Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Give en andel af sin enkeltmandsvirksomhed?

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)
  • 1
Fra Næstved
Tilmeldt 20. Sep 15
Indlæg ialt: 22
Fra  Gladmor.dk Skrevet kl. 07:54
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer :)

Jeg står i den situation, at jeg gerne vil give nogle procenter af mit firma, til et andet firma som så vil lave alt markedsføring.
Men hvad søren skal man være opmærksom på? Det er en enkeltmandsvirksomhed, så vi skal vel laves til et selskab?
Jeg aner intet om det, så kom med alle jeres gode råd, også den i tænker at jeg måske ved :)

Kh Tine
Gladmor.dk

Fra Hvidovre
Tilmeldt 13. Aug 14
Indlæg ialt: 2309
Fra  Financial Data Solutions ApS Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tine.

Som jeg ser det, har du to muligheder, som ikke udelukker hinanden: Du kan give firmaet provision af salget og du kan, som du foreslår, lave din enkeltmandsvirksomhed om til et kapitalselskab, f.eks. ApS, eller et I/S.

Uden at kende mere til det, end du skriver her, vil jeg anbefale dig at du ikke forærer dele af virksomheden væk til firmaet, men sælger dem - hvis det overhovedet er nødvendigt, fordi: Selvom du ikke nævner det, kunne jeg forestille mig, at dit tilbud om at forære procenter væk skyldes kapitalmangel. I så fald er der andre måder at gribe det an, f.eks. investorer og/eller lån. Det ville også holde skidt for sig og snot for sig.

God vind!

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46452
Fra  John Hannover Skrevet kl. 14:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Korrekt - du kan ikke give % af enkeltmands - Du kan lukke og stifte selskab, eller du kan lave skattefri virksomhedsomdannelse (koster let 8000 kr i tvungen revisor) MEN

Når du så giver noget for at de laver markedsføring så skal du indberette det til skat med den realistiske værdi som løn. Det gør ingen forskel om du betaler dem kroner, halve grise eller procent af anparter - det skal lønangives

Jeg synes derfor heller du skal give dem et beløb som kan aftales som % af dit overskud hvis de eller vil arbejde ud for det - eller stifte ngoet helt 100% nyt sammen med dem - men tab af styring får du jo i alle fald en del af her

vh John Hannoverhttp://johnhannover.blogspot.dk/2013/04/moms-ved-import.html

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (3 indlæg)