Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Tøjbutik m.m.

Side 1 ud af 1 (8 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Feb 06
Indlæg ialt: 9
Skrevet kl. 20:35
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg skal sammen med min kæreste starte en børnetøjsbutik. Vi skal i butikken også have et fotoatelier. Der er lidt plads til overs på ca.40 m2. Hvad kan man bruge den plads til? Der er kommet et forslag om en frisør, og det er da i tænkeboxen i øjeblikket, men er der nogen af jer der har en god ide?

Hvad gør man forresten for at lokke teenagere til at handle i en børnetøjsforretning? Events, indretning m.m. Vi skal have tøj fra 0-16 år.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 20:42
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan udleje pladsen til en anden kunstner. Evt. en skulptør eller en udstilling af en lokal glaskunsters arbejde...

I tøjforretningen kan du sætte en sodavandsautomat op, de fleste unge kan godt lide sodavand. Evt. kombineret med gratis slik.
Til de helt små kan du hver lørdag etc. hyre en klovn til at lave spas og halløj i et par timer  Det ville jeg personligt selv elske
Du skal tænke på, hvad kan din målgruppe lide og så prøve at få det ind i din forretning.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra København
Tilmeldt 5. Jan 06
Indlæg ialt: 137
Fra  Contimist Skrevet kl. 09:04
Hvor mange stjerner giver du? :
Som sagt kunne det være fedt med en klovn for de små. Andre dage kunne du måske arrangere samarbejde med f.eks. en frisør eller kosmetolog, så teenagepigerne kan få lagt gratis makeup eller noget i den stil, hvis de køber et par bukser
Fra Vanløse
Tilmeldt 9. Apr 05
Indlæg ialt: 1798
Skrevet kl. 10:50
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvad med at tilbyde unge designere at tage deres varer i kommission og bruge de 40 m2 til forskellige unge/friske/nye mærker, som du løbende kan skifte ud.

 
Ved at have tøjet i kommission, koster det dig ikke noget og du har mulighed for at tjene lidt mere...
Fra Hellerup
Tilmeldt 27. Nov 05
Indlæg ialt: 999
Fra  Atak A/S Skrevet kl. 00:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronni,

Jeg kan sagtens sætte mig ind i din "problemstillig". Selvom det er en del år siden jeg har været 16 år, så ville jeg heller ikke dengang købe mit tøj samme sted som "gamle mennesker" (unge mødre) køber tøj til spædbørn... Det er ikke fedt for 12-16 årige.. Og slet ikke den dag idag..
 
Men her har du mine forslag:
1. Brug de 40 kvm SELV.. Adskil børnetøjsafdelingen fra ungsdomsafdelingen.. Så smarte Lise og Peter på 15 år ikke skal rende op og ned skrigende unger.. :-) Ellers ville jeg personligt være bange for at være "stedet hvor det bare er SÅ ufedt at købe tøj" som teenager.
2. Lej de 40 kvm ud til en branche, der tiltrækker teenagerne.. Der må du lige gå i tænkeboksen.. :-)
 
mvh
 

William Atak | ATAK A/S - Frubjergvej 3, 2100 København Ø | TELEFON: +45 3510 5050 | WEB: www.atak.dk

Tilmeldt 9. Nov 05
Indlæg ialt: 6
Skrevet kl. 08:31
Hvor mange stjerner giver du? :

Kan der mon være et par sole på 40 kvm? Kontakt evt. Consol ... Kvinder elsker sol, teenagere elsker sol ... og så kan de jo lige købe lidt tøj samtidig ;-)

 
/Ulrik
Fra Bryrup
Tilmeldt 17. Nov 05
Indlæg ialt: 250
Skrevet kl. 10:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronni.

Jeres ide lyder spændende og jeg tror at man her skal tænke meget utraditionelt omkring de 40 m2.
Brian`s ide med unge designere, skiftende udstillere og modetøj m.m. er slet ikke dum-nærmest genialt, da du har alt at vinde, det har de unge desingere jo også.
Hvad evt. med gode bøger og nye modeblade, der har aldrig været købt så mange bøger og det ene modeblad dukker op efter det andet, så der må da være et marked?
 
Sodavand, gratis slik og klovne tror jeg ikke holder, kan levende forestille mig, hvorledes jeres forretnig og tøj m.m. ville se ud efter en lørdag med klovn, sodanvand, og gratis slik og en masse unger - det giver ikke salg.
Frisør, solarium og kosmetolog er jop hørt før (og nok også prøvet), så det er der intet nyt i.
Den er svær - og der er vel på den anden side, ingen som har fortalt jer at det skal være let, vel ?
 
Prøv da at tage kontakt til jeres målgruppe og hør dem, f.eks. på en skole via spørgeskema`er og lidt sponsorerede præmier - det skader vel ikke at lytte til sine kommende kunder?
Held og lykke - og lad os høre, hvad valget falder på.
Bedste hilsner.

Peter
Danmarkshop.com

Fra København
Tilmeldt 21. Nov 05
Indlæg ialt: 87
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Ronni,

Jeg er personligt ikke et sekund i tvivl om at William atak har helt ret med hensyn til at du bør dele butikken op i henholdsvis en til teenagere og en til småbørn. Du får aldrig lokket 14-16 årlige piger ind i en forretning hvor deres mor samtidig er inde og shoppe til deres 5-årige lillebror.
 
Det er i forbindelse med starten af en virksomhed altid vigtigt at få defineret sin målgruppe. Ofte sker der det, at man kommer til at spænde for vidt i et forsøg på at henvende sig til så mange mulige kunder som muligt.
Jeg synes klart du bør overveje om du faktisk vil have teenagerne ind i din butik overhovedet. Var det måske ikke bedre at holde dig til udelukkende at sælge til børn hvor det er mor og far der køber tøjet...fremfor også at satse på de cool teenagere som selv er ude og shoppe...noget i øvrigt ganske andet tøj. Der er ved sammenblanding i øvrigt fare for at du ikke kun mister teenagerne, men hvis du blander sødt børnetøj sammen med mere vovet teenage tøj, så er der fare for at du ligeledes mister tilliden fra mødrene til den yngre gruppe børn!
 
Nå, bare mine tanker!
Held og lykke!
 
Hilsen Kasper
Side 1 ud af 1 (8 indlæg)