Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Lejers skift fra a conto betaling til direkte tilmelding

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 9. Jan 17
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Kære Aminoer

Min nevø lejer et hus ud, og i lejekontrakten står der at lejer betaler a conto vand, el. osv, som han så afregner overfor forsyningsselskaberne.

Det har vist sig at være enklere, hvis lejer selv er direkte tilmeldt hos forsyningsselskaberne.

Kan man bare bede lejer om at dette laves om, eller skal der ændres i kontrakten?

Hvordan ville I gribe det an?

Mvh Erik

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 21:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvis lejer finder det ok at betale direkte, skal der laves et kort tillæg til lejekontrakten hvoraf det fremgår at lejer selv tilmelder sig de forsyningsselskaber hvor det kan lade sig gøre.

El er ikke noget problem, hvorimod vand muligvis betales over ejendomsskattebilletten og så ikke kan betales direkte af lejer. I den situation må der fortsat betales á conto og aflæses 1 gang om året

Renovation går også over ejendomsskattebilletten og kan ikke betales direkte.

Jeg ved ikke hvad du mener med "o.s.v.", men hvis du fortæller hvad det betyder, kan jeg fortælle dig der skal ske med denne udgift.

mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 22:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, jeg har en lejlighed som jeg udlejer. Lejeren er flyttet ind for 5 måneder siden men har stadig væk ikke tilmeldt sig et EL forsyningsselskab så det er mig det står som forbruger. I kontrakten som lejeren har skrevet under på står der at lejeren skal tilmelde sig diverse forsyningsselskaber så som EL.
Hvordan skal jeg forholde mig?

bedste hilsner

Fra Hellerup
Tilmeldt 21. Oct 15
Indlæg ialt: 619
Fra  jur.afd.dk ApS Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Erik Uldahl:

Hvis der skiftes til at lejer betaler EL direkte, skal du medvirke til at aflæse måler og selv tilmelde lejer.

Leopard:

Se PB

Mvh

Jørgen

juridiskafdeling.eu v/pens. advokat og erhvervsmægler yder

retshjælp og alle former for juridisk rådgivning til erhverv. Se mere på www.juridiskafdeling.eu

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)