Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man bare lade en virksomhed gå til tvangsopløsning?

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)
  • 1
Tilmeldt 29. Jan 16
Indlæg ialt: 37
Skrevet kl. 19:48
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej, 

Jeg har en mindre IVS som blev startet men ikke solgte noget i det nye år og i meget lang tid for den sags skyld. Den skulle egentlig bare lukkes ned. Det har vi ikke fået gjort, og nu bliver vi bedt om at angive ledelse hvorpå at den vil blive tvangsopløst hvis ikke dette sker. Jeg undersøgte på nettet og læste mig frem til at det rent faktisk var en måde at lukke virksomheden ned på, hvis man ikke er interesseret i det længere. 

Dog gad jeg godt lige høre om der ligger nogle omkostninger bag dette og om det er en lidt for let løsning?

Jeg er dog godt klar over at det ikke ser godt ud at den bliver tvangsopløst, men da det alligevel var en døgnflue ser jeg det ikke som det store tab. 

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46487
Fra  John Hannover Skrevet kl. 21:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Det kan du godt og det koster ikke noget - ud over at dit navn fremover vil kunne fremsøges i CVR som en med tvangslukning (måske besvær med fremtidig virksomhed bank/leverandør)

Du skal svare på en række spørgmål til skifteretten og svare 100% ærligt for ellers får du risiko for personlig hæftelse. Du må ikke bare beholde noget selskabet har købet, skifteretten skal have liste over alt inkl. ting der er afskrevet og ejer så tingene. 

Har du ikke fået registreret kapitalen rettidigt så den kan bevises via bank osv - så findes nu eksempler på kuratorer som siger selskabet slet ikke har været lovligt stiftet og kræver personligt ansvar (som skal dække bl.a dem) se evt hvis du er i tvivl https://johnhannover.blogspot.dk/2017/02/advarsel-til-alle-med-ivs-kan-i-bevise.html 

Gør du det rent og fint - så er det uden omkostning ud over evt fremtidigt renomme

vh John Hannover

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (2 indlæg)