Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Mobilt salg i Amager Strand Park

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 12. May 16
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 12:01
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Hej Amino,

Jeg kunne godt tænke mig at starte en mobil is bod her til sommer.

Dog kan jeg forstå at Amager Strand Park er en såkaldt sær-zone. http://www.kk.dk/amagerstrandpark.

Og der står klart og tydeligt at mobilt salg ikke er tilladt... :/ Er der overhovedet lovligt for kommunen at give få lejere monopol på denne måde?

Men at få ændret reglerne er nok ikke realistisk, så hvad er den potentielle konsekvens hvis jeg ignorere reglerne og bare sælger alligevel? Er det en bøde på 1000 kroner eller en lang retssag?

Udover det er jeg heller ikke helt sikker på hvorvidt det overhovedet er tilladt at sælge pindeis med en mobilvogn? http://www.kk.dk/indhold/mobilt-gadesalg "Dagligvarer må sælges, hvorved forstås varer, som "forsvinder ved forbrug" fx mad- og drikkevarer og vaskepulver. Dog må der ikke sælges tobak, alkohol, sodavand og chokolade- og sukkervarer ved mobilt salg."

Det lyder lidt underligt at man slet ikke må sælge nogle vare der indeholder sukker. Er det rigtigt forstået at is-salg ikke er tilladt?

TL;DR Bliver disse regler overhovedet håndhævet, og hvad er konsekvenserne hvis man bliver taget?

Tak

Tilmeldt 26. Jan 08
Indlæg ialt: 1259
Skrevet kl. 12:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er tilsyneladende ikke kommunen der ejer Amager Strandpark, de skriver du skal søge tilladelse hos ejeren.

"Din tilladelse gælder kun mobilt gadesalg i parker, der tilhører Københavns Kommune. Vær opmærksom på, at i andre parker som fx Amager Strandpark eller Kongens Have skal du have tilladelse af grundejeren."

Mvh

Tilmeldt 20. Feb 14
Indlæg ialt: 282
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 3,7 stjerner givet af 3 person

Du vil altså gerne have hjælp til at bryde loven? Og som bonus gerne lidt råd og vejledning om, hvor står bøde/straf du vil kunne ende op med.

Tak for kaffe...

Tilmeldt 15. May 12
Indlæg ialt: 2491
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Fra Ølstykke
Tilmeldt 28. Jul 11
Indlæg ialt: 479
Fra  Move2 - Danmark Skrevet kl. 16:22
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan vist hurtigt blive et forum for kriminelle. 

Lidt dumt at reklamere med at ville lave noget ulovligt og skide på reglerne. Tænk på at Google allerede har læst, og gemt, dit opslag.

Det bliver da svært for dig at sige til politi og myndigheder at det ikke var planlagt, og at du ikke vidste noget om at det kunne være på tværs af lov og regler.

Mit råd ville være: Find noget andet, og lad være med at prale før du bryder loven. Det bliver der rigeligt med tid til i en celle.

Side 1 ud af 1 (5 indlæg)