Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Videresalg af varer inden for EU - kan sælger lave regler?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 2. Oct 12
Indlæg ialt: 62
Skrevet kl. 18:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej alle

Jeg har en mindre efterspørgsel fra nogle kunder på et bestemt produkt som pt. sælges af en konkurrent. Leverandøren af dette produkt vil dog ikke sælge produkterne til min virksomhed.

Jeg har dog muligheden for at købe produkterne forholdsvist billigt som privatperson i et andet EU-land, og jeg vil på den måde stadig kunne sælge det videre med fortjeneste.

Vil der være noget i vejen for dette? Kan sælger eller producent fastsætte regler om, at jeg ikke må markedsføre og sælge deres produkter som jeg har købt i et andet navn og som udgangspunkt som privatperson? Det er jo inden for EU.

Jeg er klar over, at jeg så ikke vil kunne få momsrefusion, men det kan jeg godt leve med i dette tilfælde.

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46463
Fra  John Hannover Skrevet kl. 19:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Vil du købe som privat person - betale moms og så sælge som privatperson fra dig selv til dit firma til lige præcis prisen inkl moms (men uden at trække noget moms fra) Er det virkeligt tanken?

Jeg kan ikke lige se sælger kunne forbyde dig at sælge det, hvis først du har købt det helt legalt og fra en EU sælger (uden for EU kunne de via paralelimport)

Det vil givet være omgåelse, hvis du rent praktisk importerer til erhverv og så alligevel udnytter f.eks. retur regler for private

Om det på sigt skaber sjove spørgsmål fra skat - denne faktura til dig privat og så videresalg til erhverv dig selv- uanste du jo så bare betaler EU momsen som ekstra, det tør jeg ikke spå om

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)