor rabat den enkelte får på udlejningen...private betaler ofte fuld pris, nogen steder skal de starte med at betale depositium ud.

så gives der et sted imellem 10-50% i rabat afhængig af kunde og leje periode..hertil skal du ligge forsikring, som beregnes af x antal procent af normal udlejnignspris før rabat. Du har selv forsikret produkterne, men opkræver forsikring for dem...ca 5% af lejeværdi ..   Altså undersøg hvad andre for for at leje ud for samme produkt.

Nu lejer Jeg feks slush ice maskiner ud, der hedder det sig at kunden hæfter for maskine, hvis de ødelækker den....det kræver en kontrakt hver gang med underskrift på.... Der har jeg en fast lejepris som kræver maskien er udlejet x antal gange for at have tjent sig hjem..et budget på x antal kroner til reperation og vedligehold...sat i forhold til forventet holdbarhed, og over hvor lang tid, jeg mener maskinen selv skal have tjent sig selv hjem. Det er jo en noget billigere maskien end f.eks. en gravemaskine..men her er det hovedesaglig private kunder jeg har fat i...så det er et andet marked...men her er marked meget ens på prisen, så der bestemmer man ikke selv prisen så meget.

Min erfaring er baseret på kort udlejning

 

Det du skal overveje meget er hvad er din investering, hvor stor er riskioen for at det bliver ødelagt,  hvor stor er konkurrencen i forhold til hvad du kan tage i leje....kræver det særlige kundskaber af kunden at bruge materiellet..eller har du en stor potientiel kundegruppe, da alle kan bruge det...hvor hurtig bliver det slidt, forældet, hvor når skal du igen købe nyt.

 

Du skriver noget om leasing...mit eneste kendskab dertil er som kunde,... så det springer jeg over

 100 T det er lige os - Alt i transport af maskiner

Udlejning af hoppeborge, sluchice-, softice, popocornsmaskiner

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)