Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan man trække en personligtræner fra i skat?

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)
  • 1
Fra Odense
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 11:25
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej med jer J

Håber i nyder  det dejlige vejr J

Jeg har et IVS, som jeg bruger til at leje mig selv ud til firmaer i olieindustrien.
Dette arbejde, er tit og ofte fysikhård. Dette betyder at jeg styrketræner et par gange om ugen med en personlig træner.

Lige nu betaler jeg det selv, men min tanke var om man evt kan lade mit IVS betale for det, og evt trække det fra?

Min tanke kommer ud fra, at der på min gamle arbejdsplads kom en træner vær onsdag, for at træne med os,

Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46468
Fra  John Hannover Skrevet kl. 12:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Nej det kan du ikke. Helt som ansatte ikke kan trække en personlig træner fra - heller ikke ansatte i olieindustrien

Du kan læse mere om sundhedsydelser, fittness osv her - og så skal du ha med, at du jo ejer og dermed ikke kan få personalegoder http://johnhannover.blogspot.dk/2015/05/velfrd-og-sundhedsydelser-skat.html 

Endeligt vil jeg tilføje, at hvis skat mener du faktisk er ansat der bare vælger at fakturere fra et selskab som et IVS, så kan du få tripple beskatning = langt over 100% i samlet skat - så du skal være helt sikker på du faktisk er selvstændig, faktisk har risikoen - også økonomisk f.eks. ved det du gør (og risiko skal jo ikke bare være at lønnen udebliver)

vh John H

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Fra Odense
Tilmeldt 5. Jan 09
Indlæg ialt: 44
Skrevet kl. 12:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Mange tak for dit hurtige svar J

Hvordan vurdere SKAT, om jeg burde være ansat.
I mit tilfælde arbejder jeg ca for 2-3 virksomheder, men reklamere også for at arbejde for andre virksomheder.
Samtidig sælger jeg lidt reservedele engang i mellem.



Fra 3210 Vejby
Tilmeldt 2. Mar 11
Indlæg ialt: 46468
Fra  John Hannover Skrevet kl. 01:28
Hvor mange stjerner giver du? :

6 stærke Ivæksætterbøger - e-bøger/paperbacks - letlæste I LINK HER 
Intro til regnskab - og Fradrag - e-bøger letlæste I LINK HER

Min gratis blog www.johnhannover.com 

Side 1 ud af 1 (4 indlæg)