Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Søger råd til ansættelse/partnerskab af ny marketingsprofil - ejerandele/overskudsdeling

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra København
Tilmeldt 27. Jul 15
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 09:41
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej amino,

Min virksomhed er lige nu ved at få tilknytning af en meget stærk marketingsprofil. Der er gensidig interesse, men vores udfordring lige nu er at vi ikke kan allokere midler til en egentlig ansættelse. Derimod skal personen som i øvrigt sidder i en toppost i en af Dk's stærkeste brands, hjælpe os ved siden af hans daglige arbejde med strategi og marketing. Tanken er minimum et månedligt møde, hvor han hjælper os med dette mod en form for gevinst. Og her er så spørgsmålet. Hvad skal vi tilbyde?

Vi er i dag to partnere, som har 50% ejerandele hver. Marketingsprofilen selv har sagt at hvis han skal lægge meget tid i vores virksomhed, så ønsker han ejerskab, hvorimod vi tænker noget overskudsdeling. Jo bedre resultater han leverer, jo mere mening giver det for os at honorere ham for hans arbejde.

Skal siges vi har kørt med røde tal de sidste par år trods en stigende omsætning, men har mange projekter der virkelig kan få os ud over rampen. 

Håber I kan hjælpe med lidt gode råd her.

Mvh Thue

 

Tilmeldt 11. Nov 08
Indlæg ialt: 270
Skrevet kl. 10:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Det lyder mere som om han skal være en del af et Advisory Board, her tænker jeg ikke at ejerandele skal være en del aflønningen - aftal et fast honorar, som er rimeligt i forhold til det tidsforbrug han har.

F.eks. 12 møder af et par timer + forberedelse ~ 40-50K kr.

/Arco

Fra Aarhus C
Tilmeldt 22. Mar 17
Indlæg ialt: 25
Fra  Profigo ApS Skrevet kl. 10:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg vil egentlig give Arco Iris ret. 

Som en del af et Advisory Board har han ingen medbestemmelse i, hvordan i kører jeres virksomhed, men giver i stedet sparring om hvordan i kan forbedre jeres forretningmodel, hvordan i kommer ind på et nyt marked eller hvordan i måske skal ændre jeres markedsføringsstrategi. I stedet som Arco Iris også skriver, skulle være en form belønning for hans arbejde. Hvor meget det skal være, er jo egentlig op til jer. Hvad mener han, at hans viden er værd og hvad mener i, at i får ud af det? 

Ellers er i jo ude i, at han får x antal procent af ejerskabet. Det kunne være 10, 20 eller 30%. Her bør man ikke tænke på, at man mister x antal &, men at man tilføjer værdi i form af en relevant og dygtig partner. Nu siger du selv, at han sidder i en toppost i en af DK's stærkeste brands. Han ville jeg uden tøven hive ind i teamet og honorere ham med en procentdel af min virksomhed. 

Håber du kan bruge mit svar eller det bare gjorde dig lidt klogere? 

Med venlig hilsen

Kasper

Tilmeldt 20. Jun 14
Indlæg ialt: 1381
Fra  Arguins Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg ville starte med at tilknytte ham enten via Advisory Board, bestyrelsespost eller som rådgiver til et aftalt honorar, der måske kan ligge noget under de angivne 40-50K, men det må forhandlingerne vise. I tillæg kunne i så opstille nogle forudsætninger for et evt senere medejerskab.

P.t ved I ikke hvordan jeres samarbejde kommer til at fungere. Vil i forretningsmæssigt matche personligt, eller vil i med tiden skabe en afstand. Dette er vigtige ting at have med i overvejelsen når i skal forhandle. Husk at det som regel er meget dyrt at købe en partner ud efterfølgende.

Vær dog ikke bange for at afgive en del af ejerskabet på sigt.

 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)